{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En der er uddannet Produktionsteknolog
  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
    #1   12. jan 2011 Har en tidligere kollega der er igang, det lyder spændende men samtidig også ret svært bogligt. Du skal vist være ret skrap matematisk for at klare dig igennem med et godt resultat...

• #2   12. jan 2011 Hvis du overvejer at starte på skolen i esbjerg, kan jeg kun stærkt fra råde dig det. det er er en dårlig skole hvor de lige har sparet 30% ned på undervisningen pga dårlig økonomi. har gået på driftsteknolog linien i år men er startet på Maskinmesterskolen nu og det er meget bedre

• #3   12. jan 2011 René hvad er det for en skole du synes så dårlig om ? Skal selv begynde i skole i eskjerg om 2 måneder, så var da sjovt at vide om det er det samme sted jeg skal være.

Benny

• #4   12. jan 2011 Martin jeg låner lige din tråd håber det er i orden smiley

Benny

• #5   12. jan 2011 ReneR:

Det var netop den skole i Esbjerg jeg havde tænkt at søge ind på.

Fandt ud af det var den nærmeste, plus det car der var man kan vælge speciale i produktionsforøgelse.

Hvilke skoler kan du anbefale hvor de køre med forøgelse?

Jeg er forresten uddannet industritekniker!

• #6   12. jan 2011 Det er erhvers akademi sydvest i esbjerg jeg snakker om. synes virkelig det er så ringe. jeg havde fri hver onsdag fordi der ikke var lærere nok. mødte kl 10 over halvdelen af dagene og undervisnerne har et dårligt arbejdsmiljø som smitter af på eleverne. og tror mig det er ikke fedt i længden at det hele er sådan noget la la noget det handler jo om ens fremtid. der er meget selvstudie og man skal virkelig hive sig selv op for at kunne følge med. Tag maskinmesterskolen i fredericia

• #7   12. jan 2011 Har kigget på maskinmester, men det tager en del længere tid, men der er helt klart bedre muligheder som maskinmester= Løn, stillinger osv.

Men har også hørt den er meget svær at gennemføre din uddannelse?

• #8   12. jan 2011 vi havde alle de almene fag sammen med produktionsteknologerne da jeg gik EASV og tror niveauet er meget lige. men efter 2 måneder var der allerede faldt 7 fra ud af 16, det siger jo også lidt om motivationen og skolen.

• #9   12. jan 2011 Jeg skal på social- og sundhedsskole, det er vist ikke under erhvervsakademiet heldigvis smiley

Tak for det.

• #10   12. jan 2011 Rene: Hehe, det lyder til at du har haft samme oplevelse i Esbjerg, som jeg har i Slagelse nu....

• #11   12. jan 2011 Men må desværre meddele at det stadig blir produktionsteknolog jeg vil uddanne mig som.

Er meget interesseret i LEAN og generel ledelse.

Men som nævnt er jeg uddannet industritekniker, og har lagt på middel i folkeskolen, så burde man ikke kunne gennemføre uddannelsen som teknolog?

Er det en stor fordel at jeg i forvejen er industritekniker?

• #12   12. jan 2011 Martin: Hvis styrkeberegninger i stålkonstruktioner lige er dig, så er Produktionsteknolog det du skal gå efter.....Har lige fundet ud af, at det ikke er noget der interesserer mig overhovedet...............

• #13   12. jan 2011 martin N: kan godt forstå dig og du skal også gøre dig din egen erfaring, jeg havde en dårlig oplevelse med den skole men det kan jo være du har/får en bedre oplevelse end mig.

men du skal vide at de køre produktion og driftsteknolog uddannelsene med henblik på man læser videre til teknisk manager, så meget ledelse og el ligger efter 4 semester altså teknisk manager semestrene

• #14   12. jan 2011 Okay, men de må da have lidt henblik på de punkter man skal kunne indenfor faget ik?

Man står vel ikke som nyuddannet, og ikke har nogen viden om hvad man skal gøre ?

Men har du hørt om andre gode skoler hvor de uddanner produktionsteknologer?

• C B
    C B Tilmeldt:
    aug 2006

Emner: 11 Svar: 346
    #15   12. jan 2011 hvis du ikke har HF eller studentereksamen, kan du tage adgangskursus på et år, og så læse til produktionsingeniør 3,5år. Det giver absolut flest muligheder inden for Lean og ledelse.

de store virksomheder der virkeligt vil noget seriøst med Lean, bruger i praksis sjældent (læs aldrig) folk på teknikkerniveau til de opgaver der er kød på.

Så hvis du vil noget seriøst inden for produktion er der ingen vej uden om ingeniør. Hvis du kun går på arbejde for at få mad på bordet, så er teknikker/teknolog ok.

• #16   12. jan 2011 Christian N:

Har også læst at man kan få en del merit til ingeniør uddannelsen. Mener der var tale om en 2 årig ingeniør uddannelse hvis man i forvejen var uddannet produktionsteknolog??

• C B
    C B Tilmeldt:
    aug 2006

#17   12. jan 2011 Det skal nok passe, men hernede blev det kun ved snakken om at teknikere skulle have lov at få merit. men jeg har også hørt det fra en tekniker-makker.

men selv hvis det skulle ende op med 4 år i alt, er de ekstra år givet godt ud. studie-årene går lyn-hurtigt :o)

• #18   12. jan 2011 Hvad er du selv uddannet som?

• C B
    C B Tilmeldt:
    aug 2006

#19   12. jan 2011 produktionsingeniør fra DTU, jeg arbejder som lean konsulent

• #20   12. jan 2011 Så ved du hvad du snakker om smiley

Men er den ikke hård at gennemføre denne uddannelse?

Og hvad er du i forvejen uddannet som?

• C B
    C B Tilmeldt:
    aug 2006

#21   12. jan 2011 Tjoooo, man snakker jo som man har forstand smiley
    jeg var under middel i folkeskolen, men da jeg fandt ud hvad jeg ville, gik det hele meget lettere. De første 3 semestre var lidt seje at komme igennem, men så gik resten som leg. (jeg gennemførte på normeret tid)
    Jeg tror det er lidt lettere at slippe igennem ude på de små universiteter, da de er mere afhængige af at få de få elever de har gennem studiet. Ellers får de ingen penge.
    Men jeg vil klart anbefale de store universiteter da der er mange flere kurser at vælge mellem. Så vælger man jo selvfølgeligt de kurser man synes er fede, og når man brænder for tingene går det altid meget lettere :o)
    Jeg har ikke nogen teknikerbaggrund men har været i millitæret og været trucker inden jeg gik i gang.

• #22   13. sep 2017 Hvad endte trådstarter med at vælge/ blive? ??

Kommentér på:
En der er uddannet Produktionsteknolog

Annonce