{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.361 visninger | Oprettet:

kommunen gir mig lange nosser {{forumTopicSubject}}

ja jeg er jo uheldigvis på kontanthjælp og er blevet smidt i motivation og handling med det formål at jeg skulle i praktik som ronderende vagt... meeeeeeen det kan man ikke komme uden at være godkendt af politiet og det blir man når man tager kurset (kommunen undersøger tingene godt ikk?) og nu har jeg bandet og svovlet og prøvet at overbevise dem om at smide de 7000 kr til et kursus så jeg kan komme videre... men det kan jeg ikke få uden at "ha foden indenfor" i et firma...

så er der en eller anden herinde der arbejder for et vagt firma der kan give mig en hånd med at få foden indenfor så de vil give mig det skide kursus?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kommunen gir mig lange nosser
  • #1   29. okt 2010 er desperat... så hvis du arbejder for et vagtfirma så snak med din chef, los ham i koglerne, giv ham et blowjob, knep hans kone, spark hans hund gør et eller andet de driver mig til vanvid og jeg får asfalt eksem på nosserne meget snart :S

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #2   29. okt 2010 Ja men det er da kommunens skyld det hele ikk . Ville sku ikk klage over at få penge af staten . Ja kommunen og staten er bare så dumme og nogen idioter ikk !

• #4   29. okt 2010 for helvede da så tjen da jeres egen penge, jeg vil ha haaaaaaaa... lyder fandme som et lille barn........

• #5   29. okt 2010 Ja kan se du har bil sælg den og betal selv.

V

• #6   29. okt 2010 casper K...

de vil ikke engang lade mig spare sammen til kurset selv af de penge jeg får og så tage det (1740kr) for så ryger jeg direkte af kontanthjælp

så ja de er sq nogle idioter når jeg har stået med pengene i hånden og spurgt om lov...

istedet for så skal jeg sidde og lave øloplukkere (hvis jeg har lyst) til d. 31.03.11 for at bevise at jeg er motiveret nok til at gennemgå en uddannelse for at bevise at jeg ikke kan tage en uddannelse pga min adhd, hvis jeg ikke kommer igennem skal jeg prøve igen for de kan først hjælpe mig videre hvis jeg beviser jeg ikke kan tage en uddannelse pga min adhd og det kræver altså at jeg sidder på skolebænken i det der svarer til et normalt grundforløb som jeg jo ikke kan tage...

• #7   29. okt 2010 ja lige præcis, alt virker fanme baglæns, og på hovedet uden omtanke for sund fornuft, mange mange ting inden for stat og kommune,, lige et frisk eksempel, en top chef fyres, i DR, alle er enige om det er noget være lordt han har gjordt, MEN så gir man ham fanme 6,4 millioner i fyret penge.. hva fan bilder de sig ind, samtidig med hele landet ska spare, , du er fyret, vi kan ikke have sådan en cheff, i denne store virksomhed her er 6,4 millioner, værsgo at hygge dig.. JA TAK hvem fanen ku ikke hygge sig for det beløb.. og ham den jonalist, sku fanme have en bøde for at koste skatte yderne 6,4 mil.. så kan godt forstå de ikke også kan give dig de 7000kr til en mulig start på en god fremtid... AAAAAAAHHHHH så fik man sku luft.. mvh hc

• #8   29. okt 2010 Rene...
    teknisk set min bil... udover at det ikke er mig der betaler regningerne på den og kan ikke sælge den før jeg har et arbejde... købt så jeg kan besøge familien der bor over 100km væk på den betingelse at jeg betaler den lige så snart jeg får et arbejde

• #10   29. okt 2010 - Tic Tac'en -

Hvis du er rigtig smart så optager du hvad du laver og smider det på youtube, så poster du det link på div forums, så skal du se så sker der noget.

