7.957 visninger
|
Oprettet:
Okker i vand {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Kan man få noget filter værk, som måske kan rense ens vand, fra en vand boring, for okker ?
Mig og kæresten har lige købt os en Pool <3, men vanden er desværre en smule pis gult pga okker. Vi har aldrig lagt mærke til at der var så meget okker i det før. Men det er der jo ikke noget at gøre ved nu
Jeg er sådan set lige glad med at vander er en smule gult.. Jeg kan fint bade i det alligevel.. Men det er mere for syns skyld
håber i kan hjælpe
Mvh
maj 2005
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 30 Svar: 750
Mon det er noget der kan virke ?
jan 2008
Følger: 121 Følgere: 121 Biler: 4 Emner: 46 Svar: 524
maj 2005
Det lyder jo perfekt MadaZ ..... Det vil jeg da kigge lidt efter..
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 78 Svar: 768
maj 2005
Så jeg ved ikke hvor meget det farver, ved jeg ikke endnu
http://www.myupload.dk/showfile/558840f9fe8.JPG/ lagde lige et billede op
maj 2005
Det er jo desværre en ret dyr løsning at fylde 6500ltr vand i den, inde fra huset af....... Det koster lidt knaster
sep 2004
Følger: 59 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 58 Svar: 7.895
Jeg rensede vandsystemet i forældrenes hus igennem for et par år siden sammen med min far.
Der lå sådan et par "sten" ved indgangshanen i huset og de var rigeligt til at give en ret klam gul farve.
Vi lukkede for vandet med hovedhanen blottet.
Jeg fjernede en pallator fra en vandhane, stak en luftpistol monteret på kompressoren op i hanen og holdt godt fast - trykkede så der kom luft den modsatte vej af hvad vandet normalt flyder.
Så blev der skubbet nogle tvivlsomme emner modsat i rørene og vores vand blev pænt igen.
Det kan også tænkes at jeres vandvarmer står for varmt, men det er mere et gæt. Jeg havde en episode i et sommerhus hvor vandet blev varmet op i et brændefyr, det blev alt alt alt for varmt (over 137° C) og med et hel sygt tryk.
Efter fyret og vandet var kølet af, pissede vandhanerne morgenpis-gult vand ud, før vores lille tryk/varme problem, var vandet pænt og gennemsigtigt...
maj 2005
Og rørsystem er der ikke meget af.. Sammenlagt under 1meter, derefter er det vandslange. Og punpen er en sprit ny grundfos pumpe + tryk tank.
Så jeg tror desværre ikke det er der problemet er.. Det er nok desværre vandet
hehe det lyder som noget af en oplevelse MadaZ
Vi har brugt 8-9 timer på at fylde vores til de godt 6500ltr
Okker i vand