697 visninger
|
Oprettet:
job på skib {{forumTopicSubject}}
da jeg skal starte på maskinmesterskole i februar og ikke har familie eller kammerater som sejler vil jeg da godt høre om der er nogen herinde som har erfaring med job på søen.
jeg kan sq ikke helt finde ud af om jeg skal tage den maritime del og så tage ud for at sejle. så hvis nogen vil fortælle lidt om gode og dårlige sider ved den branche ville det være kanon
okt 2004
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 5 Emner: 10 Svar: 102
Jeg bliver færdig som maskinmester på mandag.
Jeg har haft to udmønstringer ved Torm.
Hvad vil du vide?
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 32 Svar: 152
Pax er fint go hygge osv og de har gerne kortere ude/hjemme perioder..
Tankskibe er os super fint, 3 mdr ude/hjemme men man kommer ikke ind nogle vildt spændende steder og som med alle andre sejlende lastbiler ligger man sjældent inde i ret lang tid ad gangen..
Nu er jeg i søværnet og det er bestemt også en fed arbejdsplads men meget frihed under ansvar og meget og se til når vi er på havet, samt det er sindsygt afvækslende hvad vores dage går med, det ene øjeblik kan vi lege krig, det næste redde menneskeliv. Det virker for mig, men kan kun sige at hvis du går med de tanker og og sejle så gør det, det er det værd syntes jeg
jun 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 134 Svar: 366
jeg har hørt at tonen er meget hård på skibe og har jo ikke meget lyst til en arbejdsplads hvor det er sådan men passer det? (selvfølgelig klart at det ikke duer hvis man klokker i det på et stort fragt skib)
okt 2004
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 5 Emner: 10 Svar: 102
Det har jeg ikke oplevet. Størstedelen af mandskabet er som regel filippinere og det er meget gæstfrie og flinke mennesker.
Jeg har sejlet med lidt forskellige danske 1. mestere og maskinchefer og de har alle været flinke og gode til at lære fra sig.
Flere af dem har jeg stadigvæk kontakt til i dag.
Sammenholdet er generelt godt ombord, og der gøres meget for at mandskabet befinder sig godt. Så jeg kan kun sige at min erfaring har været positiv.
jun 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 134 Svar: 366
nej det lyder ikke til at nogen rederier ligger til kaj mere end højest nødvendigt så det er ikke for at se alverdens lande hehe men måden med at arbejde i x antal måneder og så holde fri i et par måneder synes jeg godt om (tror jeg) og så må det være udfordrende at sidde på havet med problemerne så man ikke bare kan tilkalde hjælp altid.
som maskinmester på skibe roder i der i maskinene eller er det mest papir arbejde og planlægning for jeg har nemlig hørt meget forskelligt om det
jun 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 134 Svar: 366
hvordan er det med skat når man sejler for det kan jeg dælme ikke helt forstå når jeg læser på skats hjemmeside
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 503 Svar: 4.480
jun 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 134 Svar: 366
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 503 Svar: 4.480
Glæder mig sgu til den rigtige udannelse starter. Så skal der terpes for hårdt. Jeg vælger helt klar den maritime vej. Skal sgu ud og se verden istedet for at stå stille på en virksomhed på land
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 233
http://www.google.dk/#hl=da&xhr=t&q=dis+das&cp=7&pf=p&sclient=psy&aq=0&aqi=&aql=&oq=dis+das&pbx=1&fp=aef8f231e5b20ce4
og så er det link 2. (Det er en pdf fil).
Den nyeste er 2009, da ham der lavede dem er gået på pension.
jun 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 134 Svar: 366
hvor meget man får set af verden er jeg nemlig lidt i tvivl om (når man ikke ligger meget ved kaj) men ja det må helt sikkert være noget mere spændene end at gå på fabrik
job på skib