{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.002 visninger | Oprettet:

Import af reservedele fra USA hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Er der nogen her som før har gjort i at købe reservedele fra USA og er bekendt med hvordan det plejer at forgå med moms, told, fragt og skat og afgifter ?

Eks. jeg skal købe for ca. 5000 Kr. reservedele som normalt koster 15.000 Kr. herhjemme, hvad bliver den endelige pris så med told og skat osv.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Import af reservedele fra USA hvordan?
  • #1   21. jun 2010 som tommelfingerregel så lig 37% oveni den pris du har fået inc fragt så ved du hvad du skal af med.. man betaler nemlig også told & moms af fragten..

så eks: 5000kr x 1,37= 6850 kr

du betaler 25% moms og 12% told

• #2   21. jun 2010 ^^ var det noget meget tungt du skulle have derovre fra??
    de gange jeg har købt er jeg altid blevet overrasket over hvor billig fragten egenligt var.. ikke meget dyere end at sende samme ting fra sjælland til jylland!!!

• #3   21. jun 2010 Kenned B det er ikke rigtigt med 37 %... Det er faktisk nærmere 40% da man også skal betale moms af tolden! Plus der kommer ekspiditionsgebyr!

• #4   21. jun 2010 Feks. hvis du har købt en radio til 2000 kr og det koster 300 kr i fragt. Moms er 25% og tolden er ca. 12%. Dertil kommer evt toldgebyr på ca 150 kr.

Resultat: ( ( ( 2000 kr radio + 300 kr fragt ) * 1,25 ) * 1,12 ) + 150 = 3370 kr.

Good luck!

• #5   21. jun 2010 jeg havde så lige glemt gebyret.. min fejl smiley

men er det ikke kun hvis det ryger gennem post dk man betaler det latterlige gebyr??

tænker bare hvis nu man får det sendt med eks UPS betaler man så også told gebyr??

• #6   21. jun 2010 Der skal vel ikke betales dansk moms?

• #7   21. jun 2010 Nej Pind : Kurdisk moms

• #8   21. jun 2010 Det jeg er mest i tvivl om er hvad er afgiften på reservedele ?
    Det kan jeg ikke finde i listen på SKAT´s hjemmeside snemlig, men man kan finde sådan noget åndsvagt noget som indførsel af atom reaktore !?!?!

En kolega snakkede om at når man handlede med firmaet så skulle man bare bede dem om at lægge en faktura i hvor der stod et lavere beløb på sådan at der stod man eks. kun havde givet 2000 Kr. for varen trods man havde betalt 5000 Kr. og så skulle man overførre beløbet af 2 gange sådan at man også havde en kvitering på at man havde betalt de 2000 Kr. hvis man skulle dokumentere beløbet over for skat.

Men den metode er jo lidt snyd er den ikke ?

• #9   22. jun 2010 ^^ jo lidt smiley
    Men hvis man kan kan snyde Skat bare en gang i mellem er det vel ok.

• #10   24. jun 2010 Nej, jeg vil ikke snyde SKAT, så vil jeg hellere betale hvad det koster.

Men i teorien så ville de jo heller ikke have en chance for at finde ud af det, med mindre de skrev til firmaet og spurgte ind til prisen, men hvis det er custom made er det jo igen lidt svært...

Men at blive skatte snyder for så lidt det kan sgu være ligemeget ...
    Det var noget andet hvis det var i stain bagger stil, så var der noget ved det :o) haha....

• #11   24. jun 2010 Momsen er den samme uanset om det er nyt eller brugt, den ligger på de 25%..
    Beløbet skal du enten dokumentere ellers skal det fremgå på pakken, hvad værdien er.
    Jeg kan anbefale at få sendt med UPS smiley (læs mellem linierne)

• #12   24. jun 2010 p.s det er vel ikke snyd hvis det ikke blir snuppet i tolden??
    (hvis du er så heldig)

• #13   24. jun 2010 Jow, fordi man pligt til i følge loven at indberette det man har købt i følge en eller anden paragraf i loven herom.

