{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ekstrabladte - Afstemning
  • #2   12. okt 2010 Kan ikke linke til selve afstemningen, men lyder sån her -

Er det rimeligt, at danske Afghanistan-soldater bliver sendt direkte hjem til arbejdsløshed?

• #3   12. okt 2010 Hvad skulle man ellers gøre? OPfinde fiktive jobs til dem, bare for at kunne give dem nogen penge!??
    Findes da masser af mennesker som er "projektansat"(hvilket vel er den bedste sammenligning!) og derfor ikke har noget job efter endt turnus/projektperiode.
    De har selv valgt at tage derned, ingen har tvunget dem - I en politisk krig, som jeg personligt slet ikke er enig i og derfor på ingen måde kan støtte soldaterne i, at de vil derned og lege røver og soldater!
    Tror lige vi skal klappe hesten, de er altså ikke ved at redde verden, selv om de selv tror det, de er bare ved at redde amerikanerne, fra deres egen fortid!

• #4   12. okt 2010 Forsvaret kan ikke bare lige trylle x-antal job op ude i det civile.

Folk vælger selv, om de vil fortsætte i Forsvaret eller om de kun tager en tur til Afghanistan. Men det skal de selv have afklaret inden de tager afsted.

• #5   12. okt 2010 Nej har det os sån, det er deres arbejde og at der så fra regeringens side bliver skåret ned, er det vel ikke en must at de så finder nye jobs til dem.. ?

• #6   12. okt 2010 rimeligt nej, men hvad er der af alternativer ?

Man skulle tilbyde dem som kommer hjem nogle alternativer, f.eks behandling for det psykiske pres der kan være på dem som bliver udsendt.

Kurser og uddannelser.

• #7   12. okt 2010 Det er et spørgsmål, der kan diskuteres til hudløshed.
    Men inden man begynder at diskutere i retfærdighed og hvor store "ofre" de danske soldater er, så skal man akltid lige have i mente, at de personer der er ude i andre lande og kæmpe, er folk der SELV har valgt, at det er det de vil med deres liv. De er ikke tvuvnget, men har alle underskrevet en kontrakt, om at det er det her de vil. Det kan betragtes som et ganske normalt abejde. De vilkår de arbejder under, kan man jo så diskutere bagefter. Men hvis man er utilfreds, kan man opsige sin kontrakt og vende tilbage til den virkelige verden. Selvfølgelig under forudsætning, at man ikke allerede er udsendt.

Jeg har selv været på kontrakt i DIB (Den Danske Internationale Brigade), men jeg opsagde min kontrakt igen, da jeg satte mig ned og tænkte over konsekvenserne for min familie og andre, hvis jeg nu valgte at blive sendt ud.

• #8   12. okt 2010 Hvis vi andre bliver fyret får vi jo heller ikke mere hjælp, det er samme vildkår.

Der er ikke andet for end de må hoppe ind på jobnet.dk og se om der ikke er nogen der søger en lettere brugt dræbermaskine smiley

• #9   12. okt 2010 tjaa.. hvad skal man næsten gøre.,

• #10   12. okt 2010 De har taget en uddannelse ligesom mange af os andre har, vi går osse med muligheden/frygten for at blive fyret..

Det bør vel være ens for os alle?

• #11   12. okt 2010 Søren Ens for alle, mon de tænker det samme når de bliver vækket flere gange om natten pga. granatnedslag i deres lejr, eller når de ser deres venner blive dræbt sprængt i stykker osv. smiley jeg vil nu mene de har gjort sig mere fortjent til at have noget at vende hjem til end nogle af os herinde har..

Så venter jeg bare på den første der siger " jamen de har jo selv valgt det" smiley

• #12   12. okt 2010 kim P >> Jeg skal med glæde sige at de selv har valgt det, og i mange tilfælde på bekostning af deres familie.
    Det er tit 100 gange sværere for familien, end den der er udstationeret.

Desuden får de også en løn der afspejler risikoen.

• #13   12. okt 2010 De HAR selv valgt "Faget" med det der tilhøre..... Siger ikke de skal hjem til en tom lejlighed... Men ligesom som º Scapegoat º siger, de skal have hjælp, men at give dem et arbejde som en anden dansker ku ha fået efter et til to års arbejdsløshed er IKKE okay efter min mening...

Håber ikke man bliver udstationeret i den tro man ikke vil blive afprøvet psykisk, for det lader det jo til man gør... Så ergo, man ved hvad man går ind til, eller har en forestilling om det...

• #15   12. okt 2010 Jacob P >> Jeg har selv haft både familie og venner der var udstationeret, og det var på ingen måde familiens valg. Jo, der blev spurgt, men til syvende og sidst så var det behovet for oplevelser og lysten til at komme ud, der drev det hele, og der betød familien intet.
    Dette har i nogle tilfælde haft alvorlige konsekvenser, bl.a. total opløsning af familien. Der kan være andre ting der var med til at forstærke dette, men ikke afgørende.
    Mange der bliver udstationeret gør netop det de mener er bedst for dem selv, og tænker ikke altid på familie, venner og andre i omgangskredsen.

De jeg kender der har været udstationeret har haft en god løn sammenlignet med hvad de kunne få herhjemme. Også så det kunne mærkes, ikke kun symbolsk.
    Men som tidligere sagt, så kender de selv risikoen, og de har selv skrevet under på en kontrakt. Når den udløber, så har man som udgangspunkt ikke andet arbejde. Det samme gælder for alle andre der er udstationeret privat, eller i en tidsbegrænset stilling.

Jeg ser ingen grund til at sikre dem et job mere end alle andre. De skal ned på jobcentret, og de skal søge job som alle andre der er i samme situation.
    Helt sikkert skal de have det hjælp der er nødvendigt, men ikke mere end andre. Her tænker jeg ikke på de psykiske konsekvenser, men på jobmulighederne.

Dette er sikkert ikke populært, men hvorfor skal de være bedre stillet end alle andre?

Det vil da også være trist at trylle nogle jobs frem til dem, som i sidste ende bare koster en masse penge, men som de ikke selv får noget ud af ?

• #16   12. okt 2010 Nej nu må i sku lige tage jer sammen, jeg har været i forsvaret (hæren) siden 2000.
    og det med at de kommer hjem til arbejdsløshed piv piv. når de kommer hjem dernede fra, gennemgår de en lang proces med både psykologer og alt muligt andet, det er jo ikke sådan at dagen efter de kommer hjem, bliver de sparket ud og må klare sig selv, der bliver sku gjort en masse for dem, hvor de for hjælp til at komme videre, der er nogle der får kontrakter, men det er som så meget andet her i livet, at de stillingere der er, tilfalder dem som klare sig bedst.

jeg synes at man lige skal sætte sig ind i tingene, inde man brokker sig så meget.. TAK

Kommentér på:
Ekstrabladte - Afstemning

Annonce