{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.472 visninger | Oprettet:

Dagpenge vs. Måneds løn {{forumTopicSubject}}

Har et spørgsmål (muligvis dumt), men kom til at tænke på, hvis man har en måneds løn der er til svarende 4 ugers dagpenge, hvad så med de måneder hvor der er 5 uger, der får du jo en extra uges dag penge, men ingen extra løn. Vil det sige at det bedre kan betale sig at gå ledig, end at arbejde med den faste måneds løn ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dagpenge vs. Måneds løn
  • #1   19. nov 2010 Tja i nogle tilfælde kan det "betale sig" at gå på dagpenge.. Sad but true.. Men dertil skal man jo også regne med at det kun er i en periode du har "krav" på dagpenge, derefter går man over på bistand (og det bliver man bestemt ikke fed af) Udover det skal man tænke på at man SKAL tage imod de tilbud fagforeningen giver.

Og det er sgu da ikke meget ved at gå hjemme, det er da meget federe at tjene ens egne penge.

• #2   19. nov 2010 som 1 års lærling får du det samme som du gør på kontanthjælp når du er under 25... muligvis derfor der er så mange unge på kontanthjælp

• #3   19. nov 2010 Synes det er underligt, eksempel

Dagpenge 3600 pr. uge x 52 = 187200 kr. pr. år

månedsløn (1 uges dagpenge x 4) 3600x4 = 14400x12 = 172800 kr. pr. år

• #4   19. nov 2010 Mikkel:

3600 kroner x 4,33 uge x 12 måneder = 187.056

Du mangler 4 uger i dit nummer 2 regnestykke.

• Kiss m
    Kiss m Tilmeldt:
    dec 2005

Følger: 1 Svar: 42
    #5   19. nov 2010 Husk ferie.!

• #6   19. nov 2010 Har selv lige været møllen igennem...
    (efter sygdom)

• #8   19. nov 2010 Du skal gange dit ugebeløb med 52 og så dele det beløb med 12 for at få din reelle månedssats..

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 932
    #9   19. nov 2010 når du regner en arbejdsmåned, så kan du også tage timetallet, som er 160,33 timer/md

• #10   19. nov 2010 ja så skal man også lige huske på at du sparre 8% i skat, når du er på dagpenge, mange mennsker får mindre i løn end hvis de var på dagpenge, derfor skal de dagpenge også sættes ned sammen med lønnen på langsigt er det bedere for os alle.

• #11   19. nov 2010 Alexander H

Ja der er mange nasse som ham, der ødelægger det for os andre.

Kunne huske da vi skulle betale passning for alle være 4 på engang, der var ca 4500kr pr md i underskud på min kones lønd i forhold til at blive hjemme, men det gør man ikke, også derfor jeg idag er skide ligeglad med hvordan andre mennsker har det de kan for min skyld ligge og død på gaden, hvad kommer det mig ved jeg tænker kun på mig selv og mine børn, det er hvad de har fået udaf det.

• #12   19. nov 2010 unge som dropper uddannelse og job for at gå på dagpenge og kontanthjælp er nogen svagpissere.... tjen dog jeres egne penge!

• #13   19. nov 2010 Peder M

Haha ja i stor stil.

Min den ene søn er snart færdig med 2G han er kun 16år, den anden er 18år og snart færdig også, men han har været igemmen 2 forsøg på at udannne sig men systemet har ødelæagt det for ham, første gang var en 5år som thx stoppet selvom der var underskrevet en kontrakt, så fik han læreplads og bruget 1 år på at tage kusurs forbi de forlangte det, da han så skulle igang på virksomheden, fyret de ham fordi den skulle lukke et ½ år før han var færdig.

Kan kun sige til alle de unge der er ved at opgive, hold ved en dag vil du blive belønnet for at blive ved og ved.

• #14   19. nov 2010 Peder M

tjae, tænk lige lidt over det, istedet for at gå i lærer,
    kan man sidde på sin flade røv på facebook og få penge hver dag?,
    det jo nemmere end at skal tidligt op på arbejde osv,

taler sku ik af erfaring, er fuldt enig med at de burde satme tjene deres egne penge, i stedet for at bruge os andres,

• #15   19. nov 2010 Ja gode til at regne er i gu ikke....

Dagpenge kan man beregne på 52 uger....

Det kan man ikke med lønnet arbejde, da man mindst skal trække 5-6 ugers ferie fra, og feriefridage osv... og man får KUN udbetalt n oget som er tilsvarende fuld løn, HVIS man har været ansat på fuld tid året tidligere...
    Man skal også rigtig mange steder betale for Fagforening og A- Kasse for at kunne være i et firma, hvor der er krev om medlemskab af en fagforening, og det skal man jo trække fra...., og om arbejdende får man da "vist" også andre fradrag, og det får man sku ikke om kontanthjælps modtager eller dagpenge berettiget...

Og når man er under 25 å får man ku ikke meget i eksempelvis kontanthjælp, og man bliver også som "under" 25 en meget hurtig aktivering, da der jo er regeringens politik, og det er lige gyldigt om der er arbejde eller ej, for så kommer man bare til noget ligegyldigt skod..

Så er man frisk og rask, så kan det KUN betale sig at arbejde, for at få sig en ordentlig økkonomi og fremtid...

Men kan sagtens se dilemmaet for en kontant hjælpsmodtager der får ca. 6000 pr. måned som de skal betale skat ud af.., og det kan en lærlingeløn, eller arbejde ret hurtigt komme over.....

min egen søn har sku fra dag et af fået ca. 10.000 pr. måned da han startede i lære, og er sart udlært og får da langt over de 10 kg. pr. måned nu, så at en lærlingeløn er lille når man er under 25 er sgu noget fis, kontra kontanthjælp...

Der er også der sociale i at have et arbejde, det ham man ikke på amme måde ved at gå hjemme.....

Og lige til Rene M og Peder M... ja hvis man selv er uden om det eller er en svagpisser, ja det er jo jeres mening, men det er da KUN hvis man rask man kan komme med sådan en holdning, og ikke har store medicinudgifter og fraværstid ved sygdom, / sygehus besøg osv...

Men svagpissere for mig er lidt det samme, som folk der er i fagforening og a-kasse for at beskytte deres røv,,, for hvorfor er de det, hvis man bare kan tjene sine egne penge...???

Peder M... der står i din profil at du er 26, men du lyder om en gammel pensionist, der tror han kan redde verden med den holdning, det er jo ikke persoerne der bruger systemet på eksempelvis kontanthjælp,, for der er jo ikke arbejde til alle, og det er jo regeringen der laver reglerne, og ikke enkeltperoner, og er der noget man kan bruge eller få som hjælp så skal man da modtager det, ligesom så meget andet som foreksempel de sundhedsforikrede og dem der er medlem af danmerk,,, for de gik sikkert ikke så meget til behandlinger osv. som hvi de ikke var medlem af disse ting, men der gør det jo ikke billiger for samfundet som vi jo alle i danmark betaler til i form af skat,, og der har de helt lavlønnede jo ikke råd til at være medlem af danmarks guldklubber der tror de er mere være end andre i samfundet, bare fordi de har råd til at være medlem af ekempelvis danmark....

• #16   19. nov 2010 Man kan ikke få fuld dagpenge med en årsløn på 175000 kroner

• #17   19. nov 2010 Er jeg ret sikker på

• #18   19. nov 2010 Altså nu snakker jeg ikke om mig selv, jeg vil skam hellere end gerne arbejde. Jeg prøver bare at se ideén i deres system.

Kommentér på:
Dagpenge vs. Måneds løn

Annonce