{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.095 visninger | Oprettet:

uforstående. Låne penge i banken {{forumTopicSubject}}

Hej, har snakket med min bank om at købe hus, og hvad jeg kunne låne. Der kunne jeg låne 1,1 mill, hvis jeg solgte min bil, Der er ikke gæld i bilen, men det så for at have mere til udbetaling.

Kender så et par stykker der har lån i deres bil, samt købt hus til omkring 1 mill og stadig har bilen.
Samt de ikke havde noget særligt til udbetaling.

Nogen der har en logisk forklaring på det?

Tjenrer nogenlunde ens

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  uforstående. Låne penge i banken
  • #2   11. jul 2010 Har snakket med 2 banker, det var nogenlunde det samme de sagde

• #3   11. jul 2010 Men der er jo en himmel til forskel, på at ahve bil med lån som måske koster 2500 kr om måneden, og så ikke have en bil overhovedet.

• #4   11. jul 2010 Normalt låner man til hus i kreditforeningen - har du prøvet der? Der bliver renterne som regel også bedre smiley

• #5   11. jul 2010 Jo jo det ved jeg, men det køre jo igennem banken

• #6   11. jul 2010 Danske bank ville ikke en gang låne mig 880.000 kr. til et hus. Det ville Nordea godt, de ville endda låne mig 1.375.000 til et endnu bedre hus, så jeg flyttede alt over i Nordea. På daværende tidspunkt var jeg kun mig selv... smiley

• #7   11. jul 2010 "Jo jo det ved jeg, men det køre jo igennem banken"

Nej, det gør det ikke - kun hvis du har Danske Bank og dermed RD (Realkredit Danmark).

Kontakt evt. din lokale EDC-butik, de samarbejder med BRF-kredit smiley

• #8   11. jul 2010 det har banken da ikke så meget med at gøre, hvis du har til udbetalingen, og til de md afdrag, på div lån, der har med et hus at gøre, sku ikke mene at banken kan sige at du ska gi mere i udbetaling, end det der evt stå i bolig avisen, mvh hc

• #9   11. jul 2010 Audi-fanatikeren* *

men en realkredit vil jo maks belåne huset op til 80% altså skal han stadig låne de sidste 20% i banken medmindre han selv har dem. hvilket det ikke lyder til at han har. desværre.

• #10   11. jul 2010 Nykredit og BRF-kredit kan du kontakte direkte uden om banken - de er ikke bundet op op nogle banker.

Jeg kommer lige i tanker om at hvis man har Totalkredit, er det også udelukkende banken der bestemmer smiley

• #11   11. jul 2010 Har hvad jeg akn få for bilen da der ikke er lån i den, plus lidt løst.Men synes stadig det er utroligt jeg ikke kan låne mere, når andre kan låne meget mere, samtidig have bil.

• #12   11. jul 2010 Kennet: Helt korrekt, men ikke nødvendigvis hans egen bank - BRF-kredit og Nykredit har deres egne uafhængige banker.

Og stadig har man jo så 80/20 til ens realkredit, så banken ikke bestemmer det hele, hvilket som regel er problemet når man låner udelukkende i banken.

• #13   11. jul 2010 Vedr. BRF erfarede jeg, at de boliglån man får af deres panteyder er jævnt højt forrentede. Jeg blev tilbudt 8% boliglån, og 5% obligationslån af BRF. Desuden har BRF ikke det bedste ry hos dem, som rigtig har forstand på den slags.. smiley

• #14   11. jul 2010 men tit råder banken jo til det de synes er bedst
    er det alvorligt ment set i disse tider

• #15   11. jul 2010 "Desuden har BRF ikke det bedste ry hos dem, som rigtig har forstand på den slags.. :)"

Vrøvl, der er altid nogle der har noget imod nogle og foretrækker nogle andre. Nogle siger man skal holde sig fra Nykredit, og så fremdeles - det kan jeg ikke bruge til noget hvis ikke du kan dokumentere det smiley
    Min bedre halvdel har arbejdet for dem i 8 år, som finansiel rådgiver, og dét har jeg godt nok ikke høre før, med at de skulle have et dårligt ry.

Endvidere ligger BRF´s boliglån for tiden på 5,2, og desuden er BRF billigere på omkostningerne ved at optage lånet og de månedlige udgifter ved at have det. Prøv du bare at undersøge det smiley

• #16   11. jul 2010 "hørt før"

• #18   11. jul 2010 Audi-fanatikeren* * -> Prøv at nævne BRF på boligdebatten.dk og se hvad responsen bliver. Det jeg har læst derinde har ikke just været rosende ord smiley

Kommentér på:
uforstående. Låne penge i banken

Annonce