{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.828 visninger | Oprettet:

Hj. byg Bokart m. 5.5 hk fræser motor {{forumTopicSubject}}

Hej er blevet meget hooked på at lave en hjemmelavet bokart, hvor jeg selv svejser et stel og så eller smækker en motor på.

Den eneste motor vi har stående som jeg mener kan bruges til sådanne projekt er en Kawasaki fræser motor med navnet FA210D som har vandret krumtap(har ikke resten af fræseren).

Er der nogen forholdsvis billige metoder til at få lavet en form for træk med fremadgående og bakgear, udover at skaffe en fræser gearkasse og sætte på og lave aksel for enden?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hj. byg Bokart m. 5.5 hk fræser motor
  • #1   3. dec 2010 Skal der være bakgear ?

Mig og mine venner lavede flere af dem, i vores yngre dage, med en 5hk Honda motor på. De var alle med slyngkobling, fast bag aksel, og så bare en gearing så de kørte omkring 50km/t.

Dog blev det hurtigt kedeligt smiley sååh lur i mit fotoalbum, hvad vi så fandt på smiley Det er noget sjovere smiley

Projektet i mit Album er til salg, hvis du beslutter dig for at din 5.5hk motor er for kedelig smiley hehe (Prisen finder vi nok ud af) Og vi har tonsvis af reservedele til det hele.

• #2   3. dec 2010 Ved godt hvad det er for motorer du snakker om, har også tænkt på det, men har bare ingen anelse om hvor man skulle kunne få fat i den slyngkoblings del, uden at det koster over 200 kr smiley

• #3   3. dec 2010 Hmm vi fandt altid vores motorer og slyngkoblinger fra gamle foddervogne rundt omkring ved de lokale farmere ^^

Jeg det kan være det er til at finde noget på DBA ? Men det kan jo muligvis ende med at blive med motor incl.

• #4   3. dec 2010 Foddervogne? Sidder der honda motorer med slyngkobling på den?

• #5   3. dec 2010 jep,

Som Morten L skriver, så fin motor og klobling fra en Gammel fodervogn..

De kan hvis endda fåes med helt op til 9 Hk smiley

Karsten

• #6   3. dec 2010 Ja det gør der tit.

http://www.dba.dk/andet-roesnitter-af/id-69939574/ Faktisk tror jeg at denne fodervogn (Første billede) er en 5hk incl slyngkobling.

Dog vil klovnen have 5000,- for den, hvilket er ekstremt overpris.. :S

De kan blive svære at finde nu om dage. Da det ikke er den type maskineri du finder ved nudagens landmænd ^^ hehe

• #7   3. dec 2010 Ja det gør der tit.

http://www.dba.dk/andet-roesnitter-af/id-69939574/ Faktisk tror jeg at denne fodervogn (Første billede) er en 5hk incl slyngkobling.

Dog vil klovnen have 5000,- for den, hvilket er ekstremt overpris.. :S

De kan blive svære at finde nu om dage. Da det ikke er den type maskineri du finder ved nudagens landmænd ^^ hehe

Karsten K - Ja vi har faktisk fundet dem helt op 12hk smiley Så sker der lidt mere smiley hehe.

• #8   3. dec 2010 Typisk, så må man kun slette 1 indlæg pr døgn -.-`

• #9   3. dec 2010 hehe

Men det kan da være jeg skulle tage og spørge nogle af de landmænd der er i nærheden af mig(Det der er fedt ved at bo på landet)

• #10   3. dec 2010 Held og lykke med jagten smiley

Hvis du har flere spørgsmål, skriver du bare smiley

• #11   3. dec 2010 Gør jeg smiley

• #12   3. dec 2010 Pas i øvrigt på med motorer fra havemaskiner, m.v., idet der jo ikke er tryksmøring på ligesom eks. en bil. De er derimod kun med "dypsmøring" (er det ikke det det hedder?), og er som følge deraf ikke beregnet til at tage ret mange omdrejninger smiley Og det vil jeg tro måtte være en fordel på en go-kart at kunne.

• #13   3. dec 2010 *L-F* * Det kommer jo an på om man har momentet med sig og en gearkasse til at få den op i fart, vil heller ikke rode med regulator osv kun lave en form for gearkasse og en udveksling så den kan komme op i fart

• #14   3. dec 2010 Jamen, det er da helt korrekt - hvis du har mulighed for at lave det, så er det jo som det skal være. Jeg synes bare jeg ville nævne det for dig, hvis ikke lige du vidste det/havde tænkt på det.

Du får jo ikke sådan en "summende hveps" som de "rigtige" go-karts ud af det, men det lyder til du er helt med på det smiley

• #15   3. dec 2010 Jeg er på grundforløb som mekaniker så det er ikke fordi jeg mangler teknisk viden omkring motorer, vil bare gerne have et sjovt stykke legetøj og så øve mig i at svejse. så skidt med at motoren kun køre med 2000 omdrejninger, men hvis jeg f.eks tager en texas havefræser og laver mig et bagtøj ud af det. og så er der som regel 2 "gear" på sådan en "gearkasse" og mener også man kan få nogen med bak gear, og hvis man så skifter ud på de udvekslinger så har man en rimelig effektiv motor hvis bare den har et vist antal heste

• #16   3. dec 2010 Årh jow, regulatoren kan man sagtens pille af en 5hk`s Honda motor.. det var det første vi pillede af dem smiley Og de kunne sagtens holde til det !!

Det eneste vi lavede ved dem, når de skulle forkæles, var en regøring af stempel, og ny toppakning (Dem lavede vi typisk selv).

Vi kørte i flere år med vores uden regulator.

• Lars Bo A
    Lars Bo A Tilmeldt:
    dec 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #17   20. dec 2016 Hej Morten L

Håber du kan hjælpe mig jeg søger arbejdstegninger til et stel til en Bokart som min søn skal lave på sin efterskole har du nogen eller ved du hvor vi kan få fat i dem ?

Kommentér på:
Hj. byg Bokart m. 5.5 hk fræser motor

Annonce