{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.957 visninger | Oprettet:

Okker i vand {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Kan man få noget filter værk, som måske kan rense ens vand, fra en vand boring, for okker ?

Mig og kæresten har lige købt os en Pool <3, men vanden er desværre en smule pis gult pga okker. Vi har aldrig lagt mærke til at der var så meget okker i det før. Men det er der jo ikke noget at gøre ved nu smiley

Jeg er sådan set lige glad med at vander er en smule gult.. Jeg kan fint bade i det alligevel.. Men det er mere for syns skyld smiley

håber i kan hjælpe
Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Okker i vand
  • #1   10. jul 2010 http://www.lavprisvvs.dk/shop/loes-filter-til-217728p.html googlede mig frem til sådan noget her ...

Mon det er noget der kan virke ? smiley Jeg har ikke den fjerneste ide..

• #2   10. jul 2010 du skal bare være glad for lidt okker for det er tegn på at dit vand er rent og fri for nitrat og nitrit

• #4   11. jul 2010 Det var da rart at vide Sandbanken smiley hehe.. men kunne man nu blive fri for Okkeren også, kunne vandet jo være perfekt smiley hehe..

Det lyder jo perfekt MadaZ ..... Det vil jeg da kigge lidt efter.. smiley Vi har i forvejen klor i. men det har ikke fjernet okkerfarven..

• #5   11. jul 2010 vi har lige fået installeret nyt vanværk da vi også har egen vandboribng, det er sådan et ultra violet filter, der renser vandet 100 procent.. før det blev sat op skulle vi koge vandet før det kunne drikkes

• #7   11. jul 2010 MadaZ - Nu har vi ikke været i poolen endnu.. Den er først lige blevet færdig med at fylde op, her klokken 23.00.. Og vandet er Røv koldt... Så har kun LIGE været under smiley

Så jeg ved ikke hvor meget det farver, ved jeg ikke endnu smiley

http://www.myupload.dk/showfile/558840f9fe8.JPG/ lagde lige et billede op smiley så det var til at se.. Det er sviger far og kosten, der er i det her smiley

• #9   11. jul 2010 Øv smiley Det kan godt være der ikke er nogen "billig" løsning på det...

Det er jo desværre en ret dyr løsning at fylde 6500ltr vand i den, inde fra huset af....... Det koster lidt knaster

• #11   11. jul 2010 Jeg ville rense vandrørene igennem.
    Jeg rensede vandsystemet i forældrenes hus igennem for et par år siden sammen med min far.

Der lå sådan et par "sten" ved indgangshanen i huset og de var rigeligt til at give en ret klam gul farve.
    Vi lukkede for vandet med hovedhanen blottet.
    Jeg fjernede en pallator fra en vandhane, stak en luftpistol monteret på kompressoren op i hanen og holdt godt fast - trykkede så der kom luft den modsatte vej af hvad vandet normalt flyder.

Så blev der skubbet nogle tvivlsomme emner modsat i rørene og vores vand blev pænt igen.

Det kan også tænkes at jeres vandvarmer står for varmt, men det er mere et gæt. Jeg havde en episode i et sommerhus hvor vandet blev varmet op i et brændefyr, det blev alt alt alt for varmt (over 137° C) og med et hel sygt tryk.
    Efter fyret og vandet var kølet af, pissede vandhanerne morgenpis-gult vand ud, før vores lille tryk/varme problem, var vandet pænt og gennemsigtigt...

• #12   11. jul 2010 Smølfen ! prøv nu at læs indlæget smiley Det er en have vandboring smiley Så der er ikke meget vandvarmer på ^^

Og rørsystem er der ikke meget af.. Sammenlagt under 1meter, derefter er det vandslange. Og punpen er en sprit ny grundfos pumpe + tryk tank.

Så jeg tror desværre ikke det er der problemet er.. Det er nok desværre vandet smiley

hehe det lyder som noget af en oplevelse MadaZ smiley hehe.

Vi har brugt 8-9 timer på at fylde vores til de godt 6500ltr smiley

Kommentér på:
Okker i vand

Annonce