4.068 visninger
|
Oprettet:
Vandscooter {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg søger lidt råd og vedledning i mit nyeste påfund, jeg vil super gerne købe en vandscooter, men jeg ved bare ikke ret meget om dem.
Er der gode og knap så gode mærker indenfor vandscootere? Yamaha/Honda/SeaDoo...
Hvor stor en moter skal den have for at kunne trække wakeboard, kneeboard, vandski og ring?
Er en vandscooter lovlig at sejle med hvis den er CE godkendt og fører har speedbåds certifikat?
Er det lovligt at sejle med den hvis den ikke er forsikret?
Mvh. Maria L
apr 2008
Følger: 14 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 9
jun 2007
Følger: 63 Følgere: 61 Biler: 11 Emner: 74 Svar: 502
Men der er stadig en hvis uvished om de er ulovlige eller ej hvis de er ce godkendt generelt skal der ikke meget til for at kunnne trække wake osv på en vandscooter medmindre du køber en kina model de er ikke så hurtige...
Jeg ville dog foretrække seadoo da jeg selv har en og er mega glad for den...
apr 2008
Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.768
jun 2007
apr 2008
Er det ikke jetski der kun må bruges i begrænsede områder?
Jeg regner med at købe en Honda/SeaDoo eller Yamaha
apr 2008
jun 2007
apr 2008
jun 2005
Følger: 40 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 221 Svar: 1.221
uanset om den er ce godkendt eller ikke, er de ikke lovlige at sejle på ved kysten.. at der så stort set aldrig er givet en bøde for det, er noget andet, så jeg turde nu godt tage chancen hvis det var mig.
jeg ville dog anbefale dig at købe en båd i stedet, hvis det skal bruges til noget vandsport, en scooter laver ingen hækbølge, så den er lidt fesen at stå bagefter..
jeg har købt mig en båd, og det har jeg ikke fortrudt.. det er klasse at stå på wakeboard ved en ordentlig hækbølge
/Kasper
jun 2007
jun 2005
mener at have hørt at man ikke skal tage en vandscooter med under en 600ccm motor... men umiddelbart at der heller ikke rigtig noget til salg men under en 600ccm i, så det bliver nok ikke et problem
jan 2010
Følger: 60 Følgere: 58 Biler: 1 Emner: 78 Svar: 1.773
min nabo havde en.
og forsatan den var sindsyg!
jun 2005
den billige: http://www.baadgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=11863
den vilde: http://www.baadgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=12034
ved ikke hvilken du er til
apr 2008
Men jeg bliver da lidt bekymret for at købe en vandscooter hvis den er ulovlig at bruge, men hey, hvis der ikke falder bøder ned og man i forvejen er gode venner med havnefogden der hvor man vil sejle så kan det da være at jeg bare skal tage chancen. Selvfølgelig tager man hensyn og opfører sig ordentligt på vandet, præcis som i en speedbåd.
Jeg har kig på en Yamaha GP1200 men jeg ved ikke om SeaDoo er lige så gode/stærke/hurtige?
jun 2005
det med bøderne tror jeg ikke at man skal være så bange for, har aldrig hørt om at der er nogen der har fået en bøde.. så længe at man sejler ordentligt og ikke giver så meget gas før men er mere end 200 meter ude, så tror jeg ikke der sker noget..
det største problem der er, er at du ikke kan få en forsikring på pisset, så hvis du sejler ind i en makker der svømmer langt ude, eller rammer en båd, kan det ende med at blive pebret jo, det ville nok være det jeg ville være mest bange for
mar 2008
Følger: 37 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 290
apr 2008
Super fine både, men host host for nogle priser.
apr 2008
Det lyder da som en fuldstændig vanvittig båd du har forelsket dig i, har du båd med jetmotor?
Jeg har et godt øje til en vandscooter fra dba, så nu må vi se om ikke den skal hjem til mig og bo
dec 2005
Følger: 49 Følgere: 44 Biler: 8 Emner: 47 Svar: 106
købte en seadoo gtx limited edition 2 pers. med 130hk 100 timer på bagen årg 2005
og en seadoo ligeledes en gtx bare med 185 hk og plads til 3/4 pers
årg 2005
fantastiske maskiner
dec 2005
Følger: 49 Følgere: 44 Biler: 8 Emner: 47 Svar: 106
1) Det er nu endelig med Højesterets dom, blevet lovligt at sejle med vandscootere i Danmark. Vandscooteren SKAL dog være CE-godkendt ifølge direktiv 94/25/EF (En Europæiske standard vedr. forurening, støj mm.)
2) Det er IKKE blevet lovligt at sejle med Jetski (et én-personers fartøj) , da de pt. ikke kan opfylde kravene til en CE-godkendelse, og dermed ikke er godkendte til at sejle i Europæisk farvand.
3) Du SKAL have speedbådscertifikat for at sejle vandscooter, og alle søvejsregler for almindelige både, er også gældende for vandscooteren. Vi skal altså holde os 300 meter fra kysten og kun sejle vinkelret ind til kysten uden at plane, såfemt man skal ind til kysten.
4) Det er IKKE lovpligtigt at have en ansvarsforsikring for at sejle hverken vandscooter eller både. Dog kræver de fleste havne, at man har en ansvarsforsikring, hvis man ligger i havnen.
5) Sidst men ikke mindst, så bliver vandscooteren ulovlig lige så snart du laver konstruktive ændringer på motoren mm. Da den dermed ikke opfylder CE-godkendelsen.
Jet-Trade er utrolig glade for udfaldet, det har ikke kun haft store økonimiske konsekvenser, men har også været utrolig tidskrævende for Jet-Trade at kører sådan en sag. Vi takker vore kunder for tålmodigheden og tilliden.
--------------------------------------------------------------------------------
Vandscooter