{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.526 visninger | Oprettet:

Telefonchikane, what to do? {{forumTopicSubject}}

Hey folkens..

Inden jeg bliver helt sindssyg og ringer til politiet, vil jeg lige høre jeres holdning til min situation..

Det forholder sig sådan at jeg med jævne mellemrum, bliver ringet op af en ung dame ( ca 17-25 år ) på alle tider af døgnet.. Dog oftest i nattetimerne...
Vedkommende har åbenbart både nummeret til mig privat, men også min Dansikring firmamobil..

Der bliver ringet fra hemmeligt nummer, og hun ringer op og spørg efter Ove.. Første gang var jeg self. høflig og sige at hun nok havde fået forkert nummer, hvorefter hun ringer igen en time senere, kl. 4 om natten vel at mærke.. Dette sker med jævne mellemrum, ca 2-3 gange om ugen, og hvis jeg ikke tager den på min egen mobiltelefon, så er jeg jo tvunget til at tage den på firmatelefonen..

En aften ringer min telefon fra et nummer jeg ikke kender, dog ikke hemmeligt - det viser sig så at hun/de har glemt at slå skjul-nummer funktionen til, og jeg har pludselig nummeret til en mand i det indre københavn - og jeg bor altså i Esbjerg.

Jeg har op til flere gange overvejet at tage over og tage en snak med ham, men er bange for konsekvenserne..
Jeg har nu forlagt nummeret, desværre - men opkaldene fortsætter, dog med hemmeligt nummer...

Der har på intet tidspunkt været tale om trusler, "bare" chikane..

Hvad gør politiet ved det, og kan det overhovedet betale sig at melde det?
Skal jeg måske tage sagen i egen hånd og tage over og få mig en snak med vedkommende?

- Og nej, jeg skifter ikke telefonnummer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Telefonchikane, what to do?
  • #1   21. apr 2010 ville melde det hvis det var mig. så går det jo nok over .:)

• #2   21. apr 2010 politiet gør INTET ved det, har prøvet det, de siger "Få dig et nyt nummer" og det samme siger din tele udbyder.. der er ingen hjælp at hente.. desværre

• #3   21. apr 2010 Er du stor og stærk....??

• #4   21. apr 2010 Kontakt dit teleselskab og spørg om de kan spærre for at det nr kan kontakte dig. De må kunne se nr hvis du fortæller hvad tid der bliver ringet.

• #5   21. apr 2010 Oplevede noget lign. dette var bare en fra Silkeborg ( hvor jeg også bor )

Opkaldene blev ved og ved ! gerne 2 gange om dagen

Men jeg valgte dog og ringe til politiet da jeg så begyndte og få SMS'er om at han havde set mig på vej til arbejde og han overvejede og køre ind i mig da han gerne ville se hvordan det udviklede sig..når jeg kig inde i byen så fik jeg beskeder om at han gik bag mig og ventede på det rigtige øjeblik

Efter jeg meldte det til politiet så vidste det sig at være 2 unge knægte på 18 og 19 år som kedet sig - Det var ikke første gang at de gjorde sådan, sagde politiet

• #6   21. apr 2010 Tele selskabet kan ALTID se nummeret, men de må ikke udlevere det uden en kendelse, så derfor kan de ikke spærre det.

• #7   21. apr 2010 Det er ikke så meget politiet vil gøre ved den slags chikane desværre.. Det har de ikke ressourcerne til med mindre der er tale om trusler..

Jeg ville lade være med at kaste mere brænde på bålet, hvilket vil sige ignorere opkaldende og lade ilden dø ud...

Ved det er mega irriterende at blive chikaneret på den måde, da der er en masse uvished omkring det, men igen glem det og det vil helt sikkert dø ud og stoppe på et tidspunkt..

Rune

• #8   21. apr 2010 Casper M, du skal nemlig have nummeret, ellers gør politiet INTET

• #9   21. apr 2010 Allan J: Jeg kan godt pakke ham sammen, hvis det skulle være.

Resten: Jeg havde gemt nummeret, men kom til at forlægge det - så har det ej længere... Men det er vel bare at sige til teleselskabet at jeg bliver chikaneret af en person der ringer kl dolk om natten, og at han hedder "XXXX" og bor i det indre København.. Og at jeg bor i Esbjerg.. Altså..

