Esta visum til USA.. spørgsmål? {{forumTopicSubject}}
Jeg skal til USA med min kæreste her om en uges tid, og vi bliver lidt i tvivl om hendes visum stadig holder..
Vi var der sidst for halvandet år siden, og visumet skulle holde to år, så ingen problemer der.. jeg har fået nyt pas, så jeg skal have lavet nyt visum, men hun har stadig det samme.
Når vi går ind og prøver at finde det "nummer" hun har i systemet kommer der ikke noget op, når man prøver at søge på det efter de kriterier de beder en om.. men når vi prøver at oprette et nyt, siger den at hun allerede har et, og hun skal betale hvis vi vil oprette et nyt. Det er der jo ingen grund til, men nummeret bliver heller ikke vist. Så på den ene side siger den der ikke er noget, men på den anden side siger den der er et, men det bliver ikke vist.
Det store spørgsmål er så om man trygt kan rejse derover, fordi den jo på et sted siger hun allerede har visum.. eller om man for en sikkerheds skyld skal oprette et nyt da den det andet punkt ikke kan finde nogen oplysninger på hende.
Min fornuft siger mig hun har det, da det holder to år og den siger hun har et, når man prøver at oprette et nyt.. men det er USA, og man ved de sippede..
Nogen der ved med 100% sikkerhed at man kan gå ud fra hun har det, ud fra det jeg har skrevet ovenover?
Jeg ved godt det ikke vælter budgettet at oprette et nyt, men man kan jo li så godt spare de penge =)
jan 2004
Følger: 72 Følgere: 70 Biler: 1 Emner: 21 Svar: 515
se evt her: http://www.highways-usa.com/rejsetips/pasregler.php
dec 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Emner: 144 Svar: 366
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Men ring da til et rejsebureau eller den amerikanske ambassade!
sep 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 303
Der fik vi at vide hun skulle udfylde det der "Esta" inden hun kunne komme med
Heldigt nok der var opstillet computer og printer til det i selve lufthavnen
sep 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 303
EDIT:
Men ifølge Supramandens link, står der den skal være udfyldt 72 før? Wtf?
Men ja.. hun er kommet til usa og er kommet "ind"
Esta visum til USA.. spørgsmål?