• #11   29. okt 2010 nu vil jeg ikke forsvare topic starteren.
    vil dog lige sige mit især til en

Thomas (Rds) A
    nu er det jo ikke alle der vælger at stå uden et arbejde, at være på enten dagpenge eller kontanthjælp. Ved ikke om du lige er vågnet af en tornerosesøvn, men hvis nu kan jeg fortælle at der er RIGTIG mange der går uden job.(ja det er blevet bedre) men stadig mange. jeg står selv uden job, da jeg blev uretmæssigt fyret fra mit sidste job og jeg søger som en gal efter nyt da jeg bliver bims af at være hjemmegående husfar.
    så jeg syntes du skulle klappe gællerne i, da det jo kunne være dig der pludselig stod i samme situation en dag.
    JA jeg kan da også tjene mine egne penge fremfor at være på dagpenge, men nu vælger jeg ikke at lave kriminalitet for at komme til dem, ERGO skal jeg arbejde og det betyder samtidig at jeg lige skal have et.

• #12   29. okt 2010 Sten P...

jeg valgte selv at blive arbejdsløs...
    men jeg valgte at blive det pga mine egen personlige principper

jeg NÆGTER at sælge fødevarer der kan gøre folk syge
    og NÆGTER at arbejde for folk der pisker mig til at arbejde i 40+ timer om ugen, truer mig med fyring og lønnedskæring fordi jeg ikke har 40 års slagter erfaring efter 2 måneder når de ikke vil lære mig en skid

og så syns jeg ikke det er specielt behageligt at arbejde for folk der smider kød på gulvet for så bagefter at gribe mig i kraven, rive mig ned på gulvet og skrige "KA DU SÅ FORHELVED SAMLE DET LORT OP FØR KUNDERNE SER DET!!!"

men når jeg kigger i bakspejler kan jeg da selvfølgelig godt se at det er mig den er gal med det var da en super læreplads

• #13   29. okt 2010 Tic Tac, hvis det virkelig var som du siger, hvorfor så ikke snakke med fagforeningen? Nååh nej, sådan en har du vel ikke siden du nu er på kontanthjælp.....

• #14   29. okt 2010 Hvor bor du henne af i landet? for kender en der har et vagtfirma men han bor i trekantsområdet..

• #15   29. okt 2010 mads g...
    nej jeg havde ikke fået meldt mig ind det indrømmer jeg da gerne... hvis jeg var havde den butik været blacklistet med det samme... sjovt nok er jeg den 6 eller 7 lærling der er endt med psykiske problemer og er røget på kontant hjælp efter at ha været ansat... da min sagsbehandler hørte hvor jeg kom fra sagde hun "puuuha ikke en til" men de gør intet ved den butik og når de snakker om deres tidligere lærlinge er det "narkomaner og fremtidige alkoholikere der ikke kan passe tiden"
    men er da stødt ind i en der kendte en tidligere lærling derfra... han har det sq stadig dårligt efter at ha arbejdet der, med nøjagtigt samme grund som mig...

• #16   29. okt 2010 Daniel D

jeg ryger direkte af kontanthjælpen hvis jeg prøver på selv at betale kurset og der er jo ingen der ved hvor lang tid der går før jeg får arbejde

• #17   29. okt 2010 man kan ikke få et lån når man er på kontanthjælp.
    ihvertfald ikke i de banker jeg kender.

men kan jo tage fejl smiley

mvh

• #18   29. okt 2010 - WaeL -

ja nu skal man jo os kunne betale husleje og leveomkostninger
    og nej der er sq ikke altid arbejde til dem der vil arbejde der er en grund til at der er så mange arbejdsløse som der er... jeg har søgt arbejde i over et halvt år nu og det er stort set alt jeg har søgt udover mandlig luder og stripper...

