{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  isolering
  • #1   30. jan 2011 Skal man ikke følge de nuværende regler mth isolering, når det er nybyggeri.

• #2   30. jan 2011 Vel ikke når det ikke er beboelse..

• #3   30. jan 2011 jo mere jo bedre..

så en 200 i væggene ville ikke skade.. du spare i sidste ende

• #4   30. jan 2011 Åhr pas, et par år siden jeg har arbejdet med det. Men der er mange andre regler, husk dem smiley Find småhusereglementet og læs hehe

• #5   30. jan 2011 Ja der er sindsyg mange regler om sådan noget smiley

• #6   30. jan 2011 ville bruge 200 overalt... så burde du da kunne holde varmen

• #7   30. jan 2011 Kommer an på hvor stort det værksted skal være, for hvis det skal være under 10 m2, så er der jo ikke så mange krav der skal overholdes. Men prøv at ringe til tek.forvaltning i din kommune på mandag, de kan helt sikkert svare dig på det:
    Angående iso, så kommer det ko også an på hva vil bygge det i om det 45x95 regler.eller det skal være 45x125. eller nogle 100x100. Det har jo også noget at sige om hvilke tag du vil havde på. og om der. Men et forslag kunne være at bygge det i nogle 45x95 eller 45x125, fylde det ud med iso, og dampspærre på, derefter smide en 45x45 vandret på, os iso imellem det...så har elektrikeren også et sted at trække hans kabler uden at ødelægge plastiken, til sidst afslutter du bare med gips eller krydsfinersplader.
    Hvis du har spørgsmål, så bare skriv...er tømre.

Hilsen Jonas Schmidt.

• #8   30. jan 2011 Jeg ville foreslå hvis der er plads smid 2x100 mm. isolering i væggene og 300 på loftet, sørg for at første lag isolering ligger/sidder ordentligt da det er første lag der "isolere" hvis man kan sige det sådan. Og HUSK ingen samlinger oveni første lag da det danner kulde broer smiley

• #9   30. jan 2011 læs BR10 så er du sikker...

• #10   30. jan 2011 Det hele drejer sig jo om hvor mange penge du vil bruge...

Jeg skal selv til at bygge værksted i træ her til sommer.
    Jeg regner med at lave den bærende konstruktion i 45*95 reglar.
    På indersiden af dem kommer der en vandret 38*57 skillerumslægte.
    Du laver først det bærende og "kladasker" vindpap udenpå. derefter den beklædning du vil ha' yderst og så noget tag selvfølgelig.
    Så kan du stå inde i tørvejr og isolere. Først de 100mm (95mm) så de vandrette lægter med 60cm imellem til at holde det på plads. træk så div. kabler og ledninger. Derefter 50mm isolering imellem lægterne. udenpå det lodret forskalning med en passende afstand, så dampspærren og til sidst gips eller hvad du nu vil lave indervæggen af....
    Og mindst 200 mm på loftet....
    Jeg er tilfreds hvis jeg rimelig hurtigt kan varme det op til 10-15 grader på en vinterdag og det kan man rimelig hurtigt i et "træhus" med isolering som her beskrevet....

• #11   30. jan 2011 Carsten a.k.a. Fister: Det ville være dumt at lægge dampspærreren imellen forsallingen og gipsen, da man så bliver nødt til at lave hul i dampspærreren, for at få ledninger/kabler, og så er den jo ikke tæt mere. Smid den ind imellem de lodrette og vandrette lægter, så er det bare at trække kabler imellem de vandrette, så kommer der heller ikke hul på dampspærreren. Det er sårn at de nye byggekrav er, at man laver konstruktionen sårn.

• #12   30. jan 2011 Jonas S: Det var da rart med en tømrer som tager hensyn til os elektrikere:), men ja, sørg for at der er plads under dampspæren, hvis den skal brydes 50 gange af elektrikeren, er effekten af den temmeligt begrænset.

• #13   30. jan 2011 Du har ret Jonas... smiley

• #14   30. jan 2011 Til nybyg skal der være min 350mm i lofter og 250mm i vægge... Dette virker dog en smule overdrevent til et værksted og reglerne gælder netop kun beboelse. Så som de andre skriver skulle 150mm i vægge og 200 mm i lofter være tilstrækkeligt.

• #15   30. jan 2011 Anders N: Selvfølge...vi er også møgtrætte af det når I har gennemhullet vores dampsærre, som en anden si, og vi skal prøve at fuge og tape det sammen...men det bliver aldrig godt eller tæt! Så det er helt sikkert den bedste løsning den jeg kom med!
    Carsten a.k.a. Fister: Tja man kan jo ikke kende alle fiduserne...men det er da fint at du prøver at komme med nogle konstruktive hjælp ;-)!

Kommentér på:
isolering

Annonce