{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Arbejdstilsyn-sikkerhedsko
  • #1   13. jan 2011 tjaah, jeg tror ikke der sker noget når du er bager

• #2   13. jan 2011 Hmm sjovt

• #4   13. jan 2011 uha, min chef har flere gange været efter mig pga jeg aldrig havde sko på... så tabte jeg noget tungt over foden, og har brugt dem lige siden... men han sagde altid at jeg ville få en bøde, han selv ville få en bøde og firmaet får en bøde.... jeg mener nemlig der er blevet strammet op på de regler inde for det sidste år... det er ihvertfald helt sikkert at der falder 1 bøde eller 3, men hvem der skal betale er jeg ik 100% sikker på...

• #6   13. jan 2011 Hmm, lyder ikke godt. Troede bare man fik en advarsel for sådan nogle små ting.
    Går og laver badeværelser, tænkte nu hvis jeg tabte en flise på 100g over foden, av for helvede.
    Det er latterligt

• #7   13. jan 2011 Mit gæt : Der vil nok blive givet et påbud om at bruge korrekte personlige værnemidler, og ikke mere i første omgang.. sker det igen kan det nok ende med bøde.. i værste fald ender det med offentlig hængning eller gabestok.. smiley

• #8   13. jan 2011 Carsten C
    Det har jeg nemlig også hørt noget om. Men man bliver sgu da lidt nervøs alligevel.

• #9   13. jan 2011 Jeg har hørt at der bliver vurderet, f.eks. jeg skal gå med sikkerheds fodtøj under dagligt arbejde, men jeg er ikke sikker

• #10   13. jan 2011 Rasmus Botoft. Helt ind i sindet .
    Vi har ingen sikkerhedsrepræsentant :P. Vi er kun 3 mand.

• #11   13. jan 2011 Har man nogle ordentlige sikkerhedssko (HKS etc) er de overhovedet ikke slemme at have på smiley

• #12   13. jan 2011 Rasmus Botoft. Helt ind i sindet .
    Jeg er murer, og vi går og laver badeværelser, og var i gang med at sætte fliser op, og så tager jeg alligevel altid skoene af, fordi de er så irriterende at have på, når man laver fliser. Normalt går jeg altid med sikkerhedssko, men ikke når jeg lave badeværelser.
    Men der er selvfølgelig regler for så noget, som man skal overholde. Men men, man kunne da godt lige være lidt large over for så noget.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #13   13. jan 2011 Og hvor skal man så være large henne ? Der en grund til du skal ha dem på . Netop for DU ikk skal komme til skade ! Og meget muligt du ikk mener du kan komme til skade når du sætter fliser op . Men skulle der nu alligevel ske noget er det sku oss sur røv for dig hvis du ikk har dem på og kommer til skade .

• #14   13. jan 2011 Casper K. Forstår godt alt det der, men jeg er sgu aldrig blevet taget uden sko, i 6år. Men der er nu forskel på at gå og murer f.eks og lave fliser.

• #15   13. jan 2011 kan godt være der er forskel men du kan komme tilskade begge steder. Jeg ville godt nok blive rimlig sur hvis jeg var mester og havde sagt til en at han skulle have sikkerhedssko på og han så ikke gjorde det. Han kunne nok godt finde et nyt job hvis jeg var mester.

Som der bliver sagt, hvis man har ordenlige sko så er de ikke slemme og have på.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#16   13. jan 2011 Rasmus P Det er da elevens skyld ! Det er vel ikk hans arbejdsgivers job at gå ned og give ham sko på hver morgen ! Har han fået at vide at reglerne er at der skal bruges sikkerhedssko, så skal de bruges !

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#17   13. jan 2011 Rasmus Botoft. Helt ind i sindet . Netop som jeg oss skrev til sidst i mit forrige indlæg citere lige mig selv "Har han fået at vide at reglerne er at der skal bruges sikkerhedssko, så skal de bruges ! " =)

• #18   13. jan 2011 Jeg er hverken elev eller dum. Og jeg kender godt alle reglerne. Spurgte jo bare om der var nogen der kendte straffen på så noget

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#19   13. jan 2011 Nicklas L Ved det faktisk ikk men prøv at hør din mester ad om han ikk ved det =)

• #20   13. jan 2011 Det er dumt gjort ja. Men værre er det vel heller ikke?

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#21   13. jan 2011 Rasmus P Det er jo så din mening =)

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#22   13. jan 2011 Og der er vi så uenige. Har de fået af vide de skal ha sikkerhedssko på er der fremover kun en der bør få skylden . Og det er den ansatte der ikk lige gad tage dem på ! Ikk arbejdsgiveren !

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#23   13. jan 2011 Hvis en virksomhed har regler der siger medarbejderen skal gå i sikkerhedssko så skal de oss købe dem til ham . Har sku aldrig oplevet andet !

Og kan da nemt argumentere med det . Og hvis han ikk har de ting og sikkerhedsudstyr som de påkræver skal han jo bare nægte at udføre jobbet !

Men hhvordan er det lige du har fået hele denne samtale hen på elever og alt muligt andet ! Det jeg startede med var kommentere til Nicklas L ! Han ved han skal bære dem og har dem . Men vælger bevidst ikk at bruge dem . Ergo vil jeg mene det er ham der skal tage skraldet !

Så kan vi diskutere alt andet til evighed om lærlinge og mestre ! Den ene dummere end den anden ! Det jo en evig snak =)

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#24   13. jan 2011 Rasmus P Ej men nu skriver du jo oss for at holde dig vågen ikk ! Skrev netop meget længere oppe at hvis man har fået af vide der skal være sikkerhedssko på jobbet og man selv vælger at lade være så mener jeg det er den ansattes skyld !!! Og stopper så snakken der !

Og jep min hukommelse er i stykker det en skade desværre ! Men har en scroll fik dog ikk lige brugt den !

Kommentér på:
Arbejdstilsyn-sikkerhedsko

Annonce