• #19   29. okt 2010 - WaeL -

ja tak er arbejds narkoman og arbejdede frivilligt da jeg var lærling og det gør jeg stadig... men avisruterne er sq optaget af de 13-15 årige her i området

• #20   29. okt 2010 F-S...

ja jeg modtager 5193 kr om måneden... kurset koster 7704,50 for dem eller 1740 kr hvis jeg betaler, jeg har snakket med et firma der begynder at ansætte MANGE folk om en måneds tid men de vil ikke give et løfte om job på skrift

hvis de havde betalt det så ville jeg kunne have et arbejde lige så snart godkendelsen fra rigspolitiet var gået igennem og så ville jeg ha betalt det af kurset kostede på et par måneder gennem skattepengene... men istedet for så skal jeg låses fast i systemet fordi jeg ikke er egnet til specielt mange job og ikke kan tage en uddannelse og hvis jeg selv sparer pengene sammen og tager det så blir jeg losset på gaden fordi de nægter at give mig kontanthjælp... politikerne der styrer lige det med kontanthjælp har sq luft i hovederne

• #21   29. okt 2010 - Wael - du lære det nok hvis du selv bliver arbejdsløs.

har nu søgt nyt arbejde i snart 2 år nu, og været til en del samtaler, men der er intet arbejde til mig lige nu.

er udlært smed,
    og søger inden for smedefaget, ejendoms funktionær, gartnermedhjælper,
    lagermedarbejder, truckføre, kranfører, lastbil chauffør,rengøring(fuldtid),
    og alt andet muligt, der lige kommer forbi.

har sendt et hav, af ansøgninger, og har kun hørt fra nogen få.

jeg er klar til og tage næsten alt hvad der kommer

DER KOMMER BARE IK NOGET

• #22   29. okt 2010 GM Gangster aka opel-driver _
    ja folk der ikke har været på kontanthjælp er sq så kloge at høre på

håber fandme da du får et arbejde før mig :O... skaf dig noget frivilligt arbejde ligesom mig før du blir fuldstændigt vanvittig... det hjælper i det mindste med at holde en igang så man ikke bare ender med at sidde og glo ud i luften

• #23   29. okt 2010 Få din sagsbehandler til at kautionere for et lån i din bank, det har jeg hørt før de har gjordt, men du skal naturligvis selv betale pengenetilbage, ligesom alle os andre.....HUSK at det ikke er kommunens skyld at du ikke kan tage det kursus...!!!!
    Jeg har sku heller ikke fået en nikkel udover SU, for den vidergående uddannelse jeg næsten er færdig med, påtrods af jeg har brugt for +10.000 på bøger og diverse de sidste 2 år..!!

• #24   29. okt 2010 - WaeL -

ja det er sådan ca sådan man føler sig når man er på kontant hjælp... men nogle af os vil helst være ærlige og betale vores skat så vi kan hjælpe andre mennesker der pludselig står i samme situation

• #25   29. okt 2010 jeg er medlem af en a-klasse og har fået mine penge der fra
    og jeg har også betalt nok til den.

og det er ik alle der er på kontant hjælp, der selv har valgt det/ eller har haft indflydelse på og komme det.

• #26   29. okt 2010 Sten K...

jeg har vendt og drejet alle muligheder med alle mine sagsbehandlere

og faktum er at jeg ikke kan gøre en skid

jeg har stået med pengene til kurset i hånden og sagt til min sagsbehandler at jeg ville tage kurset og efter en hurtig opringning til hendes chef fik jeg at vide at hvis jeg tog det ville de nægte mig kontant hjælp... så ryger jeg på gaden...

jeg skal tage det der svarer til at tage et grundforløb for at bevise at jeg ikke kan tage en uddannelse... men hvordan består man et grundforløb når ens adhd er så styg at det er umuligt for en?... det gør man ikke, og hvis jeg ikke består skal jeg bare starte forfra for ellers kan de ikke hjælpe mig videre... alt det for at de kan gøre andet end at sende mig i uddannelse (er jo under 25 så det er mit eneste valg)

og nej den slags gør de ikke... ihvertfald ikke her...

• #27   29. okt 2010 - WaeL -...

speciel aftale med familien... de bor over 100 km væk og vil gerne ha at jeg kan komme på besøg (tager 3½ time med offentligt og jeg er ikke egnet til at sidde i en dåse med mange mennesker i så lang tid) så indtil jeg får et job betaler de alle regninger og når jeg får et job smider jeg det beløb bilen kostede og sætter den i mit navn

• #28   29. okt 2010 Jeg forstår ikke, hvorfor du kan tage et vagt-kursus, men ikke et grundforløb ?????