Så det er stadig lovstridene kan man sige...

Men jeg var blot intereseret i at vide selve satsen på reservedele til biler, den sats kan jeg ikke finde, skide være med momsen og fragten, jeg ved godt hvordan det regnes ud, jeg kan bare ikke finde satsen for reservedele til biler.hvor mange procent afgiften er på.

• #14   25. jun 2010 Du betaler da ingen afgift, med mindre at bilen skal have et registrerings syn med de nye dele..
    Jeg forskede en smule i det selv og hvad jeg fandt ud af var at der kun skal betales det, som du i forvejen er blevet oplyst..
    Jeg kan ikke huske hvor på skat's hjemmeside jeg fandt det, men der betales først en afgift hvis det eks. er en hel motor eller noget i den dur!
    Om det stadig passer, tør jeg ikke udtale mig om.. Der kan være sket meget det sidste års tid på det område!

• #15   25. jun 2010 Ah, det skal du så nok ikke regne med smiley alle reservedele til biler bliver pålagt told, moms OG afgift. og sådan har det været siden alle de andre satser har eksisteret.

og hvordan skulle man lige vide om bilen skal have et registrerings syn med de købte dele, det har de jo ingen anelse om, når de kun kender pakkens indhold og ikke bilen.

• #16   26. jun 2010 Det er det jeg fik mig læst frem til, har selv haft købt reservedele fra usa, da jeg ikke kunne skaffe de dele jeg skulle bruge andre steder indenfor EU..
    Men der er forskel på hvilke dele du køber, det er derfor jeg skriver det jeg gør.. Det er nemlig ikke alle type af dele der bliver pålagt en afgift, det er jeg sikker på!

• #17   26. jun 2010 Ok, jeg har lige snakket med en kammerat som gør i americaner biler og han sagde når han bestilte sådan noget som udstødninger, pladedele eller eks. kofangere og motor dele som stempler osv. så var der altid afgift på.

Men han snakkede også om at han bare bare fik firmaerne han købte af til at skrive en proforma faktura der lød på måske 10% af det rigtige beløb som e lægger ned i pakken og så overførre han pengene af 2 gange først det som fakturaen på de 10% lyder på og så resten af beløbet 90%, så kan han altid dokumentere at han kun har betalt det beløg som står på fakturaen.

Men igen så er det jo at snyde skat og det undre mig hvis man laver et beløb på kun 10% at det så ikke er lidt for tydeligt man har givet "for lidt" for varerne, de er vel ikke dummere end så mange andre...

• #18   27. jun 2010 Underligt!
    Mit blev taget i tolden og jeg skulle ikke betale nogen afgift..
    Men hva, jeg tror ikke engang de selv ved hvad de laver engang imellem inde hos skat!
    Og jo, de tjekker ikke op på priserne.. Det har de hverken tid eller resourser til at gøre..

• #19   27. jun 2010 Ok, nej normalt så blvier ALT taget fra USA uanset hvad der står på pakken.
    Men da de fleste sender proforma faktura med, så er det jo nemt for dem bare at tage prisen herpå og så smide importafgift på det.

JEg mener det er lige godt 20% afgift der kommer på reservedele på USA plus told og moms.

Men hvis der nu ike ligger en faktura ude på kassen i de der plastik lommer, så skal de enten vide den skal fortoldes eller også skal de gætte sig frem til hvad den skal koste og så synes de måske det er lettere bare at lade nogle gå igennem som ligner noget der ikke koster noget.
    Jeg ved det ikke... men min bekendte har da før købt dele for ca. 18.000 Kr. og fået lavet en proforma faktura der kun lød på 3000 Kr. og så betalte han kun tol og moms og afgift af de 3000 Kr. og på den måe sparede han vist over 6000 Kr. i afgifter og told. men det er jo egentlig snyd som han også selv siger.

Jeg holder mig på måtten, men det er svært at købe ting når man ikke kender satsen synes jeg og den fremgår ikke særlig tydeligt på skats hjemmeiside.

Kommentér på:
Import af reservedele fra USA hvordan?

Annonce