{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spot installation
  • #1   7. mar 2011 Tænker hovedsagligt på spots godkendt til direkte montering i isoleringen.

• #2   7. mar 2011 det kommer jo helt an på hvilken slags spot, lyskilde og sted de skal side.

• #3   7. mar 2011 så havde jeg brugt installations kabel, hen til transformer også silicone (staves) kabel ud til spot.

• #4   7. mar 2011 Du fremføre dit alm. installations kabel fra dit lampe udtag, eller hvor du får din tilgang fra, hen til den første spot, og derefter føre du videre rundt med downligt kabel.

• #5   7. mar 2011 Hmmm på trods af at jeg skriver 230 v spots er der alligevel nogen der snakker om transformer:-p

• #6   7. mar 2011 Niles M. jeg er da blevet lært jeg ikke måtte luse mellem de forskellige spots, men skal tage fra lampested ud til hver lampe/spot?

• #7   7. mar 2011 Peter s
    nu ved jeg ikke hvor langt du er i din uddannelse, så tænkte at hvis jeg kalder det en transformer istedet for en sikringsboks forstår du det nok bedre, da jeg har lært det er meget vigtig med sikringer foran spots, pga kortslutninger og brandfare, men kan tydeligt høre du ikke vil have hjælp.

Simon W vil holde med dig her, har også lært man ikke må luse imellem spots, og får at slippe for et hav af ledninger i et lampeudtag kan du tage en sikringsboks og samle dem alle, hvor du derfra kun køre et kabel hen til lampested, det er også det jeg har prøvet at forklare Peter S

• #8   7. mar 2011 nemlig

• #9   7. mar 2011 hvorfor vil jeg ikke hjælpes understreger da bare at det er 230 v jeg snakker og ikke 12 v da dette er 2 vidt forskellige ting både ved materialer og især lovgivning , og der er da intet galt i at luse fra spot til spot så længe der sidder en klemme kasse på armaturet med aflastning i, og har da aldrig hørt noget om at man skal have ekstra sikringer foran 230 v.
    Derimod ved 12 v belysning skal der enten være smeltesikringer i en dåse eller lign. med låg sat fast med skruer eller skal der være sikring indbygget i trafoen.
    Og lad os nu ikke glemme at jeg spurgte om, hvilket kabel der måtte bruges ved spots.
    Ved godt det er en vurderings sag hvilket kabel man bruger men ville egentlig bare gerne vide om det er i orden at bruge almindelig pkaj bøjeligt kabel, eller om det skulle udføres med stift installationskabel eller downlight kabel, og ikke alt muligt andet.

• #10   7. mar 2011 Og jeg er desuden 3 års lærling der aldrig rigtig har kunne få et ordenligt svar på førnævnte spørgsmål.

• #11   7. apr 2013 Du må godt sløjfe imellem 230V spot hvis der er klemmer på spotten til at sløjfe i.
    Jeg ville bruge downlight kabel til din spot installation.

Kommentér på:
spot installation

Annonce