{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.428 visninger | Oprettet:

Maskinmester {{forumTopicSubject}}

Jeg skal starte på maskin mester uddannelsen i Århus, på værkstedsforløbet for folk med gymnasiel uddannelse, for at være helt præcis smiley
I den forbindelse har jeg fået en skrivelse omkring noget udstyr der skal købes, bla. en ansats vinkel, minkro meter og skydelære. Skolen tilbyder at man kan købe det af dem i en pakke, men er der bedre eller billigere steder at købe det, og er det man får i pakken ok?
Samtidig vil jeg også gerne høre fra andre på uddannelsen om der er noget særligt man skal tænke på eller have fat i inden man starter? Og generelt bare om hvad i synes om uddannelsen. Del jeres viden smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maskinmester
  • #1   27. jul 2010 Mon ikke der er sådanne brugte "start pakker" til slag, evt på DBA ?

• #2   27. jul 2010 Slag=salg

• #3   27. jul 2010 Hejsa!

Jeg startede selv på værkstedsskolen i Århus sidste sommer.
    Vil mene det vigtigste udstyr du skal skaffe er en skydelære. Det er så sjældent at man skal bruge mikrometerskruen og ellers har skolen også så du kan låne. Dog købte jeg selv en "start pakke" da jeg startede, men brugte egentlig kun skydelæreren smiley

Ellers er det et OK forløb, som er sjovt og hyggeligt uden store lektiebyrder. Dog manglede der en del struktur i undervisningen sidste år, hvor vi endte med at få "hultimer", før fri osv. fordi lærerne ikke havde stof nok til os. Men forløbet er vidst blevet justeret lidt siden sidste sommer, så håber da det er blevet bedre smiley

• #4   27. jul 2010 Hvis du vil være maskinmester så skal du vænne dig til at lave lektier. Mange lektier..

• #5   27. jul 2010 Det er en kanon uddannelse når man ser på indholdet. Jeg er lige blevet færdig her den 29. juni - også i Århus.

Men hold nu op skolen er ved at være ringe, da jeg startede der inde for 3,5 år siden, der var skolen en passende størrelse. Men nu om dage hvor mange flere læser videre så er skolen blevet ALT for lille. Forholdene på den gamle skole kan slet ikke følge med interessen. Da jeg startede der inde var planen at den nye skole ned på havnen skulle stå færdig nu, altså sommer 2010. Lige pt. er den dato flyttet til sommer 2014.

Og som der bliver sagt, så skal du være klar på at lave lektier smiley især på 1, 3. og 5. semester.

Men ellers er det bare at klø på, så skal du nok blive en hel del klogere :). Det meste af lærestaben er også yderst god og de gør op i deres arbejde, dog er der et par stykker som bare kører deres fag på rutinen, og derved daler kvaliteten desværre.

• #6   27. jul 2010 skal man have en læreplads for og kan læse til det? og hvor meget værksteds arbejde er der? overvejer og læse videre til det. men er lidt i tvivl om uddannelsen. om hvordan den bruges i arbejde bagefter og om det er "kontor arbejde".?

• #7   27. jul 2010 Nej du skal ikke bruge læreplads. Men du skal dog ud i praktik ind imellem hvor du skal bruge en virksomhed, men det hjælper skolen som regl med at finde hvis man ikke selv kan.

Hvis man kommer fra gymnasiet skal man på værkstedskole hvori det indgår man skal i praktik i 9 måneder i en virksomhed. Undervejs i uddannelsen laver man visse projektet hvor der også indgår virksomheder som man skal udføre et arbejde for. Til slut er der så sidste semester hvor ens bachelor skal skrives, der skal man også ud i en virksomhed i et halvt år.

Bagefter kan du blive mange, mange, mange ting. Både på kontoret og men også "hands on" arbejde.

• #8   28. jul 2010 Tak for info drenge, så blev man da lidt klogere smiley

Kommentér på:
Maskinmester

Annonce