{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En TDC tekniker her?
  • #1   24. nov 2010 Prøv at komme med spørgsmålet.. kan være der er nogen der sidder med noget teknisk snilde smiley

• #2   24. nov 2010 Nu er jeg IKKE teknisker ved tdc. Men tag da og skriv dit spørgsmål. ellers er det nok svært at svare dig.

• #3   24. nov 2010 Det er hvad man kalder et godt spørgsmål smiley

• #4   24. nov 2010 LOL

• #5   24. nov 2010 Tror nok han bliver nød til at skuffe TDC teknikeren smiley

• #6   24. nov 2010 Nope, får alle mulige ubrugelige spørgsmål hvis jeg gør smiley

• #7   24. nov 2010 Finder det meget morsomt du så opretter et halvt indlæg? smiley

• #8   24. nov 2010 Jeg vil gerne vide noget om Honda. Men det er KUN Honda teknikere der må svare på spørgsmålet..
    Andre i verden kan umuligt vide noget om det..

(Feel the irony)

• #9   24. nov 2010 Skriv til mig er tekniker

• #10   24. nov 2010 Ja så er jeg sgu også tekniker.

• #11   24. nov 2010 Det kunne jo også være der var nogen der var teknikere andre steder, eller ved andre firmaer, eller ligefrem har været med til at udvikle nogle af produkterne, så de måske ved lidt om det?

Ellers så har TDC faktisk også deres eget forum: http://forum.tdc.dk/

Der har faktisk været mindst et firma i Danmark som har udviklet udstyr til flere større internet-distributører.

• #12   24. nov 2010 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=153486

Nej det spørgsmål er alt for komplext at svare på...

• #13   24. nov 2010 Skulle spørge om jeg må klippe i telefonkablet efter den blå boks der sidder på husmuren, og det må man efter sigende godt.

Jeg har førhen fået andet at vide, netop ved at stille spørgsmålet offentligt.

• #14   24. nov 2010 Jeg arbejder i TDC og det kan være jeg kan svare på spørgsmålet

• #15   24. nov 2010 Kasper->Mobil-experten . - Ja så skal du bare lige læse spørgsmålet ....

• #16   24. nov 2010 Hehe ja, så det godt, var for langtid om at skrive beskeden.
    Men der må jeg være svar skyldig.

• #17   24. nov 2010 Sajmon: Ja, der skulle en TDC tekniker til, og det var det jeg efterspurgte. Job done. Videre nu.

• #18   24. nov 2010 Men ja, selvfølgelig må du klippe i dine egen kabler, bare du ikke bryder de plomberinger der er sat.

Det er forholdsvis lige til at føre nye kabler rundt, hvis man ved bare lidt om det, men telefonkablerne er meget tynde, og hvis det er ældre kabler, eller man køber kabler i fx. Harald Nyborg, så kan det godt være en udfordring.

Et almindeligt twisted pair netværkskabel fungerer rigtig godt som telefonkabel, og det er også det de bruger de fleste steder idag. Man får således fire par at boltre sig med, således man fx. kan føre signalet ind til en ip-telefoni-boks, og tilbage til de andre stik i huset.

Men hvis du laver ged i det, så er det dit eget problem, og du kommer sikkert til at betale for det, hvis de skal komme og rette op på dette igen. Du kan også bare ringe til den lokale elektriker, så skal han nok sætte et stik op for dig.

Dette spørgsmål behøver man bestemt ikke at være TDC-tekniker for at besvare.

• #19   24. nov 2010 hehe har snakket med ham, , men det må man IKKE!.. hvis altså det er det eneste stik i huset, da det er det monopole skilde punkt, altså man får ikke en bøde eller noget, man hvis der senere bliver fejl på det, så får du en regning for at der skal trækkes nyt kabel..

• #20   24. nov 2010 Brian D: Jo, åbenbart, for har lige fået at vide at TDC har forsyningspligt til det først stik i huset.

Så prøv igen.

• #21   24. nov 2010 Simon R >> De har forsyningspligt til dit hus, hvad du gør indenfor væggen kan de ikke blande sig i. Men hvis du ødelægger det, og de skal fikse det, så kommer du til at betale for det.

Der er ingen der kan forbyde dig at du selv får det ændret. Og de slipper ikke for forsyningspligten af den grund.
    Men ligesom ved alt andet, så er det dit eget problem hvis det går i stykker eller laver skader.

Men ja, der er forskel på de forskellige teknikere, den sidste der var her for at installere firma-bredbånd kunne ikke få skidtet til at virke, indtil jeg fik ham overbevist om at han skulle prøve et andet modem, hvilket løste problemet. Jeg havde tilfældigvis et modem til at ligge med TDC-konfiguration, fra mit tidligere arbejde, og det virkede fint. Derefter gik han ud i bilen og hentede et nyt modem, som også virkede fint.
    Det efter at have været tilbage på ved centralen et par gange.

Dette ikke for at genere nogen teleteknikere, det ovennævnte er heldigvis et enkeltstående tilfælde (indtil videre). Det er meget værre at ringe til Telia og skulle guide deres såkaldte supportere igennem at få etableret en forbindelse (som privatmand).

• #22   24. nov 2010 Brian: Haha smiley Har prøvet noget i stil med, kender det godt smiley

Nå, men jeg tror jeg tager chancen..

• #23   24. nov 2010 Simon R >> Men gør nu dig selv en tjeneste og lav det ordentligt. og med ordentlige materialer, for du er advaret om at du selv kommer til at betale for eventuelle skader.

Eventuelt kan du også bare trække kablet videre fra hvor stikket er idag.

• #24   24. nov 2010 Jeg er uddannet tekniker ved TDC, arbejder der dog ikke mere.. MEN!

Der er forskel på om det er et kabel indendørs eller udendørs.. Så for at tage den slavisk, så JA, TDC har forsyningspligt til det 1. stik i huset, og kablet mellem enkeltfordeleren (den blå boks udvendigt) og dette stik - må ikke berøres da det er TDC's "sikkerhed" for at de kan levere et telefonsignal til alle hustande.. Det er ikke TDC der har bestemt dette, men telestyrelsen..

Dog, kan der er i mange tilfælde være gjort sådan at kablet er trukket indvendigt istedet for udenfor i fugerne, og dérinde kan du faktisk klippe lige så tosset som du vil - bare husk at gør det ordentligt, for ellers så SKAL der en tekniker ind på adressen og lave stikket igen - igen pga. forsyningspligten. Dette skal dog først gøres hvis man fraflytter ejendommen, og er ligeglad med at ha' telefon/internet imens man bor der selv..

Det er lidt kringlet, men så igen ikke.. Mit råd er at trække eventuelle kabler fra det 1. stik (gerne et KAP-stik med blå/sort ramme), også ud i resten af huset. Så bliver alle teknikere så glade når de kommer ind og skal installere/reparere installationerne.. Og ja, det bedste kabel at bruge, er netværkskabler med faste ledere.. Dem hvor det er en masse små kobbertråde, kan en tekniker godt nægte at bruge hvis han skal være regelrytter smiley

Håber du fik svar, ellers skriver du bare en pm.

//Lars

• #25   25. nov 2010 Ok. Tak.

Men det skal laves udenfor. Kablet er trukket i fugerne.

Kommentér på:
En TDC tekniker her?

Annonce