Hvordan forhindre din ADHD dig i at tage et grundforløb ???

• #29   29. okt 2010 sten k...
    hvis der er bare et enkelt fag jeg ser som urelevant for resten af uddannelsen så lukker min hjerne ned efter et par uger

jeg bliver distraheret lyn hurtigt hvis jeg begynder at kede mig i et fag jeg ikke ser mening i

hvis jeg sidder for længe sammen med den slags useriøse idioter der for det meste er på den normale tekniske skole så springer der en sikring på toppen og jeg skal æde en antipsykotisk sovepille

et vagt kursus er målrettet imod lige præcis det job
    og man kan forvente at folk er mere seriøse

• #30   29. okt 2010 Tage et vagt grundforløb på den nærmeste teknisk skole. uddannelser er gratis her er i landet!

• #31   29. okt 2010 - WaeL -
    jupp og med god grund

• #32   29. okt 2010 Sierra Jaguar .

vagt uddannelsen tager flere år og er ikke målrettet imod et enkelt job men MANGE (og den eneste skole der tilbyder den er oppe i århus)

kurset tager 1-3 uger og koster 1740 kr. for en privat person og 7704,50 kr. for kommunen

• #33   29. okt 2010 - WaeL -
    jeg ber dig ikke om at have ondt af mig
    som sagt kan jeg ikke sælge bilen
    og nej jeg har ikke sat mig i en gæld jeg ikke kan klare på kontant hjælp for gælden kommer først når jeg får et job...

du er da en af de mere fatsvage personer på bilgalleri er du ikke?

• #34   29. okt 2010 vent lidt, jeg tog kun grundforløbet til sikkerhedsvagt uddannelsen, hovedforløbet gad jeg ikke at tage. Fordi som læreren selv sagde:
    Ja efter du er blevet færdigt med grundforløbet kan du godt få job, du skal giv dit arbejdsgiver kopi af dit grundforløbs bevis som du får udeleveret den sidste dag på skolen!

• #35   29. okt 2010 - Tic Tac'en - tager der af - WaeL - han er blevet tabt på gulvet da han var lille. smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #36   29. okt 2010 - WaeL - Du skriver det jeg tænker men ikk engang gad skrive !

- Tic Tac'en - Hvis du er så sikker på at få et job som det lyder til du er ! Hvorså ikk droppe kontanthjælpen og betal og tag det kursus

• #37   29. okt 2010 Kender mange arbejdsgiver som ignorere jobansøgning fra jobnet. Fordi der mange der ude der ikke svarer. de bliver slettet.....

• #38   29. okt 2010 - WaeL -

nej jeg er en psykisk syg person som ikke må være i trænge omgivelser med larmende personer fordi jeg får raseri anfald som første trin og derefter blackouts hvor jeg smadrer alt på min vej og hidtil heldigvis kun selv er kommet til skade, men jeg blir pisket igang af kommunen på trods af det fordi min tidligere sagsbehandler ikke nossede sig igang til at tage kontakt til min psykolog og psykiater før de erklærede mig "rask" fordi det jo virkede at dope mig med sovepiller hver gang jeg blev irriteret over noget

jeg kan skam også passe et arbejde jeg har passet det samme arbejde i over et år jeg får bare ikke løn for det, det er udelukkende for at holde mig igang

så nej jeg er skam ikke en forvent doven taber... jeg tager bare hensyn til mine medmennesker ved at holde mig væk fra toge, bilka og lignende steder...

• #39   29. okt 2010 BG´s vrede Villy .

5 sygemeldinger om måneden og så bliver man trukket for den tid man ikke er der

- WaeL -

ja for det skriver man jo på jobansøgningerne smarte... det er sværere at få et job når man ikke har et end når man har... når man har været på kontanthjælp så har folk den samme lamme idé som du har... at man er en taber der ikke vil arbejde... men det er sq ikke helt rigtigt der er bare nogle af os der ikke kan finde et job... der er flere millioner i danmark uden job jeg tror sq største delen af os er desperate efter at få job men når arbejdsgivere har den samme syge idé som dig så er det sq svært

• #40   29. okt 2010 Et vagt kursus koster ikke 7k?? gjorde det da ikke dendang jeg tog det.

