{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.651 visninger | Oprettet:

Idiot Taxa chauffør! {{forumTopicSubject}}

Ey Bg!

Jeg havde en episode med en kammerat i fredags hvor vi skulle med Taxi hjem, og min kammerat gav turen som kostede 303 kr.

Da vi kom til vores by, gik min kammerat op i sin lejlighed for at hente sin pung, for at vi kunne køre til den nærmeste Nordea og han kunne hæve sine penge og betale taxaturen.

Mens han var oppe at hente sin pung, gik jeg ud af Taxaen for at pisse og komme mig selv da jeg har pisse stiv. Da jeg skulle ud, spurgte taxamanden efter noget jeg kunne give ham i pant, for han troede vi ville stikke af. Jeg giver ham min pung UDEN kontanter i, og det var også dumt fandt jeg ud af. Mens jeg var ude af bilen, havde han taget mit kort, kørt det igennem og betalt regningen over mit kort, for at han derefter kunne proppe de 300 kr i lommen som min kammerat gav ham.

Skriver fordi jeg vil dele det med jer, om hvor store idioter der findes i dag.
Det er selvfølgelig meldt til politiet, og de behandler sagen i aften.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Idiot Taxa chauffør!
  • #1   25. okt 2010 Du havde vel ikke skrevet under?

• Snoopy
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
    #2   25. okt 2010 hvordan kan han bruge det uden pinkode ?

nu er jeg selv taxa chauffør, og ingen pinkode = ingen penge

har prøvet TONS af gange folk "har glemt" pinkoden

så du har sku nok selv trykket pinkode og betalt, inden du stod ud af vognen

ellers har du din pinkode stående på kortet ? hehe

• #3   25. okt 2010 Forstår godt at han vil have pant .. Men ikke hvordan han kan trække penge af dit kort uden kode eller underskrift

Men at han vil have pant er helt normalt.. Der er mange der forsøger at stikke af

• #4   25. okt 2010 Nej jeg havde ikke. Jeg var ude af bilen da det skete, og da jeg kom ind igen gav han mig min pung tilbage som om intet var sket. Jeg gav INGEN underskrifter.

• #5   25. okt 2010 Det fint han ville have pant, jeg tillod mig også at stole på ham så stiv og dum som jeg nu var, og stak ham min pung.
    Hvordan han har trukket pengene ved jeg ikke, jeg har INGEN pin kode tastet, og INGEN underskrift givet. Det er også det der undre mig. Men pengene stammer altså fra en Taxaregning, det spurgte jeg om da jeg ringede ind til Nordea og det kunne huin bekræfte. Og jeg kan huske at regningen var på 303 kr, så det kan ikke være andet.

Som sagt har jeg INGEN pin kode givet eller underskrift skrevet. Min kode står selvfølgelig heller ikke på kortet smiley

• #6   25. okt 2010 Lidt info til den historie:

Kører selv taxa i Fredericia, og kunne aldrig drømme om at lave sådan noget, hvad angår pinkode skal kunden ikke indtaste nogen kode for at kunne betale hos os, blot underskrift ved turens afslutning på udprint.

Så længe man som chauffør får sine penge uanset om der skal køres til en eller flere hæveautomater før dette sker ser jeg bestemt ingen grund til at han skulle tage dit kort ud af din pung, det er jo din private ejendom

• Snoopy

#7   25. okt 2010 ok men som sagt kan han altså ikke bruge sin terminal uden pinkoden smiley

du har sku trykket den kode og gået ud bagefter,m hvis du viste hvor mange klager chaufføre får fra folk der glemmer de har betalt, og ikke forstår hvor deres penge er henne

men har han nuppet dem, så er det jo nemt at bevise via regningen, så skal du bare bevise du ikke trykkede koden selv

• #8   25. okt 2010 Snoopy> der skal IKKE tastes nogen form for pinkode for at benytte et visa dankort i en taxa... !

• Snoopy

#9   25. okt 2010 kenneth

nu er det 2 år siden jeg stoppede, der var de da stoppet med underskrifter og kun kørte det hele digitalt ?

ogjeg kørte for at fyns mindste vognmans firmaer ?

men anyhow, du får dem nemt tilbage hvis han har snydt, det er ikke nemt at snyde som chauffør smiley

• #10   25. okt 2010 Kenneth - Og det er også den første chauffør jeg har mødt som har vist sig at være en kæmpe idiot. Men han har åbenbart kørt det igennem, og måske "prøvet" at efterligne min underskrift. Den kunne han se hvordan så ud, da jeg havde mit kørekort i pungen, og bagpå det er der en underskrift. Men jeg fandt fram til adressen på hans vognmand, og nu behandler politiet sagen.
    Den store idiot man.

• Snoopy

#11   25. okt 2010 at din vognmand lever i stenalderen er jo alle andre vognmænds fejl smiley smiley

• #12   25. okt 2010 Snoopy> vi hører også under fyns taxa i fredericia og pinkoder skal ikke tastes mere, hvis de nogensinde har skulle

• #13   25. okt 2010 Snoopy & Szkobel D Den er god nok .. Nogen steder kan man stadig få lov at skrive

• #14   25. okt 2010 Snoopy - Jeg har som sagt, IGEN, INGEN og INGEN pinkode skrevet. Så fuld var jeg da heller ikke. Jeg husker tydeeligt at han sagde han ville have noget i pant, og allerede der stod jeg uden for bilen, og jeg tager min pung op, giver ham den og lukker døren.

