1.171 visninger
|
Oprettet:
Mad i flyvemaskine {{forumTopicSubject}}
Vi skal en tur til Gran Canaria her i efteråret engang, og skal have junior med der er lidt over 1½ år på det tidspunkt.
Er der nogen der ved om man selv må medbringe mad til ham i flyveren? Vi andre har bestilt mad ombord, men det er jo kun til "voksne".
Spørgslålet er om man må smøre f.eks. en leverpostej mad til ham hjemmefra, eller er det ulovligt?
dec 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 39 Svar: 440
dec 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 39 Svar: 440
Medicin, babymad og diætprodukter
Derudover må du til brug under flyveturen medbringe medicin, babymad og væske som indgår i en diæt. Vær opmærksom på at sikkerhedspersonalet kan bede om dokumentation for væskens ægthed. Posen med væsker samt evt. medicin m.m. skal tages op af håndbagagen og vises i sikkerhedskontrollen
Du må gerne medbringe væsker i større mængder end angivet ovenfor i den indcheckede bagage.
jun 2006
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 4 Emner: 24 Svar: 176
jan 2010
Følger: 28 Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 139
Må jeg have vand og andre væsker med i min håndbagage?
Fra 6. november 2006 har EU indført nogle begrænsninger for væsker i flypassagerers håndbagage. Du må medtage følgende:
*
Væske, gelé og spray – max. 100 milliliter (svarende til 100 g.) pr. beholder
*
Du må gerne medbringe flere beholdere (flasker, dåser, tuber mv.), men de skal kunne være i en gennemsigtig én-liters pose, som skal være lukket.
*
Posen skal være genlukkelig
Væsker og væskelignende substanser omfatter geleer, cremer, blandinger af flydende og faste stoffer samt indholdet i beholdere under tryk, f.eks. barberskum og spraydåser. Desuden alle former for drikkevarer, tandpasta, hårgelé, parfume, lipgloss, mascara og andre stoffer med lignende konsistens.
Derudover må du til brug under flyveturen medbringe medicin, babymad og væske som indgår i en diæt. Behovet og væskens ægthed skal kunne sandsynliggøes overfor sikkerhedspersonalet. Læs mere her.
Så babymad er lovligt... men der stod på et flyselskabs side at;
Det er ikke tilladt at medbringe egen forplejning og drikkevarer om bord.
jul 2003
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 4 Emner: 44 Svar: 74
- Madvarer (check altid ankomstlandets regler for indførelse af madvarer)
Men det behøves man vel ikke? Han skulle jeg gerne have spist det inden man lander, og ellers kan man vel bare smide det ud der...
okt 2004
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 12 Emner: 103 Svar: 1.430
jul 2003
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 4 Emner: 44 Svar: 74
Men som jeg forstår det der står på deres hjemmeside, kan vi sagtens tage en mad med til ham, og så er det jo det.
aug 2007
Følger: 1 Biler: 2 Emner: 18 Svar: 204
Mad i flyvemaskine