{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
707 visninger | Oprettet:

bus {{forumTopicSubject}}

i går var jeg ved at køre sammen med en bus, jeg kommer kørene i en lang række af biler der køre forbi en bus, så blinker bussen og køre ud mens jeg er på siden af den,
i næste kryds spørger jeg hvad han har gang i og han sige så at når han har blinket tre gange har han ret til at køre ud.

Siden hvornår er det lige busser har fået andre trafik regler end os andre

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bus
  • #1   22. feb 2011 busser må mere end vi andre må synes det er noget svineri men sådan er det bare vi må ha os et kørekort til bus osse så vi kan smadre andre

• #2   22. feb 2011 har ikke hørt det med 3 gange, men har hørt at busserne er forkørselsret

• #3   22. feb 2011 Når bussen giver tegn til at ville ud (blinker) har du ubetinget vigepligt, nøjagtigt som ved højre vigepligt eller hajtænder.
    Det burde du vide hvis du besidder et kørekort. Og være ekstra opmærksom på når du ser en bus i et holdespor. Ligesom du er agtpågivende ved nærmelse af hajtænder mv.
    Desuden kan vi jo ikke have busser holdene i flere min. ved hvert bus stoppe sted. og samtidig forvente de kan overholde køreplaner.

• #4   22. feb 2011 hvis man er oppe på siden af bussen skal han vente på bilen inden han må køre ud

• #5   22. feb 2011 Danny. Ja det er klart. smiley

Måske havde bussen ikke set ham. eller måske havde bussen blinket længe og ingen af den række biler beskrevet havde ventet.
    Bryder mig dog ikke om at man i næste lyskryds "stiger ud af sin bil og belærer, andre om færdselsloven". Det har vi Politiet til. Og der er mere end få af eksempler på. At folk der leger "Preben Police" kommer grueligt galt afsted. smiley

• #6   22. feb 2011 Jeg har hørt om en uskreven regel om, at hvis man kører sammen med en bus, på den måde (ved at den kører ud), så er det buschauførerens skyld, hvis bilen rammer i bussens foreste halvdel, mens det er bilens skyld, hvis den rammer den bagerste del af bussen....

• #7   22. feb 2011 det vil sige hvis der havde været en bil i den anden vejbane og jeg havde
    ramt den da jeg måtte køre der over så ville det være min skyld, jeg troede bare ikke at de ligefrem måtte udsætte andre for fare, det skal lige siges at han havde set mig

• #8   22. feb 2011 De må selvfølgelig ikke udsætte andre for fare.
    Bussen har forkørselsret, men det betyder altså stadig at chaufføren bærer det fuld ansvar ved side kollossion, kører du op bag i ham, er det din egen skyld.

• #9   22. feb 2011 Dino D er inde på det rigtige.. Busen er "delt op" i ansvars zonr, så alt efter hvor man rammer bussen, gives skylkden. Men selvom bussen har forkørselsret, skal man stadig efterkomme færdselsloven.

Kommentér på:
bus

Annonce