{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med Dobermann?
  • #1   2. okt 2010 M A C: Det er OT!

• #2   2. okt 2010 Jeg ser M A C's link som en henvisning til en lidt mere kompetent hjemmeside.
    Bevares, der er nok nogen med erfaring her - men mon ikke der sidder en del flere på hundegalleri?

• #3   3. okt 2010 på hundegalleri får du vel bare at vide, at den skal skydes eller også hakker de på dig fordi du er kommet til at sige at du synesdet er en flot hund...prøv hunde-forum.dk istedet...

• #4   3. okt 2010 Mathias A: jeg gider ikke høre på de der dømmende piger og tøsedrenge som siger at en Dobermann er en børnemorder og hvad helvede de nu er. Der må da også være nogle kompetente mennesker herinde der har en rigtig hund som der ingen fordomme har om en Dobermann. Har nemlig forsøgt på hundegalleri. Men bliver man langt fra klogere af!

• #5   3. okt 2010 Det er en meget nervøs hund og rimelig stædig/svær at opdrage.
    (mine erfaringer)
    Mvh Danny

• #7   3. okt 2010 Du skal være villig til at arbejde hård. Det er en dejlig hund, men den kræver motion.
    At løbe 10km efter en cykel er intet problem for den..... Gerne 2 gange om dagen.

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
    #8   3. okt 2010 Hvis ikke du har fuldstændig styr på at opdrage en hund, og har erfaring med det - er Doberman ikke en race for dig.

Jeg har set det flere gange, at uerfarne ejere bider over for meget i en Doberman. Sidste eksempel var faktisk en her på vores vej, der slet ikke magtede at eje sådan en race.
    Den blev faktisk til netop en ret farlig hund, der gerne ville bide i børn og fremmede mennesker. De har nu en Golden Retriver, det lader til at den er meget nemmere at styre for dem - selv deres egne børn kan nu lege med deres hund...

• Snoopy
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
    #9   3. okt 2010 nu har det aldrig gjort en hund træt som sådan, at løbe træne den
    du giver den tværtimod bedre og bedre kondi smiley

den skal ud og arbejde med hjernen og bruges til whatever den nu engang blev avlet til at bruges som, for at blive ordenlig træt.

google doberman og læs dig til hvad racen skal lave for at bruge sin energi på den rigtige måde

en lidt svær race, men kan blive en kanon hund hvis du magter den

• #10   3. okt 2010 hej, nu har jeg haft en schæfer hund og har en dobberman nu!
    begge hunde har sygt meget energi og meget vagtsomme. schæferen var en mere selv sikker hund, men også meget glad for børn:) selv om den ik har det ry!!
    min dobberman har lidt mere tendens til at gå i panik, men stadig en klog og sød hund. begge hunde får meget hurtigt dårlige vaner og det kræver meget at få dem til at forsvinde igen!
    tilgengæld prøvede schæferen flere gange at tage megten men det har min dobberman ik gjort endnu:)

• #11   3. okt 2010 Nu har vi ikke en Dobermann, men en Rottweiler. Men valget ved os stod på en af de 2, så vi har undersøgt en del om dem. Og som Martin skriver så skal man have styr på det med opdragelse, og det er en meget klog og følsom hund. Og så skal man være villig til at bruge en masse tid på træning, det er jo en brugshund og tror sku de fungerer bedst når de bliver brugt. Er sikker på man får alle tiders hund, bare man har sat sig ordenlig ind i racen først

• #12   3. okt 2010 ja mit indtryk er at Dobermann/schæfer og rottweiler er nogen lunde samme hund at opdrage. altså til nogenlunde samme type mennesker;)

men næste gang skal jeg have en schæfer igen!!

• #13   3. okt 2010 det er jo også tre hunderacer som alle klarer sig rigtigt godt indenfor IPO osv...og som er fantastiske i de rigtige hænder...og noget lort i de forkerte...

Har selv to hunde, dog helt andre racer...eller dvs. at min hanhund er en cane corso blanding...så lidt brugshund er der da i ham...hehe

• #14   3. okt 2010 min nabo har en cane corso!! Vildt legesyg og meget sød:)
    men den er så ik rigtig veltrænet!!

• #15   3. okt 2010 man kan nok også diskutere om min er veltrænet...men han kommer da når jeg kalder, og så dyrker vi weightpull på konkurrenceplan...så et eller andet kan han da...:-D...han er amstaff/cane corso...så han er forbandet stædig, men en utroligt dygtig arbejdshund...

• #16   3. okt 2010 ja jeg kender dem ik så godt men synes det er en flot hund..!
    klogeste, nemmeste og flotteste hund jeg har haft/kender er helt sikkert en schæfer efter min smag, den jeg havde gik jeg til agility med (staver godt) og var bare lidt nemmere at have med at gøre en min dobermann:)

• #17   3. okt 2010 hehe...ja okay...:-)...det er også en dejlig race...

Kommentér på:
Erfaring med Dobermann?

Annonce