{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.158 visninger | Oprettet:

Røg bombe {{forumTopicSubject}}

Hey guys, jeg er igang med at skulle lave en hel del røgbomber på 0.5kg og 1kg. og nogle på 200gr.
jeg skal lave det ud af Sukker og salpeter som jeg "karamelisere" indtil det er flydende som jeg så kan hælde af,

jeg har fået et tilbud på 25kg salpeter for 200kr. men det er på 90% i renheden (så vidt jeg er blevet forklaret om det).

Men er det ikke en ret så høj procent del,

mit spørgsmål er om det er for sprængfarligt med så høj en procent del, evt. om hvordan man kan gøre det så det er nede på 60-70% istedet for, da jeg vil helst ikke risikere at det siger bang heh, jeg ved ikke om det kan ske eller om det er noget jeg skal være bange for at kan ske..


Håber der er nogen der kan hjælpe heh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Røg bombe
  • #1   21. jul 2010 hehe , nej jeg er rollespiller og skal lave nogle effekter til et scenarie hvor jeg skal bruge en hel del røg.

  • #2   21. jul 2010 Jeg havde valgt en Røgmaskine istedet.. istedet for at rode med noget der potentielt kunne være meget farligt..

  • #4   21. jul 2010 kan huske da jeg var knægt blanede vi bare sukker og peterpulveret sammen og satte ild til det, <b>MEN</b> der udvikles jo en enorm varme kan jeg huske noget om, der var nogle steder skade på asfalten og fliser hvor vi brændte det af.

    og en helt anden ting, jeg er ret sikker på at du ikke bare må blande sådanne ting selv UDEN at have været på en eller anden form for kursus.


  • #5   21. jul 2010 så prøv også at blande noget pulverfarve i, det ser så godt ud hehe, ville gerne selv præve og lave nogle, de gir en rimelig seriøs røg

  • #6   21. jul 2010 ja har skam også overvejet sådanne kurser, men jeg har ingen idé om hvor man kan få dem... da jeg har en hel del af sådanne ting jeg gerne ville kunne lave,

    Og der er ikke rigtig noget asfalt der hvor jeg skal tænde dem hehe, jeg skal gøre det ude på græsarealer, men okey, skal nok lige have tjekket varme udviklingen fra det..

    Jeg har skam tænkt mig at være yderst forsigtig og lave meget små portioner af gangen, og så bare lade det tage den tid det nu tager,
    men grunden til jeg godt kan lide den mix af salpeter og sukker, er at der ikke kommer en giftig sky af røg op fra det, men det er faktisk ting du i teorien kan spise.



  • #7   21. jul 2010 Julian, pulverfarve ? altså i selve pulverblandingen inden det kommer på panden, eller sammen med blandingen når det smelter på panden. ?

  • #8   21. jul 2010 hvorfor vil du smelte det sammen til karamel???

  • #9   21. jul 2010 Kim B:

    heh, det er bare sådan det ser ud når man smelter begge ting sammen,
    det karamelisere ligesom når du laver karamel.
    sukkeret bliver brunt og flydende sammen med salpeteret.


  • #10   21. jul 2010 lyder farligt

  • #12   21. jul 2010 win/win situation LOOOL

  • #13   21. jul 2010 du kan også sagtnes blande det uden at smelte det sammen smiley det virker helt fint

Kommentér på:
Røg bombe

Annonce