• #10   21. apr 2010 politiet gør ikk noget, har selv en x kæreste der gør det, har skiftet nummer og fået det gjort hemmeligt som de sagde, og hvis hun fik fat i det der ku jeg få lavet et politi tilhold på hende. det var det eneste de ku gøre fik jeg afvide. mega provokerende.

• #11   21. apr 2010 Gå ind i din LOG på mobilen, så kan du se alle de numre og beskeder som du har sendt op til 1 månede bagud smiley

• #12   21. apr 2010 Rune: Det er jo stået på siden Januar.. Hvilket jeg finder møgbelastende.. Da jeg havde nummeret, slog jeg det op via "De gule sider"... Og jeg kender ikke vedkommende, og har aldrig hørt hans navn før..

• #13   21. apr 2010 Casper M: Jeg har lige fået ny Iphone, så kan ikke se så fandens meget smiley

Kan man ikke blokere for hemmeligt nummer?

• #14   21. apr 2010 hey hey.

jeg hørte en smart ting forleden, jeg var på arbejde, og ringede til en mobil, er telefonsælger, og så da jeg ringede, var det første mobilen sagde: ejeren af denne mobil vil ikke kontaktes af hemmeligenumre, dvs at på en eller anden må kan man få en blokering, så hemmelige mobilnr samt fastnet nr, bliver blokkeret, håber det evt kunne hjælpe.

mvh Thomas

• #15   21. apr 2010 Hvis man har mobio taletid, så kan man - men jeg har telia... Men ringer til dem i morgen og forklarer dem situationen.. smiley

• #16   21. apr 2010 Thomas V.

Hvis du finder ud af hvordan, Kan du så ikke lige smide en privat besked?.

Hader Hemmelig nummer, Kan undrer mig i evigheder hvem der har ringet. Så hellere at folk er nødsaget til at putte nummer på deres opkald smiley

• #17   21. apr 2010 Steffen: Nederen det har stået på så længe:-( Men jeg vil stadig holde på, at hvis du stopper med at besvare opkaldene, selvom du selvfølgelig nok er tvunget til at tage arbejdstelefonen, så er jeg overbevist om det mister interessen for den pågældende person/personer og så vil det ophøre.

Men held og lykke med det. Det sidste jeg ville gøre er at ty til vold osv..

Rune

• #18   21. apr 2010 Rune: Det er også mindre begavede mennesker, der bruger vold som en løsning - men jeg begynder så småt at være træt af det...

Forleden nat, ringede de kl 4 om morgenen, og spurgte om jeg havde bestilt sushi.. Og jeg sov altså...

MEGA belastende..

• #19   21. apr 2010 har aldrig oplevet sådan noget før, men jeg har også haft skjult nummer og passet på med hvor mit nummer bliver skrevet som på hjemmesider som her og og Peugeot forum og andre forums jeg nu sidder på, for netop at undgå sådan noget.

men føler med dig, men ville nok bare have skiftet nummer og gjort det hemmeligt så var det jo ovre.

• #20   21. apr 2010 Kamran: Problemet er at de også ringer til min firmatelefon.. Og det er en alarmtelefon hos Dansikring.. Den er jeg jo tvunget til at tage hvis det feks er politiet, Alarmcentralen eller en anden vigtig kontakt.. smiley

• #21   21. apr 2010 Jeg HAR hemmeligt nummer, ligeledes også hemmelig adresse.. Man kan ikke finde nogen i min familie via oplysningen pga. min mors arbejde.. Så jeg forstår ikke hvor vedkommende har mit nummer fra.

• #22   21. apr 2010 Steffen: Hvorfor skal du besvare opkald på din arbejdstelefon om natten? Og ja kun mindre begavede mennesker tyr til vold..

Slå lyden fra på telefonen og lad dem ringe så meget de vil.. Så bliver de træt af det og holder op I am sure:-)=

• #23   21. apr 2010 Har du prøvet at snakke med firmaet om det? De er vel ikke interesserede i at firma telefonen bliver misbrugt på den måde? Det har jo nogle flere midler at gøre godt med smiley

• #24   21. apr 2010 Arg der var jeg for langsom. Så forstår jeg bedre du skal besvare opkaldene på arbejdsmobilos også..

