Dragon Vs. Livgarden (Værnepligt) {{forumTopicSubject}}
Hejsa!
Jeg står og skal til Forsvarets dag om et par uger. Jeg har og er forsat fast besluttet på at melde mig frivilligt også med henblik på karrier inde ved forsvaret.
Jeg er dog det seneste år blevet itvivl om det skal være hos Dragon regimentet i Holstebro eller om det skal være ved Livgarden i KBH - jeg skal søge ind.
Jeg ved godt at værnepligten stortset er ens, men har hørt lidt rygter om at livgarden er mere udfordrende, hvilket også er det jeg søger, dog siger det paradefis mig ikke en skid - jeg er kommet der for at lære og for action.
Forskellen i værnepligstiden har jeg det såmæn fint nok med!
Jeg vil rigtig gerne høre fra folk som har været de pågældende steder eller folk med relation til emnet.
Lasse
TT:
En Elite uddannelse ved forsvaret, som Jæger Soldat/pilot vil være det ultimative for mig, det er et stort ønske og bestemt et mål.
Der må være nogle her inde der kan hjælpe mig med dette
sep 2006
Følger: 35 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 50 Svar: 544
mar 2008
Følger: 107 Følgere: 105 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 673
Kender rigtig mange der har været ved dragon'erne og nogle få ved livgarden, og de siger "self". at der hvor de var er det bedste. Jeg har selv været meget på Holstebro kasserne.
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 43
HBU uddannelsen er den samme hvor end du kommer hen... der er bare det ved livgarden at der skal du lære det samme indenfor grøn tjeneste PLUS en helveds masse eksersit- altså træning i at gå vagt(paradetræning) men på samme tid. Ved livgarden har man 4 måneders grøn træning, og derefter 4 måneders vagt. Det er altså 8 måneder du hiver ud af dit liv.
Jeg aner ikke hvordan de kører det hos JDR, så kan kun udtale mig omkring livgarden
mar 2008
Jeg "hiver" ikke tiden udaf mit liv, jeg har været fast besluttet på at skulle ind og "springe" i flere år, hvor lang tid? - Ja det må tiden vise, jeg har ikke planer for civilt liv lige sådan
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 43
så efter 22 måneder kan du begynde at træne til at blive jæger, eller hvad du nu har tænkt dig... og det er hvis alt kører som smurt.
mar 2008
mar 2008
Ja, situationen er ikke lige den bedste fortiden, og den bliver kun værre hvis vi for den regering jeg frygter.
- Det var også en af grundene til jeg valgte at tage en erhvervsudannelse først, som Elektriker, så kan jeg altid udbygge den.
mar 2008
mar 2008
Dragon Vs. Livgarden (Værnepligt)