Ruko lås. {{forumTopicSubject}}
Jeg skal ind i mit skur som er med ruko lås. Min sidste nøgle er blevet væk hos ham knallerten jeg deler rummet med, Hvordan får man sådan en svend åben uden at ringe til låsesmeden? Skuret står på min egen grund, så der kommer nok ikke nogen og siger noget til at jeg banker lidt. Jeg havde overvejet at borer cylinderen ud, men den er sikert lavet af svensk rumstål der ødelægger det ene bor efter det andet. Nogle råd?
Jeg vil heller ødelægge låsen for foran den dør med Rukolåsen er det er står Ståldør med en anden lås. Så jeg ville stadig kunne låse mine havemøbler og hvad der ellers er i det rum inde.
jan 2004
Følger: 192 Følgere: 188 Biler: 12 Emner: 131 Svar: 6.090
Køb evt et nyt låsesæt på samme tid. så spørger de nok ikke så meget.
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 33 Biler: 10 Emner: 437 Svar: 5.063
okt 2004
Følger: 61 Følgere: 63 Biler: 6 Emner: 86 Svar: 1.984
Eller.. Åbner døren ind eller udad?
Hvis den åbner ind, kan du med fordel lave "kreditkort" tricket, i dørfalsen.
Hvis den åbner udad, kan du tit få et stykke stift tråd af en art, i en bue ind bag låsepalen og trække, samtidig med at du holder håndtaget nede og hiver let i døren.
maj 2004
Følger: 16 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 113 Svar: 3.388
original nøgle skal have været den runde slags, og ikke de nye trapez formede.
http://www.youtube.com/watch?v=AQL5hqVJ4xI
okt 2004
jan 2004
Følger: 192 Følgere: 188 Biler: 12 Emner: 131 Svar: 6.090
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
hvis ellers at låsen er monteret rigtigt så virker dine forslag ikke da der sidder en lille pal som går ind og blokere for låsepalen så man ikke kan tvinge låsepalen tilbage
min gamle nabo haved engang smækket sig ude og der kom hans bror med et 10 mm bor som han bare kværnede ind lige i cylinderen det kostede 2 bor men så var der også åbent.
den med bankenøglen er heller ikke lige til at købe i en butik eftersom den er ulovlig at sælge til privatpersoner lige som alt andet udstyr til at åbne låse med.
okt 2004
F. eks. de røde sikkerheds jerndøre, er rigtig nemme, der er altid et par millimeter plads.
Selvfølgelig, hvis det er en rigellås, er det ikke en mulighed. Det kræver at det er en smæklås.
Ellers, som jeg også skrev, så er det nemt at dreje/vride låsecylinderen af, hvis den er monteret så den stikker lidt ud af døren. Det kan evt. være nødvendigt at skrue låseblikket af, for at få mere plads.
Gør man det lidt blidt. kan man nemt montere en ny cylinder på den eksisterende mekanisme efterfølgende.
jul 2008
vi er enige om at det er denne type du mener at der er lige til at åbne med et kreditkort eller et stykke tråd hvis den er <b>monteret rigtigt
okt 2004
jul 2008
men hvis den ikke er monteret rigtigt, ja så bliver sikkerhedspalen ikke aktiveret og så kan man bruge dine forslag - men ellers ikke da det jo er en del af sikkerheden i den.
aug 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 5 Emner: 70 Svar: 203
Hvis det er en 6 stiftet, altså me trapez formet nøgle, er der hærdet stål i cylinderen. Så er låsesmed nemmere.
okt 2004
Jeg har åbenbart bare været heldig, at stort set alle de låse jeg har prøvet at åbne, har været monteret forkert. Så der er jo også en god chance for at den, i det her tilfælde, omtalte lås ligeledes er forkert monteret.
nov 2005
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Svar: 139
Ruko lås.