{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.575 visninger | Oprettet:

stoppet af politiet. mors bil. {{forumTopicSubject}}

Hey folkens. i fredags ville mig og en ven lige tjekke hvad der skete på striben. vi blev stoppet, ikke for fart eller noget. men man må åbenbart ikke være på vejen efter kl. 22.00 og vi kom 22.30. så fik en bøde på 500,- sådan er det jo, havde aldrig set skiltet før.

dog går han rundt og tjekker bilen som er HELT std, og kedelig, en lille golf 4 1.8 med stålfælge og hjulkapsler og sådan. der kører bare 50 biler han kunne smide til syn, men jeg skal stoppes. så ser han gennem bagruden ( ingen hattehylde pt ) der ligger subwoofer og forstærker og sådan. der bliver han enig med sig selv at det er MIG der bruger bilen og ikke min mor.
det truer han så med at indberette til forsikrings selvskabet.
har nogen prøvet dette ?

mvh. Andreas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stoppet af politiet. mors bil.
  • #2   11. apr 2010 bilen står i hendes navn og jeg står ikke som bruger. har selv 2 motorcykler og sådan. så jeg har da mit eget transport på papirene.

  • #3   11. apr 2010 han var vel bare i dårligt humør smiley men han kan jo intet bevise.. det jo ik ulovligt at have noget ordenligt anlæg i.. os selv om man er mor hehe..

  • #4   11. apr 2010 Bliver det indberettet til forsikringsselskabet, så skal de undersøge sagen og finde beviser - f.eks. ved at DU har oprettet bilen herinde, haps..
    De må skygge dig osv..
    Men hvis det ER din mors og du ikke bruger den mere end 3 dage om ugen, så er der intet ulovligt i det.


  • #5   11. apr 2010 Thomas N : Jeg mener heller ikke der er regler for hvad mødre må lave ved bilerne ? smiley

    den er jo ikke gejlet eller noget, der er fucking hjul kapsler på den røde golf. ingen tonede ruder, ingen skørter INTET. men musik NEJ NEJ, det hader kvinder jo.


  • #6   11. apr 2010 nej de siger også selv jeg må bruge den 3 dage om ugen. så kan ikke se hvad der er galt i at jeg låner den en weekend eller noget. så vil jeg jo også gerne have lidt musik og dvd og navi og sådan lidt. det er vel ingen forbrydelse smiley

    men så skal de jo skygge bilen eller min adresse ? jeg skal vel ikke bevise jeg IKKE bruger den ?

    men betjenten siger det er forsikrings svindel og det skulle man jo ikke slippe godt fra smiley


  • #7   11. apr 2010 Forsikringsselskabet har bevisbyrden... og den holder ikke i én retssag... Det ER 100% lovligt at låne sin bil ud.... jeg arbejder selv i et forsikringsselskab - .... Men det er IKKE lovligt at indregistrere en bil med mor som bruger/ejer og du så bruger den fast... Men igen... det skal bevises..

    Jeg vil dog - også ift. mit job, stå fast på: Optjen dog Jeres egen bonus.... Det tjener både Jeres eget bedste = Ingen problemer med politi & forsikring... og senere hvis i vil have større bil/større motor,,, så kommer jeres egen anncinitet Jer også tilgode...

    Jeg har selv betalt surt mange penge de første 5-6 forsikringsår... Men Thats Life!!

    =D

    JOJO


  • #8   11. apr 2010 Det er bare svindel at skal betale 15.000 i forsikring om året på en bil der er 20.000 kr værd..

  • #9   11. apr 2010 Tag ind på politi stationen imorgen og snak med dem om det?

    Hvis der hverken er skiltet eller noget om at du ikke må opholde dig der efter kl 22. Er han ikke i sin gode ret til at give dig en bøde, samt "true" med forsikrings selskabet!

    Det havde jeg gjort!

    Håber du finder ud af det smiley


  • #10   11. apr 2010 Jeg var faktisk ude for noget lignende.. Det var så fup og fidus (Ja ja SU og dyre forsikringer var ikke mig..).. Det blev så opdaget, men der skete heldigvis intet andet end præmien steg.. Jeg har så fået den over i eget navn nu til rimelige penge af en nybilist..

  • #11   11. apr 2010 men jeg får jo ancinitet fra motorcyklerne, og dem kører jeg jo normalt på. så låner jeg bilen engang imellem.

    | BG's ÜBER aka. JOJO| . : kan godt følge dig med at optjene bonus, men f.eks. skulle jeg give 12.000,- om året for min Vento i min profil, 1.8 liters 90 HK. gav 2000,- for bilen.

    jeg har en Yamaha R1 motorcykel med 150 HK til 174 kg. 0-200 km/t sker på 7.9 sekunder. så kan alt hvad der står ferrari og porsche og lambo osv. godt gå hjem og tage en morfar. for det er da bare en skridt raket uden lige. den koster mig 4080,- om året i forsikring. så er det jeg spørger hvorfor en Vento kan koste så meget kontra en MC der river fra alle superbilerne :S

    og hvis man BÅDE har mc og bil, for man jo ikke optjent noget dobbelt. "fordi man jo kun kan køre på en ad gangen" men man skal stadig betale forsikrings fordi man jo godt kan.... NÅ NEJ.


  • #12   11. apr 2010 Simon V : det med bøden er ligemeget, det er fair nok, jeg har bare aldrig set det skilt før. den kan man næppe gøre noget ved.

    syntes bare det er plat at han skal stå der og true med forsikring og sådan. sådan en skod betjent, som tror han står og reder verden.
    der må sku være vigtigere ting at tage sig af. men sådan er det jo, det er jo mandens job.


  • #13   11. apr 2010 Det kan han da bare gøre, men hvor vil han hen med det??

    Vær flabet og spørg : Hvad vil du gøre?! Er du snart færdig, så vi kan komme videre?!

    Han kan jo ikke gøre dig noget og det er hans ord mod dit. Og din mor har lov til at låne bilen ud...


  • #14   13. apr 2010 Hvis man flere gange bliver stoppet i den samme bil, og politiet derfor vælger at underrette forsikringsselskabet, så kan forsikringen jo altid vælge at opsige forsikringen, så man skal finde et nyt forsikringsselskab. forsikringsselskaberne snakker også sammen, og derfor kan det være sværere at finde et selskab der vil have en som kunde.

Kommentér på:
stoppet af politiet. mors bil.

Annonce