• #25   21. apr 2010 Rune: Fordi jeg er nattevagt smiley

• #26   21. apr 2010 havde noget lign. kørende en overgang. Der valgte jeg bare at tage telefonen hver gang, og hvis folk ikke præsenterede sig først, ja så sagde jeg intet, men lagde bare telefonen på bordet. Det morede alle parter sig over i et par dage, også gik det i sig selv igen.

Det ikke sjovt at drille nogen der ikke bliver irriteret.

• #27   21. apr 2010 Du får af vide af politiet at hvis ikke du er villigt til at skifte nummer er det ikke alvorligt nok til de vil tage det seriøst... har prøvet det med en syg eks.

• #28   21. apr 2010 Er det samme computer du bruger? For så kan det stensikkert findes i din historik...

• #29   21. apr 2010 Steffen : Hvis du finder ud af det med privat nummer spærring så smid lige en PB for det er jeg meget Intra at vide mere om smiley

• #30   21. apr 2010 Kamran A: Hvis du læser længere oppe bliver det lagt op til at det er en sidste udvej at tage over og "snakke" med den pågældende person... Der af kommer volden ind i billedet som jeg udleder det. Og tror også lidt det det Steffen vil frem til da han helt forståeligt er frustreret og irriteret over situationen.

Uanset hvordan man vender og drejer det er vold aldrig en løsning i min verden! Jo kun i selvforsvar...

• #31   21. apr 2010
    Steffen * St®iben - Esbje®g C®eW * -

Prøv at sæt dig ved den computer du brugte og gå ind i historik og søg på krak, så kommer alle dine søgninger frem med adresser og hele svineriet

• #32   21. apr 2010 Det er ikke muligt for mig at finde noget i historik, da jeg af sikkerhedsmæssige årsager ikke gemmer cookies.. smiley

• #33   21. apr 2010 Jeg har samme problem, bare med en stønner :S

• #34   21. apr 2010 Umiddelbart lyder løsningen som Tue P kommer med som mulig, hvis du tager telefonen, og smider den på bordet, så kan de snakke alt det de vil, alternativt klap på med det samme.

Din private mobil, der kan du sætte den på lydløs om natten, det er ikke noget problem.

Firmamobil, mange kan sætte forskellige ringetoner på nogle grupper, og så resten lydløs, men alternativt kan du få skiftet nummeret på denne, den er vel ikke så vigtig for dig som dit private nummer ?

Men hvis du husker navnet, og noget af adressen på den du slog op, så prøv da at slå det du kan huske op på de gule sider igen, så kan du finde nummeret og prøve at ringe dem op (selvfølgelig med skjult nummer).
    Ellers har du nummeret hvis du skal henvise til teleselskab eller politi.

• #35   21. apr 2010 jeg ved der er en fuktion på nokia telefoner hvor man kan få den til at ringe det nummer som lige har ringet til en op "en form for hurtig opkald" og denne funktion er vist ligeglad med om det er hemmeligt nummer.. havde en kammerat som blev chikaneret at nogle tøser. de tabte i hvert fald hurtigt underkøben da han 2sek efter ringede dem op.. og bad dem lukke røven..

• #36   21. apr 2010 Katrine: Det er jo ikke engang sjovt.. Altså..

• #37   21. apr 2010 sorry 4klasse stavningen, har vist været en lang dag..!!

• #38   21. apr 2010 Jeg har snakket med en kammerat fra Telia. Vedkommendes nummer bliver blokeret og der bliver afvist hemmelige numre.

• #39   21. apr 2010 det er faktisk ret belastende når det står på i længere tid, og sker i nattetimerne smiley forstår udemærket godt han går meget op i det smiley

• #40   21. apr 2010 Har prøvet det samme to gange..
    Første gang var det en sur x kæreste som havde skrevet mit nummer på togstadionen. Det var en homoseksuel der på det tidspunkt var omkring 5 år ældre end mig.Jeg fik en dag en sms fra ham og viste så hvor han boede.. Jeg har venner i den by han kom fra om spurgte om de kendte ham, og det gjorde de så. Så endag da de så ham tog de fat i ham og siden var der intet..

