{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.474 visninger | Oprettet:

Opsigelse af fagforening.. {{forumTopicSubject}}

Hey BG..

Jeg står i den kedelige situation, at jeg står uden arbejde, men heldigvis er i Fagforening, og A-kasse.. Men da jeg er blevet sendt ud i et løntilskuds job, kan jeg ikke se nogen grund til at stå i fagforening, for tømrer..

Kan jeg opsige min fagforening, men stadig stå i A-kassen? Var i TIB, som nu er blevet lagt sammen med 3F..

Og hvordan skal det evt. foregå? telefonisk, brev, eller personlig henvendelse?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opsigelse af fagforening..
  • #1   2. mar 2011 fagforening og a kasse er jo 2 forskellige ting
    umiddelbart kan jeg ikke se problemet i det men ring og hør ad.
    3f er jo så søde og rare.. eller.. NOGET

• #2   2. mar 2011 fagforening er like 100 kr om måneden?

• #3   2. mar 2011 tror ikke du får 3F for 100kr om mdr smiley

• #4   2. mar 2011 føljer lige lige med giver 1050 kr om måndet hos danskmetal synes sku det er lidt dyrt når jeg ikke får mere ind mine dagpenge smiley

• #5   2. mar 2011 dan c
    kan du sige 350 +/-

• #6   2. mar 2011 Nej selvfølgelig har jeg ikke ret til hjælp fra fagforeningen mere..

Men hvad skulle de hjælpe mig med, når jeg ikke er i rigtigt job, men i løntilskud?

Hvis der er problemer på den front, så må det jo være jobcenteret opgave?

Hvis jeg nøjes med A-kasse er det halv pris, af det beløb jeg betaler nu.. så sparer vel omkring 500 kr..

• #7   2. mar 2011 har ofte overvejet at melde mig ud af 3F
    en A Kasse med løn forsikring er billigere

• #8   2. mar 2011 Men en A-kasse kan ikke hjælpe dig til at få erstatning, hvis du smadrer fx ryggen fordi din arbejdsplads har sparet på noget sikkerhedsudstyr. Husk det.

• #9   2. mar 2011 Jeg vil da gerne tale med jeres 3f afdeling david og dan. Jeg betaler 1007kr hver eneste fucking måned og når man så blir ledig så sætter de dagpengestop på en så man går uden løn i 2,5måneder og de kan self ikke give nogen god grund til det.

Og det os i 3f.

Anders M ring til din fagforegning og snak med dem:)

• EMIL G
    EMIL G Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 2 Emner: 13 Svar: 1.061
    #10   2. mar 2011 Anders M

Det kan du sagtens har selv stået i fuldstændig samme situation, de skal have det skriftligt og husk at din ulykkesfosikring nok også forsvinder

• #11   2. mar 2011 Glemte lige jeg os havde en sag kørende med et firma og det tog 8 måneder før jeg havde mine penge. Så ja de er sku da bare super gode. Man føler virkelig man får noget for sine penge. Hver gang jeg har været deroppe (7-10 gange) så har de bare siddet og drukket bajer:S

• #12   2. mar 2011 Damn, 3F er satme da dyre... men I har ret. Det er oppe omkring 3-350 kr bare for fagforening.

Jeg er i det faglige hus, og giver 515 kr for a-kasse og fagforening smiley

• #13   2. mar 2011 VW golf
    jeg giver 860 ca ved 3f for både fagforening og a kasse i bjerringbro
    prisen har noget at gøre med lokalaftaler osv

• #14   2. mar 2011 jeg gjorde det samme

er os tømrer og har 3f

jeg sagde min fagforening op og kører nu på A-kassen kun, og jeg sparede da 350 kr minimum

jeg ringede bare og så fik jeg et brev jeg skulle skrive under på smiley

• #15   2. mar 2011 Jeg meldte mig ud af fagforeningen da jeg blev fyret, ingen grund til at betale til noget man ikke bruger. man kan altid vælge at melde sig ind igen når man står i job.

• #16   2. mar 2011 Tobias B - Det vil jeg gøre, så ..

Thomze N - Lige præcis.. jeg har ingen gavn af fagforeningen, som det ser ud nu..

• #17   2. mar 2011 Husk, de 350 kr. er før skat. Kontingenter kan jo trækkes fra.

Jeg må tilstå, jeg kun er medlem af fagforeningen for at få billige bilforsikringer smiley

• #18   2. mar 2011 DU skal skrive en mail ind til dem hvor du skal skrive CPR nr og navn.. Så skriver du bare at du ikke ønsker fagforening hos dem mere smiley Wupti så er du ude ...

3F og andre dyre akasser er heller ikke fradragsberettiget...

Det er jo staten der bestemmer hvad der skal gives i dagpenge det eneste er jo sådan set bare det du betaler til din akasse og det er forskelligt fra akasse til akasse, derfor kan man lige så godt vælge at tage den billigste...

F.eks. ASE akasse koster 483 i mdr. som er en super akasse og den er fradragsberettiget.. Så har de DK's billigste fagforening til 50kr i mdr. den går så ikke ind og dækker overenskomster og strejker, men ellers giver den dig juridisk hjælp.. De samarbejder med et advokat firma der vil gå ind og lave en sag for dig hvis det er det der skal til.. Det kræves så at du skal have akasse hos ASE for at få fagforening der.. Den er flerfaglig så den går ind og dækker stortset alle smiley

SÅ der er lette penge at spare... Rundregnet er der faktisk 4500kr at spare om året hvis du har fagforening og akasse hos 3F og skifter til ASE !

DO IT...

Kommentér på:
Opsigelse af fagforening..

Annonce