{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.210 visninger | Oprettet:

Skal man stille toilet til rådighed? {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Har et lille fritids arbejde i en kiosk, hvor jeg har fået strenge ordre på IKKE at låne toilettet ud. Dels fordi ejerne har ejendele på det også har de fået af vide af Sundhedsstyrelsen, at hvis de lånte det ud som kunde toilet ville de få en bøde på 2500kr.

- Mit spørgsmål er så: Hvor kan jeg finde en paragraf der siger noget om dette emne?

Har flere kunder der klager og kan desværre ikke andet end at gøre som min chef siger. Ville derfor gerne have lidt facts jeg kan henvise til. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal man stille toilet til rådighed?
  • #2   29. okt 2010 Det er vel bare et privat toilet? Jeg lukker sgu da heller ikke tilfældige ind, for at de kan lufte mudderslyngen på min trone...

• #3   29. okt 2010 Det er jo en kiosk og førhen - Ved tidligere ejere har man frit kunne benytte det og det er der jo nogle der bliver godt sure over smiley

• #4   29. okt 2010 mener reglen siger noget med at hvis man sælger mad og folk kan side ved et bord og spise den skal der være et kunde wc ellers ikke...men er ikke helt sikker

• #5   29. okt 2010 Søger stadigvæk nogle konkrete regler/love

• #7   29. okt 2010 jeg havede ret. hvis man læser det link som DJ har sat ind

• #8   29. okt 2010 DJ - Det ser jeg smiley Ville bare gerne finde en lovgivning eller et samlet reglement.. Takker alligevel

• #9   29. okt 2010 Det er KUN hvis i sælger mad og drikke som på en cafe eller lign. man er forpligtet til at stille et toilet til rådighed smiley ellers er der ikke, det er kun en service fra jeres sidde ellers hvis det er

• #10   29. okt 2010 hvis jeg kommer ind i en forretning og ber om at låne toilettet til mig eller mine børn og de nægter så er det sidste gang at jeg sætter mine ben der det er sku alm høflighed at man låner sit toilet ud

• #11   29. okt 2010 Præcis som Michael E skriver, det er KUN hvis der serveres mad/spise/drikke så skal de tilbyde kundetoilet.

• #12   29. okt 2010 Jeg arbejder i en discountkæde navnet er ligemeget...
    Jeg har lånt toilettet ud til kunderne i en lille periode, gad ikke mere.

1) Fordi folk når lige akurat at sidde, så er der chocoladekage på toilet brættet.

2) En dame siger hendes dreng skal på toilettet, hun skifter hurtigt bleen smider den ned i den skraldespand vi har på toilettet. Eflg lugter der af lort helt vildt i omklædningsrummet.

3) Nogle kunder er ude efter 15sek. Mærkligt tænker jeg lagde også mærke til at folk sjæl varerne fordi der var ingen der kunne forstyrre dem.

4) Nogle af dem mangler lige noget toiletpapir, så stjæler de ekstra ruller ligger der.

• #13   29. okt 2010 rasmus
    jeg kan høre at du ikke har børn og den med sydomme den er sku for langt ude
    det er almindelig service af forretningen og almindelig høflighed og som sagt før
    jeg vil ikke komme i den forretning mere
    og jeg tror ikke på at du vil få en bøde for at lade kunder bruge dit toilet
    og hvis du skulle blive fyret for det ville jeg gå til aviserne med det
    det ville være guf for aviserne og dårlig omtale for forretningen

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 932
    #14   30. okt 2010 Dan R -> Der er meget skrappe regler indenfor netop det område, arbejder selv i fødevarebranchen, og jo, fødevarestyrelsen ser meget skrapt på netop dette punkt, SPECIELT ang. bakterieoverførsel, ser fødevarestyrelsen at en butik låner deres personaletoilet ud til kunder, så giver det en bøde på, som sagt 2500kr, plus en sur smiley på stedet, eller indskærpelse på rapporten.

• #15   30. okt 2010 du har sikkert ret rasmus
    jeg har kun været direktør for en mindre kæde og jeg ville aldrig sige nej og jeg har aldrig hørt om at man kan få en bøde for at låne sit toilet ud men hvis du har, nu du er i sådan en stor kæde så må du gerne vise mig siten fra myndighederne :O)
    mener iøvrigt at du kan få en bøde hvis ikke du låner det ud

Kommentér på:
Skal man stille toilet til rådighed?

Annonce