{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.703 visninger | Oprettet:

Problemer med IF Forsikring!!! {{forumTopicSubject}}

Mojn BG.

Det bliver ikke mere off topic end det her... smiley

Ville høre om der er nogle der er forsikret her på BG hos IF, som har haft problemer med dem.

Kort fortalt så har jeg købt en rejseforsikring som tilvalg til min familieforsikring, henset at hele familien skal til Thailand i næste måned. På deres selvbetjeningsside, hvor jeg køber forsikringen, står prisen til 556 ,-. Efterfølgende modtager jeg et girokort på 933 ,- Derfor kontakter jeg dem selvfølgelig, og beder dem sende et nyt med korrekt pris.
De vil undersøge sagen, og ringe tilbage til mig samme dag. Dette sker ikke, og jeg finder ud af at der ligger svar på min mail om aftenen. Det er så hvad det er...
Så skriver kunderådgiveren at jeg ikke kan få det til 556 ,-, da det er et tilvalg til min familieforsikring. Jeg sender et link til deres egen selvbetjeningsside, hvoraf det fremgår at kravet til at man kan få forsikringen til 556 ,- netop er at man har en sådan forsikring, og man selv køber den via. siden. Prisen 933 ,- figurerer slet ikke nogle steder ud over på det girokort jeg modtog. Svaret er så at det kan bare ikke lade sig gøre...

Har I kendskab til lign. historier fra IF?

Hvad ville I stille op?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med IF Forsikring!!!
  • #1   19. jan 2011 Hej Lasse...

    Nej jeg har aldrig hørt dårligt om IF før, men jeg kan godt se problemstillingen...

    Jeg ville ringe ind og bede om at tale med en voksen der kan tage stilling til det. Du skal jo have den rejseforsikring til den pris der står, og hvis de ikke kan give dig lige præcis den forsikring så ville jeg nok spørge dem ad om de har tænkt sig at miste en kunde pga 400 kr?

    Hvis du, ligesom jeg, er husejer og har flere forskellige forsikringer hos dem, så burde de kunne regulere prisen så meget at det nærmest burde være gratis... Personligt betaler jeg selv over 26.000 om året til IF, og du kan bande på at jeg nok skulle brokke mig hvis de ville snyde mig for 400 kr...

    Held og lykke med det, og god ferie iøvrigt...

    Klaus D


  • #2   19. jan 2011 Da beløbet ikke er så stort tvivler jeg på Forbrugerstyrelsen vil tage det op.

    Jeg ville perosnligt ringe til IF og sige at det her ikke kan passe og medmindre du får et ordentligt svar på hvorfor priserne varierer så vil du gerne opsige dine forsikringer med det samme, da du synes de er dybt utroværdige.


  • #3   19. jan 2011 Jeg bøvlede med If i 3 måneder, hvorefter jeg endeligt slap af med det lort, heldigvis uden en krone til dem.
    I første omgang, kom der aldrig et forsikringsbevis, så fik fat i et IF på anden vis. Så blev jeg lovet en god pris, men der kom aldrig en police, og efter nok 20 opkald, fik jeg at vide at prisen ikke holdt, hvorefter jeg snakkede med nok 20 forskellige personer, og så kunne det alligevel lade sig gøre, og så alligevel ikke, men da jeg ikke havde fået en police, kunne jeg efter 3 måneder bare bruge mine 14 dages fortydelsesret, og fik så bilen forsikret gratis i 3 måneder, hvilket med min forsikring svarer til ca. 4000kr. Men magen til lorteselskab skal man lede længe efter.


  • #4   19. jan 2011 Jeg kender ikke til IF.

    Men fortæl dem, at hvis du ikke får den til 556.-, så kontakter du forbrugerstyrelsen og evt. Basta eller Kontant...

    Og fortæl dem tilmed at du skifter forsikringsselskab...

    Man skal tit være hård overfor dem...


  • #5   19. jan 2011 Klaus D: Ja, har alle mine forsikringer hos dem. 2 biler, hus, indbo, og tre livsforsikringer. Er lige skiftet dertil, og har faktisk aldrig været så meget i kontakt med et forsikringsselskab som nu. Alle forsikringerne er købt samme dag på nettet hos dem, og alligevel gik der næsten 2 mdr., med at få policerne hjem som kom dumpende 1 ad gangen.

    Henrik: Forbrug.dk regler for klage er at beløbets nedre grænse er 800 ,- har jeg lige undersøgt... Men er det så den reel pris på 556 ,- el. de 933 ,- de pludselig forlanger, der er gældende her, vurderer du?



    Anders N: Det er sgu også en beklagelig situation for dig. Heldigvis har jeg kun snakket med én rådgiver, der til gengæld ikke ved noget om noget som helst.

    Iceman: I den sidste mail, jeg skrev til dem, gav jeg dem en frist til idag at indrømme deres fejl, ellers ville jeg bringe sagen for forbrugerrådet. Det er jo så bare lige det med den beløbsgrænse der...


  • #6   19. jan 2011 Lasse: Min vurdering er at det er de 556kr de går ud fra, da det jo er det varen koster men de forlanger 933kr for den.

    Men tror ikke forbrugerstyrelsen er vejen, da det vil tage tid og sagen næppe er afgjort inden I skal afsted på ferie.