• #41   29. okt 2010 BG´s vrede Villy .

overdrivelse fremmer forståelsen i det tilfælde ;)... men vi ska sq da nok nå op på den rigtige side af 2 millioner hvis alle arbejdsgivere får samme syge idé som - WaeL -

• #42   29. okt 2010 Thomas H

nej det koster 1740 kr at tage det selv... men som kontanthjælps modtager må man ikke selv tage det... jeg har fundet et sted der tilbyder det til kommunen for 7k men normalt koster det faktisk 40k for kommunen

• #43   29. okt 2010 flere millioner ledige i DK ????? hvor dælen for du det tal fra ??? såvidt jeg ved er vi maks 6 mill i dk, og det vil sige at du mener at 33% er arbejdsløse (inklusiv pensionister og småbørn)

.....og der er job til alle dem som rykker røvhul....!!

• #44   29. okt 2010 Du tager sku da bare det kursus, og op i røven med kommunen.....De kan alligevel ikke se hvad du laver, og du får vel alligevel lov til bare at gå hjemme ?

• #45   29. okt 2010 - WaeL -

tror det er dig der skal ned fra din lyserøde sky i drømmeland hvor kontanthjælp er dejligt... for det er ikke specielt fedt at være på kontant hjælp

• #46   29. okt 2010 Sten K...

nopes jeg skal skam møde op hver dag og lave øloplukkere... sætte dem på en stang så der kan komme silketryk på og når de kommer tilbage skal der sættes nøgleringe i og når der så er ring i dem alle så kommer der endnu et vognlæs der skal gøres klar til silketryk

• #47   29. okt 2010 "nej jeg er en psykisk syg person som ikke må være i trænge omgivelser med larmende personer"

Det lyder ikke ligefrem som den medarbejder en vagtværnsvirksomhed søger? Nok nærmere det stik modsatte.

• #48   29. okt 2010 - WaeL -

du er stadig langt ude at høre på... kontanthjælp er ikke dejligt og jo jeg er da taknemmelig for at jeg har tag over hovedet... men jeg er ikke specielt taknemmelig over at arbejde 37 timer om ugen for 5193 kr og blive fældet af kommunen når jeg finder en løsning på problemet pga diverse love om kontanthjælps modtagere under 25...

Mads G

trænge omgivelser med larmende mennesker er jo ikke ligefrem det man oplever ofte som ronderende vagt... meget af det er jo natarbejde i industri områder hvor man tjekker om alt er lukket og låst som det skal være og hvis der er indbrud ringer man til politiet... jeg har intet problem med 1 eller 2 idioter der ikke fatter at indbrud er forbudt medmindre du lukker mig inde i en lille kasse med dem i flere tmer... men hvis du kan nævne et arbejde der passer bedre til mig så retter jeg da ørene ud og venter spændt?

• #49   29. okt 2010 Mikkel P

ENDELIG en der der ikke bare lukker lort ud
    ja man kan desværre ikke gøre en skid det er også derfor jeg sidder og sætter ringe på øloplukkere hver evig eneste dag

- WaeL -

den dag du ender på kontanthjælp af nød så finder du ud af hvor meget det du sidder og siger ikke passer... hvis du en dag står med valget om enten at blive smidt på gaden eller tage imod kontanthjælp så tager du imod kontanthjælp... indtil da så ka du sidde og sige man er en bums så meget du vil for der er ingen der har været på kontanthjælp af nød der vil give dig ret... de virkelige bumser er folk som min nabo der har nasset kontanthjælp i 6 år og absolut ingen intentioner har om at få arbejde

• #50   29. okt 2010 - WaeL -

jamen jeg håber da heller ikke du kommer på kontanthjælp... men jeg kan ikke sige du ikke ville ha godt af at prøve det uden at lyve

• #51   29. okt 2010 BG´s vrede Villy .

det er sjovt at du taler om job som om de hænger på træerne og det bare er at gå ud og plukke dem man vil ha... for det er det sq ikke idag... måske var det dengang da du var på kontanthjælp... men som 21 årig idag er det sq ikke lige til... de vil hellere bruge 3 år på at smide dig i uddannelse end at hjælpe dig ud i arbejde... men når du er fyldt 25 kan du komme med nål i armen, cokain under næsen og en halv flaske vodka i hånden og så bliver du smidt ud på nærmeste fabrik og arbejde selvom du har diverse domme for tyveri og indbrud

• #52   29. okt 2010 Mikkel P

Du er dum at høre på.