Det andet var med hemmeligt nummer hele tiden med en eller anden voksen mand som blev ved med at ringe, det stod også på i 3-4 måneder. Når jeg tog telefonen og kunne hører det var ham, lagde jeg på uden at sige noget. Det gik over af sig selv tilsidst.

• #41   22. apr 2010 Katrine L

Du er da tabt bag en vogn..

Manden får spoleret sin nattesøvn gang på gang i flere måneder nu..
    SELVFØLGELIG pisser det ham af, og jeg ville selv blive rasende over det.

• #42   22. apr 2010 Personligt havde jeg nok givet ham/hende et besøg, og taget et par gutter med for en sikkerheds skyld..
    Men lyder fornuftigt med at få nummeret spærret smiley

• #43   22. apr 2010 Sidder da lige tænker på at de jo ringer til din firmatelefon i Dansikrings navn. Kan de i firmaet ikke opspore nummeret og sende en regning for falsk udkald eller sådan noget?
    Du kunne jo starte med at snakke med din chef om det. Det går jo også ud over hans arbejdskraft at du bliver vækket om natten om burde være klar til at køre ud.

Derudover havde jeg meldt det til politiet. I mine øjne er det grov chikane...
    Da jeg var 16-17 år, var der en i min vennekreds der fik et polititilhold til en tøs han gik i klasse med. Han havde ringet og leget stønner, hvilket altså var nok til et polititilhold.

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.603
    #44   22. apr 2010 dit teleselskab kan se hvilket nummer der har ringet til dig på et given tidspunkt og så kan de blokere det. det hjælper bare ikke længe for hvis det er en der vil chikanere får han/hun bare en ny telefon nummer. men så er der grundlag for politianmeldelse

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.603
    #45   22. apr 2010 din firmatelefon kan du evt bytte nr med en af dine kolleger, hvis det er en der vil drille dig(siden det både er din ene og anden telefon) så går det sjove også af det når det er din kollega der svarer den

• #46   22. apr 2010 Du må sku godt lige skrive hvad der sker smiley ?

• #47   22. apr 2010 Jeg var taget ind til kbh og "snakket" lidt med fjolset hvis telefon bliver brugt til det... Men synes det er fint hvis der er fundet en fredelig løsning...

• #48   22. apr 2010 chikaner igen... støn klamt i røret... tror hun bliver træt af det til sidst... det er jo kun sjovt fordi du lader dig gå på af det smiley

• #49   22. apr 2010 Det er da nemt nok, sluk telefonerne om natten når du ikke er på job!

Jeg har svært ved at forestille mig at dansikring SKAL kunne få fat i dig, 24/7

• #50   22. apr 2010 hey * St®iben - Esbje®g C®eW * -
    nu ved jeg del med computer og resten familien Gør osse
    (IT NØRDER)
    alt alle mobiler har ip som fastkodet hver mobil
    min mobil tilslutte min pc og jeg kan nemt selv spærre ipen fra min pc så person ik kan ringe mere
    plus små fordele med adresse og og andre ting kommer op om personen

• #51   22. apr 2010 Jeg har idag været ned ved Sydjyllands politi i Esbjerg, og haft en snak med vagthavende.. Jeg er blevet gjort opmærksom på at næste gang vedkommende ringer, så skal jeg meddele personen om at politiet er blevet informeret, og at næste gang de ringer, vil blive kørt som en chikanesag. - Alternativt ville de anbefale mig at skifte telefonnummer.. Men det gør jeg ikke, så hellere finde ud af hvem vedkommende er - og tage til kbh og besøge tossen.. smiley

• #52   2. aug 2010 Hva så Steffen?
    Lykkedes det at stoppe chikanen?

Mit problem er ivrige telefon sælgere, som ikke kender begrebet privat telefon - så alle råd modtages.

• #53   2. aug 2010 Du beder ham bare om hans eget private nummer og siger at du ringer tilbage kl 1805 hver dag..

Kommentér på:
Telefonchikane, what to do?

Annonce