    Jeg vil, som andre har sagt, presse dem og spørge om de virkelig vil miste en kunde pga 400kr. Vil de det, så find en anden forsikring.


  • #7   19. jan 2011 Det er også blevet ALT for digitalt altsammen...
    Når man handler forsikringer, så ringer man ind og beder om at få en forsikringsmand ud på adressen...
    Det gjorde jeg, og jeg har aldrig haft problemer med dem...
    Jeg snakker udelukkende kun med min egen forsikringsmand, det er ham jeg handler priserne med, og han har altid en flaske rødvin med når der skal forhandles...
    Jeg har også hus, indbo, 3 biler, og 3 heltids-ulykkesforsikringer...

    Jeg ved ikke om de har en procedure overfor "netkunder", og en helt anden for "face/face-kunder"...

    Uanset hvad, så skal du ikke finde dig i at de ikke vil give dig den pris der står skrevet på nettet... Det er de sq tvunget til, hvis du opfylder de krav der er sat til grund for at få den pris...


  • #8   19. jan 2011 havde også bøvl med dem en gang da jeg havde dem. blev ringet op af en sælger der fortalte at han kunne halvere prisen på min bilforsikring hvis jeg valgte et par forsikringer mere hos dem. Samtidig ville jeg få tilsendt nogle checks jeg kunne bruge til selvrisikoen (eller noget i den stil, det er nogle år siden så kan ikke huske det helt præcis)
    Der skete efterfølgende ingenting og prisen på forsikringen forblev den samme. Da jeg så kontaktede IF igen og henviste til ham jeg havde snakket med, arbejdede han der ikke mere.. mystisk.. men det måtte jo næsten også være for godt til at være sandt hehe.


  • #9   19. jan 2011 Nå, men rent præventivt så ringer jeg til forbrugerstyrelsen, og hører hvad de siger til det hele... Det er jo ikke svimlende beløb, men ikke desto mindre en principsag...

    Tak for besvarelserne...


  • #10   19. jan 2011 lad os få en update på sgen når du ved noget

  • #11   19. jan 2011 Det skal I få...

    Sidste nyt: forbrug.dk's hotline har kigget på sagen herunder deres hjemmeside, og der er ikke noget at komme efter. De skal give mig det til de 556 ,- og de tager gerne sagen, til trods for beløbsgrænsen på de 800 ,-.

    Så nu venter vi spændt på hvad IF siger til det...


  • #12   19. jan 2011 Update: Ja, imens jeg skrev sidste indlæg har jeg fået mail, fra kunderådgiveren der skriver:

    "Hej Lasse. Vi har nu undersøgt sagen til bunds, og du vil naturligvis få rejseforsikringen til den lovede pris. Det har desværre drejet sig om en systemfejl, og vi ser derfor ikke forbrugerklagenævnets indvolvering relavant, da vi betragter sagen som værende afsluttet."

    Hmm... hvad med en undskyldning, fuckhoveder!

    Nå, men endnu en gang tak for besvarelserne...


  • #13   19. jan 2011 Haha hvor er det til grin at man skal true dem med alle mulige før det gider give det til den pris de skriver.

    Lasse jeg havde skrevet tilbage: Tak og hvad med en undsklyldning??


  • #14   19. jan 2011 Har haft IF i 10 år med alle mine forsikringer. Ingen skader i 10 år af nogen slags. ( bil kaskoforsikret )
    Efter 10 år kører en knægt ud foran mig fra ubetinget vigepligt, og min bil totalskades. Taksatoren byder mg en latterlig pris for min bil, men efter at have forklaret ham at han kan få en på hatten hvis ikke han vurdere den ordentligt, ender vi på det dobbelte i erstating og jeg beholder bilen.
    Dette tager ialt 4 dage at ordne med taksatoren, og han mailer det hele tid selskabet.
    Men efter 1 måned havde jeg stadig ingen penge modtaget. Ringer til dem og brokker mig, men bliver forklaret at modparten ikke har afleveret nogen skadesanmeldelse. Efter ydeligere 3 uger ringer jeg igen, og de forklarer nu at min og modpartens forklaringer ikke er ens. Jeg spørger så om de har snakket med vidnet, men dertil siger de at der jo ikke er noget vidne. Så må jeg fortælle dem at de nok lige skal kigge på min anmeldelse, da der var et vidne, og både hans navn, regnr og telefonnr står på anmeldelsen.
    Efter yderligere 3 uger udbetales der så erstatning, men der mangler 3000 kr i det aftalte beløb. Ringer til dem for at høre hvad de nu har fundet på, og de siger at det er min selvrisiko. Så blev jeg sgu lidt mobset og sagde, at de skulle hoste op med mine penge nu. Jeg fik derpå at vide at det kunne godt være at jeg ville have mine 3000 kr, men de havde jo mange flere penge til gode hos modparte, og de måtte jo også vente på at få deres penge.
    Ialt tog dem over 3 1/2 måned at betale mig mine penge, selvom jeg havde kaskoforsikring.


  • #15   19. jan 2011 At de dog gider og lave en sag ud over af 400,-.. Der går jo ikke noget af dem af den grund, og begge parter er tilfredse.. tsk

  • #16   19. jan 2011 Jeg skal da aldrig ha IF kan jeg hører....

Kommentér på:
Problemer med IF Forsikring!!!

Annonce