{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.889 visninger | Oprettet:

Opsigelsesvarsel fra medarbejderside {{forumTopicSubject}}

Nogen der med sikkerhed ved, hvor lang opsigelsesvarslen er (fra medarbejderside) for en person med knap 2 års ansættelse. Det er en timelønnet under Industriens overenskomst (Metal).
Jeg har selv googlet lidt og fundet frem til nedenstående, men det undrer mig bare at opsigelsesvarslen ikke er længere, da jeg troede den var på en måned.

Efter 6 måneders beskæftigelse: 7 dage.
Efter 3 års beskæftigelse: 14 dage.
Efter 6 års beskæftigelse: 21 dage.
Efter 9 års beskæftigelse: 28 dage.

Hvis det ovenstående er rigtigt, er de 7 dage så = en uge, eller er det 7 arbejdsdage?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opsigelsesvarsel fra medarbejderside
  • #1   20. okt 2010 Jeg ville skyde på det var 1 uge. Ellers havde der nok stået arbejdsdage smiley

    Jeg overvejer selv at kvitte jobbet... Men mangler en læreplads som mekaniker. Er lige udlært IT-supporter.

    Men det er godt nok et spring at gå ned på lærling løn igen.. :S


  • #2   20. okt 2010 den er god nok.. det er 7 dage op til 3 år.. og det er inkl weekend... hvis du er funktionær derimod, så er det en mdr fra medarb. side og det skal være inden den 1 i mdr... ment sådan at siger du op den 1 eller derefter så er det mdr ud + en mdr.

  • #3   20. okt 2010 OK, godt så. Så 7 dage er altså en uge. Men kan det virkelig passe at man kun har en uge opsigelse efter 2 års ansættelse? Det lyder sgu da rimeligt vildt.
    Var sikker på, at man havde en måned, men det er nok bare fordi jeg altid har været funktionæransat.


  • #5   20. okt 2010 den er vist godnok med de 7 dage.

    men.... snak med din chef og luft dine tanker for ham/hende, og forklar gerne åbent hvorfor du ønsker at stoppe, så han/hun har tid til at finde en anden, eller hvem ved, måske finder i en løsning så du vælger at blive. men tag en snak med din chef, om ikke andet, så smækker du ikke døren og kan måske vende tilbage en anden gang hvis det er nødvendigt.


  • #6   20. okt 2010 Tak for hjælpen. Tager den nok lige med fagforeningen for at være 112% sikker smiley

    Synes stadig at det lyder ufatteligt, at man ikke har længere opsigelsesvarsel. Der er sgu da mange virksomheder der står med seriøse problemer, hvis en medarbejder smutter allerede efter en uge!!!


Kommentér på:
Opsigelsesvarsel fra medarbejderside

Annonce