{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.073 visninger | Oprettet:

Tunede biler ulovlige? {{forumTopicSubject}}

Ja, tænkte lige på noget.
Kan huske jeg så en gut i station 2, politijagt eller ligende hvor han blev stoppet i sin tunede fiesta med 300 heste eller ligende.

Den blev beslaglagt.

Så tænkte jeg: Hvad med alle de biler herinde? Som Nissan skyline, supra'er osv.. med 500+ heste osv..?

Hvad gør dem lovlige med de heste? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tunede biler ulovlige?
  • #1   27. nov 2010 husk på du skal trække 50 % af det de hjemmetunere opgiver deres biler har

• #2   27. nov 2010 hold da op min gamle fiat hade 650hk på hjulene ...kun med KN og remus bagpotte !!!! muhahahaaaaaaaajjjj

• #3   27. nov 2010 de fleste Skyline og supra kommer fra japan tune og kan derfor køre lovligt rundt med 800\900Hk fordi de toldsyne med det og syne. så de har inte problemer med det

• #4   27. nov 2010 Brabus . Han har jo også fået bilen igen smiley Med en Check i hånden har jeg forstået på det.

• #5   27. nov 2010 fordi den ikke er født med trykladning. så er det en konstruktiv ændring.

• #7   27. nov 2010 noswolf K
    De fleste Skyline og supra med de mange hk er heller ikke lovlige, enten er der en synsmand der ikke kender reglerne, eller så er den ikke godkendt med alle de HK de har.

Taget fra Fstyr.

§ 17. Brugte køretøjer, der ikke tidligere har været registreret her i landet, og som
    har været registreret i mindst tre måneder i udlandet, kan dog synes og tages i brug
    uden godkendelseserklæring, hvis det pågældende køretøj er i nøje overensstemmelse
    med en tidligere udstedt STANDARDTYPEGODKENDELSE, anmeldt EF-typegodkendelse
    eller typegodkendelse. Det samme gælder for køretøjer, der tidligere har været
    registreret efter de særlige regler om forsvarets eller redningsberedskabets køretøjer.
    Synsvirksomheden afgør, om køretøjet er i nøje overensstemmelse med den af
    fremstilleren medbragt godkendelse. Der skal være fuld overensstemmelse mellem
    godkendelsen og køretøjet henholdsvis mellem godkendelsen og de tekniske oplysninger
    på køretøjets udenlandske registreringsattest. Alene den på den udenlandske
    registreringsattest angivne egenvægt eller køreklar vægt samt antal sidde-
    /ståpladser må afvige fra de på godkendelsen angivne.
    Alternativt kan der ved synet medbringes skriftlig bekræftelse fra indehaveren (fabrikanten
    eller dennes repræsentant) af godkendelsen om, at det pågældende køretøj
    (stelnummer) er omfattet af den angivne godkendelse.

• #8   27. nov 2010 En bil med anden undervogn eller bremser, som ikke er tüv godkendt, kan komme ud for det samme som ham med fiesta, det er konstruktiv ændring, og kan udløse en bøde og afgift..

• #9   27. nov 2010 Nej det har jeg ikke ?, undrede mig dog over hvornår det ville ske.

Hvem er det sket for ?

• #10   27. nov 2010 Nååååå, ja...
    Lidt sjovt, du må gerne montere en KÆMPE turbo, men alt i verden ikke sørge for dine bremser er tilsvarende store smiley

• #11   27. nov 2010 Fortæl da endelig hvilket firma det er

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #12   27. nov 2010 En synsmand skal vel egentlig heller ikke kigge på motoren og vurdere antal HK?

http://www.bilpriser.dk/guide.do?guideid=3

• #13   27. nov 2010 CCR-Racing har da lige fået godkendt et kompressorkit til Mazda MX-5, så ved mindrer at det er dem du mener der er de eneste.

• #14   27. nov 2010 Clegg !

Bare fordi bilen er synet. Er det ikke lig med at den er lovlig.

• #15   27. nov 2010 Vigtigt at vide om syn!

Hvis du ikke oplyser om ændringerne ved syn, er ændringerne ikke godkendt, og dermed er bilen ikke lovligt synet.

• #16   27. nov 2010 Palm tunede også min Golf fra 150 hk til 196 hk og fik det synet, godkendt osv. Så med dem og CCR Racing er vi allerede oppe på to smiley

• #17   27. nov 2010 Dem der bygger den Zenvo kasse må da også kunne få godkendt noget...hehe

Kommentér på:
Tunede biler ulovlige?

Annonce