{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.682 visninger | Oprettet:

Spotlamper ved gipsloft {{forumTopicSubject}}

Hej folkens!

Søger lidt en alt-mulig-mand - der kan svare mig på følgende..

Vi har en entre, hvor entreprenøren ikke ville sætte spot i gipsloftet, fordi de havde sat dem op på det tidspunkt.

Hvor besværligt er det at tage dem ned igen og montere nye gipsplader ..?

(Sætte safe-boksene op og sætte spot i og skrue lortet op igen? Fuge igen og male det pænt)

Hvor omfattende er det?

Grunden til vi vil have dem - er fordi spotsene skal være magen til de andre i huset; og spotsene kræver der er safe-boks.

Tak smiley

Facts:
- Entreen er 4,5 M2 ca. (1,5 x 3 meter)
- Der ER plads til safebokse (entreprenør har bekræftet det)
- Det er 2 plans hus, så man kan ikke komme til fra oven

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spotlamper ved gipsloft
  • #1   3. jan 2011 Har du tid og lyst kan du sagtens det. Det er bare at brække det ned, skære nye gipsplader til og sætte spotsene i. Så kommer det tidskrævende. Spartelarbejde. Det er klart det der tager længst tid. Jeg ved ikke hvad en safeboks er, men vær opmærksom på at ved de fleste spots skal der være min. 100mm luft over dem.

• #2   3. jan 2011 der er ikke noget svært i at lave et gips loft.. smiley

det tager tid og de er træls at lave hvis du ikke har et par til at løfte pladerne op og holde dem mens du skruer (eller en gips løfter)

men det er da til at gøre.. bare vær opmærksom på at du skal have en kabel-indianer til at lave spotsne hvis de skal være lovlige smiley

• #3   3. jan 2011 Det er ikke så svært igen, har selv lige været hele møllen igennem..

• #4   3. jan 2011 http://www.bauhaus.dk/fileadmin/mounts/dk/3D/Avis_uge_01-DK.htm#/23/

Side 22-23 smiley De beregnes til indbygningspot.

Hvis man skal have en faglært til det, hvad snakker vi så om af pris?

• #5   3. jan 2011 Hvis du har lavet loftet færdigt, altså spartlet det, samt grundet og malet det, vil jeg næsten sige, at det er synd at ødelægge det pæne resultat. Da det jo tager mindst ligeså lang tid at lave det igen.

Hvis det ikke er færdiglavet havde jeg nok valgt at sætte diode spot op smiley Det giver et flot og morderne lys, er billigt i drift. og samtidig undgår at skulle sætte beskyttelses bokse op smiley Vi er selv igang med at lave det sådan i vores nye værksted smiley

• #6   3. jan 2011 Det vil ca. tage max. 20-25 timer at lave sådan et loft med sport. i regulær arbejdstid smiley
    Arbejder selv som maler i min fritid smiley Det burde ikke tage meget længere i hvert fald. Malerarbejdet vil nok kun tage de 2 timer max.

• #7   3. jan 2011 Kan godt ske at tømmer arbejdet kan gøres hurtigere, det er ikke lige så let at vurdere for mig smiley hehe.

• #8   3. jan 2011 Det lyder satme som lang arbejdstid?
    Men lyder til at være en større operation end man lige regner med?
    Hvad skrues gipslofterne egentlig fast i? Beton'en?

• #9   3. jan 2011 Jeg kan kun udtale mig om malerarbejdet og det løber hurtigt op,da der er meget kørsel forbundet med så små opgaver,4-5 gange skal maleren nok forbi.

• #10   3. jan 2011 Og man kan ikke selv spartle, male og fuge det? Eller er det virkelig så svært ..?

• #11   3. jan 2011 Ahh ja, det er rigtigt, du skal nok regne med en del kørselstillæg, havde jeg lige glemt smiley

Jo du kan godt lave det selv, men kræver virkelig at du har seriøst styr på spartel og sandpapir. Ellers kommer der buler og steger, samt rævner hvis du ikke ligger bånd i samlingerne smiley

Gipsen skulle gerne skrues fast i de lægter som du sætter op samtidig med at du trækker kabler til spot smiley

Hvis ikke du er vant til at lave håndværker arbejde, så ville jeg nok lade en prof udfører malerarbejdet, for at opnå det bedste resultat. Hvis du er vant til at bruge hænderne smiley Så kan du jo bare prøve dig frem, men husk at ligge bånd på samtlige samlinger, og spartel og slib 2 gange smiley Så bliver resultalet perfekt, derefter giver du 1 gang grunder, samt 2 gange maling, en mat glans 2 til loft giver et flot resultat smiley

Kommentér på:
Spotlamper ved gipsloft

Annonce