• #15   25. okt 2010 Amar> forstår godt du følger sagen op, det er for meget at han selv benytter sig af muligheden for at få betaling for turen. Når man påbegynder en tur, og der ønskes at betales med dankort kan dette køres igennem taxameteret i starten af turen hvor efter der ingen problemer opstår siden hen med betaling, det er en sikkerhed for chaufføren for at få sine penge, og det kunne han have forsøgt i starten af turen frem for at finde på dumme ting senere hen. Men enden af det er jo alligevel at du skal betale de 303 omtalte kroner for turen, selv om han valgte at få dem på sin egen måde.

• #16   25. okt 2010 Snoopy & Szkobel D: Jeg har sgu aldrig været ude for at jeg skulle trykke en pinkode. Jeg har altid(!!!) skullet skrive under på kvitteringen.

• #17   25. okt 2010 Kørte i Taxa så sent som i sidste ugen. Skulle ikke trykke nogen pinkode ?

• #18   25. okt 2010 Kenneth / Zentic ! ved ikke om det er ændret i taxi loven men chaufføren kan kræve betaling inden turens start

• #19   25. okt 2010 Kenneth - De 303 som han har trukket bliver forhåbentligt betalt tilbage, da jeg har vidner på det skete, og min kammerat kan også hæfte for at han har været inde og hæve BÅDE med papir og mundtligt.
    Idioten har ikke andet, end snydt sig selv for sølle 300 kr.
    Han står til at miste sit arbejde, + jeg kan trække sagen ud og kræve erstatning da han har misbrugt min private ejendele.

• #20   25. okt 2010 Snoopy & Szkobel D

Taxa Nord som dækker hele Region Hovedstaden der skal man heller ikke bruge pinkode

• #21   25. okt 2010 Erik A> altså alt med måde ikke sandt smiley kræver ikke noget af nogen hvis vi taler om lokale ture, men er vi over 500 kr vil jeg da gerne have et kort kørt igennem inden eller en seddel i min brystlomme før vi kører, og det er der heller aldrig problemer med hvis folk har i sinde at betale alligevel smiley

• #22   25. okt 2010 Amar L> dvs. chaufføren både fik kontanter og kortet kørt igennem, ja det er jo direkte svindel.

• Tommy B
    Tommy B Hjælpe-administrator

Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.550
    #23   25. okt 2010 Det han har haft gang i, er faktisk dokument forfalskning - Bumbum smiley

• #24   25. okt 2010 Kenneht - Lige præcis. Han fik jo de 300 kr som min kammerat skulle betale ham og det vidste han også godt. LIGE da vi gik ind i taxaen fik han afvide vi skulle køre ned for at hente en pung og så betale. Så de 300 kr min kammerat gav ham, har han proppet direkte i lommen på sig selv.

• #25   25. okt 2010 I Århus skal man ikke taste pin kode, kun skrive en underskrift ..

• #26   25. okt 2010 Amar L> ja lad os da håbe han får sig en enkelt billet til jobcenteret

• #27   25. okt 2010 Kenneth - Den vil jeg oså håbe på smiley
    Sikke en idiot man. Det smadrede lige alle nerverne på mig det der.

• #28   25. okt 2010 Finans krise smiley Makes people do desperat things in desperat times ;D
    Syns godt nok det trist at man vil gør sig selv tyv for 303kr, dejligt at hør han kommer til miste sit job smiley sådan en person burde ikke ikke taxa

• #29   25. okt 2010 Kenneth / Zentic ! Køre selv taxa og da jeg tog kursus osv da var det ihvertfald sådan at du kunne kræve kr inden turens start

I Billund havde vi enkelte lokale som skullle betale inden vi kørte da de tit ikke havde nogen (Drankere) og ved kort da skulle vi have kortet hvis vi skulle ud af komunen.. af den simple grund at vi ikke kunne validere kortet hvis der ikke var radio kontakt til centralen.. det kunne dog tage 5 min at validere så vi foretrak at få det i starten af turen

Bor i Norge nu og køre også taxa heroppe og da kan vi ikke bruge kortet før turen er slut da vi må kende prisen.. tilgengæld tager vi alle kendte kredit kort + elektron

• #30   25. okt 2010 Erik> Jeps samme her, vi kører også kortet igennem ved turens start hvis muligt, både for at få det checket, og ikke mindst for at man som chauffør har sikkerhed for sin betaling af turen...

• #31   25. okt 2010 han kan nu redde den og påstå han ikke har modtaget de penge kontant, at i har hævet dem er intet bevis det kunne jo være i havde bedt ham køre forbi en hæveautomat for at hæve til jer selv.

Men ja håber da han bliver straffet for svindlen der er så direkte latterlig at man ikke forstår hvorfor han gjorde det

• #32   25. okt 2010 Stop nu med at tud - i kom hurtigt hjem og i fuldskab gav i stodderen 300kr, det er sådan han vil melde det ud i retten. Så kom over det, og ta' det som en lærestreg.

=)

• #33   25. okt 2010 Puha, den ville jeg have svært ved at slippe.

• #34   25. okt 2010 Du kommer ikke en skid videre i denne sag, medmindre du har en kvittering for kontant betaling. Du betalte med kortet og var for stiv til at skrive under, siger han. Og polisen gider nok ikke gøre det helt stor ud af 300 kroner for en taxitur. Så slap af og indrøm at det var dyre lærepenge

Kommentér på:
Idiot Taxa chauffør!

Annonce