I får i hovede og røv i dag.

Da jeg stod i lære var lønnen 9kr i timen og for de penge skulle jeg bo til leje og klare mig selv, det gjore man ved at jobbe hver weekend, og i mange år har jeg jobbet 12 til 15 timer hverdag for at betale mit hus.

Så er der nogle af os der har levet i de slemme 80er hvor vi betalte meget mere i skat og rente.

Så jeg tror ikke du ved hvad du snakker om, vil man have et job kan man altid få det, jeg har altid taget de job jeg kunne få nogle mega godt betalt men også lorte job hvor en som dig ikke ville klare en dag.

Problemet er at i dag tror alle man skal have, og man kan ikke selv tage et ansvar.

• #53   29. okt 2010 BG´s vrede Villy .

ok jeg både vil og kan og har sendt gud ved hvor mange ansøgninger til diverse firmaer jeg har kimet diverse fabrikker i landet ned snakket med dem jeg kunne

jeg har truck certifikat, epoxy og styren kursus, kørekort, flere års sælger erfaring, taler og skriver stort set flydende engelsk og holder et frivilligt arbejde fordi jeg vil have noget at lave ved siden af det kommunen sætter mig igang med

hvorfor er det lige jeg ikke kan finde mig et arbejde så?

den eneste grund til at jeg prøver at få kommunen til at give mig et vagt kursus er fordi jeg gerne vil have noget at falde tilbage på hvis jeg en eller anden dag skulle ryge på røven igen og med mine problemer er det sq det bedste arbejde jeg kan finde hvor jeg samtidigt kan have noget der kan give mig et andet job skulle uheldet være ude igen

• #54   29. okt 2010 - WaeL -

kan jo kun spørge hva faen det har med noget at gøre
    og sige hva helved rager det dig?

• #55   29. okt 2010 der giver jeg mikkel p ret
    man kan dog være så heldig at man kan få dem til at skrive ens navn ned når man snakker med dem i telefonen når de ikke har ledige job på nettet... man kan også blive hevet ind til samtale... men der står 50 andre folk i køen og venter

- WaeL -
    næeh jeg bor sq langt ude på landet... jeg har ca 100 km til brøndby...

• #56   29. okt 2010 F-S.

aaah det min halv bror du snakker om... han er med appelsin smag og lidt spøjs i det

• #57   29. okt 2010 Sidst jeg kiggede var der rigeligt med rengøringsjob på jobnet :S

Alle kan få arbejde hvis de lige spænder hjelmen og strammer sig lidt an... Kommer man som hængerøvs slasker kl 10 onsdag formiddag og søger job... så skal man nok ik regne med det...

• #58   30. okt 2010 Mikkel P

Nej det var slet ikke de samme penger som idag, det var meget mindre og du betalte meget mere i skat.

At være på hjælp også have bil og andet lort høre ikke hjemme nogle stedere, i tror i kan få og få, så er det os andre der skal betale til jeres hyklerri.

pis ud og find et job de er derude hvis man gider at lave noget.

• #59   30. okt 2010 - WaeL -

Jeg overvejede længe om jeg skulle skrive dette indlæg, for det nytter jo alligevel intet at tilsvine dig og komme med mine personlige holdning. Du vil højest sandsynligt bare begynde at nedrakke mig, kalde mig en bums mm. fordi jeg ikke har samme holdning som dig.
    Jeg har ondt af dig, og jeg håber du i fremtiden vil få en bedre tilgang til andre folks problemer.

