{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.248 visninger | Oprettet:

Gulv i værksted. Opgradering?! {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg overvejet kraftigt at få gjort et eller andet ved gulvet i mit værksted. Det er et gammel beton-gulv, som både har ujævnheder, niveau-forskelle, hakker og misfarvninger.
Det er for så vidt fint nok som værkstedsgulv, men det ville bare pynte GEVALDIGT med en eller anden opgradering.

Hvad gør man normalt, hvis det også skal kunne betales? Jeg er pt ude i noget med at male det hvidt, bare for at få det lidt lyst, men maling bliver vel slidt af meget hurtigt?

Hvad har i andre gjort? Det drejer sig om ca 110m2 gulv

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gulv i værksted. Opgradering?!
  • #1   20. jun 2010 Epoxy gulv er det de bruger alle steder oven på betongulv... Kanon nemt at holde, mega slidstærkt, men desværre også rimelig dyrt

• #2   20. jun 2010 Tja. Jeg laver Epoxy gulve til hverdag og det er, sku det enenste der virker ordendligt.

• #3   20. jun 2010 Tak for jeres svar.
    Havde også fået anbefalet at få lavet et epoxy-gulv. Men er lidt i tvivl...Den oprindelige gulv har slået revner et par steder, altså må det formodes at der er noget "træk" i det, som med tiden kan give sig lidt? Hvis der støbes epoxy på, så kan jeg vel risikere at det også revner?
    Det er en gammel stald jeg har bygget om, så der er nogle år på bagen for hele bygningen.

Hvad ligger sådan et epoxygulv i, prismæssigt?

• #4   20. jun 2010 kigger lige med her, ville også gerne ha epoxy på mit gulv. men det ska vel slibes ned først før det holder ordentlig

• #5   20. jun 2010 Der skal støvsuges kraftigt så der er støvfrit også skal der en grunder inden epoxyen

• #6   20. jun 2010 Hvis der er revner/huller skal de spartles op.

Men arbejdsgangen er

Slibning
    Opretning af huller/revner
    Også efter det kommer det an på hvor mange penge man vil bruge til hvor mange lag/ hvor tykt slidlag man gerne vil have.

• #7   20. jun 2010 Og self støvsugning, efter slibning

Jeg er selvstændig, gulvmand men må ik reklamere her smiley

• #8   20. jun 2010 hvad vis der er dryppet lidt fra biler op det kan men bare male oven på det

• #9   20. jun 2010 Hvis gulvet er lavet rigtigt, kan Olie og andre ting fjernes med rengøring.

• #10   20. jun 2010 Få en murer til lige at pudse gulvet op, eller gør det selv.

Og så rul et par spande epoxy-maling ud på det, så har du et 1. klasses gulv. Det er bare at tippe en sjat ud på gulvet og rul det ud med en alm. malerrulle på et skaft. Tror du kan lave det over en weekend.

• #11   20. jun 2010 Hvis du mener før Epoxy, kommer på så skal olie og andre ting slibes væk da Epoxy ikke binder ordenligt på det.

• #12   20. jun 2010 det er rå beton det ikke er malet før men der har stået biler der inde men nu vil jeg godt male det hvad gør jeg ?

• #13   20. jun 2010 slibes i hånden eller med ?

• #14   20. jun 2010 Hvis det kan tøres op skal dette selvfølgelig gøres, hvis det er indtøret, så skal det slibes væk.

Hvilket jeg altid gør afligevel.

• #15   20. jun 2010 Hvis det ikke er mange Kvm kan en ordentlig vinkelsliber med, en kopsten gør det

• #16   20. jun 2010 Tak for jeres mange svar. Lækkert!

Det skal med det samme siges at jeg laver ALT selv, så der er ikke noget reklame forbundet med jeres svar. Jeg søger blot viden inden jeg går igang.

Det med at støvsuge gulvet er ikke noget problem...Derimod er det at det er støvsuget, bestemt ikke lig med at det er 100% rent. Der er jo maling og oliepletter rundt omkring, som selvfølgelig er forsøgt fjernet, men stadig kan anes. Er det ok, sålænge gulvet bare er støvfrit og "overflade-rent"?

Hvad med "alm" gulvmaling? Er det noget der kan bruges, eller er det håbløst?

• #17   20. jun 2010 http://www.garagejournal.com/ kig i deres forum der er mange gode ideer til hvad man kan gøre med sit gulv osv... alt lige fra epoxy til race deck

• #18   20. jun 2010 Normal gulvmaling, pjejer at falde af med tiden.

• #19   20. jun 2010 Who am I: Tak for linket. Det kigger jeg lige på...

Christian: Hmm, ok. Så er det ikke aktuelt. Det er et værksted der bliver brugt mange timer om ugen, så det skulle gerne holde...
    Dog er jeg stadig i tvivl mht til de revner der er i gulvet?! Vil de ikke bare revne igennem epoxyen også?!

• #20   20. jun 2010 Ik hvis de, bliver sparlet væk, evt giv det en omgang flydemørtel først så ser det hele så pænt ud.

• #21   20. jun 2010 En tur i Jem & Fix og køb 1 - 2 sække strandsand og 1 sæk cement, og så puds gulvt op så det er helt glat, så er du også ude over problemet med revnerne, og så maling på.

• #22   20. jun 2010 Kan høre at jeg nok lige skal have slebet og pudset gulvet først. Så må jeg se til den tid, om jeg vælger Epoxy-løsningen, eller en anden.

Kan I sige hvad en ca pris på epoxy-maling til 100m2 vil være?

Kommentér på:
Gulv i værksted. Opgradering?!

Annonce