Skulle du en dag køre lidt for hurtigt på din MC, havne i rabatten og ligge som en hjælpeløs grøntsag, ville du jo (i følge dit synspunkt) helt have at folk bare køre forbi og tænker; hold kæft en idiot så kan han lade være med at køre for stærkt, frem for at stoppe op og måske tilkalde en ambulance hvis nødvendigt.

Og med det sagt så ønsker jeg dig held og lykke frem over, for mennesker med et så snævert syn har rigtig svært ved at begå sig blandt andre som ikke har samme snævre syn. (Og det kan da godt være det kun er på nettet du er sådan, det skal jeg ikke kunne udtale mig om).

• #60   30. okt 2010 Så sent som i sidste uge blev en elektriker, efter at have været udlært i 3 mdr, fyret fra den virksomhed hvor jeg arbejder. Sjovt nok tog det ham en uge og en helvedes masse benarbejde / møde op personligt ved div. firmaer men så fik han en opringning at han kunne starte mandagen efter.. Det eksempel er langt fra det eneste jeg har set i disse tider..

Jeg er selv fortaler for at man møder op personligt i stedet for bare at skrive en lap papir/mail og kaste efter firmaerne. De kommer bare i bunkerne sammen med alle de andre.

Noget helt andet er, at jeg bliver positiv over at høre fra flere folk i denne tråd, at de er mere end villige til at komme i arbejde igen, men en ting i må forstå når i snakker om folk som er imod at gå på kassen, er at der er, og har altid været en relativ stor gruppe af mennesker som har udnyttet kassen til netop deres egen "luksus". at man har kunne nyde uden at yde, så det er sku ikke så mærkeligt, set i mine øjne, at de fleste kigger skævt til kontanthjælpsmodtagere. Oven i det synes jeg at menneskene i dagens DK er blevet tilbøjelige til nærmest at jagte en diagnose på en eller anden sygdom. For satan hvor er der mange som udnytter lægevæsenet for hårdt. Det er sku lidt mærkeligt at man som ung i DK, med de forhold vi har kontra andre dele af verden kan gå ned med depression og stress.. VI HAR DET SKU GODT set i forhold til resten af verdens befolkning,

PS. Mikkel P.. skam dig, at svine en fra "museums generationen" til.. du har ingen respekt og pli i livet.. er hamrende ligeglad med om du tror du har regnet den ud mht. inflation. Du trænger sku til at sitte dig ned med en fra den generation, og lytte lidt til hvordan realiteterne var dengang,, tror sku en del ville få øjnene op for hvor pylrede vi er nu om dage..

ACE over and out.

• #61   30. okt 2010 jeg ville gerne have udvidet mine muligheder for job.. fik hængerkort, og skulle osse have kran D.. men kurset blev desværre aflyst.jobcenter vil ikke sende mig på kran D kursus da der ikke er beskæftigelse som lastbilchaffør lige pt. siger så til mand på jobcenter.. hey jeg betaler da bare selv for kursus... han siger, det gør du bare , og så ryger du ud af dagpengesystemet. øøøh hvad er der lige gået galt for dem...så sidder herhjemme... ringer rundt, aftaler møder . kører personligt ud. kan stadig ikke finde noget.. har heldigvis lidt at se til herhjemme. men det er bare lort at være ledig

• #62   30. okt 2010 det med og møde op ved div firma´er og tro man få arbejde holder så heller ikke
    helt.

havde på et tidspunkt et par måneders arbejde, noget revision ved Dong.
    hvor viu var 10 smede, der blev lejet ind ved et af de firma´er der var ude og lave noget arbejde.

ham den ene, bor ikke så langt fra hvor jeg bor,
    han havde brugt 14 dage, hvor han var kørt rundt til alle firma´er her i området fra grænsen og op til omkring Haderslev.

han bruget en 6-10 timer dagligt i de 14 dage og besøgte så mange forskellige steder han ku når,
    og han fik nej samtliges steder, ikke engang et måske,

så det er ik bare lige sådan,

og dem der skriver andet, kan jo bare komme forbi og vise hvordan man gør
    for så kan jeg måske lære noget

Kommentér på:
kommunen gir mig lange nosser

Annonce