{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.519 visninger | Oprettet:

vectra b fejl kode {{forumTopicSubject}}

vectra b årgang 1996. 1.6 16v
den kommer med fejl kode p0340 cramshaft position (cmp) sensor. jeg går ud fra det er knast føler der er def.
har skiftet den men uden held.

den trækker helt vild dårligt og ryger lidt tror den får for meget benz.

er der nogen der har nogle gode ider


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vectra b fejl kode
  • #1   18. mar 2011 De har også problemer med ledningen til knastføleren, der kan du få et rep-stykke som du kan skifte.. Har du slettet fejlen efter du skiftede føleren?

  • #2   18. mar 2011 Jeg ville skifte krumtapsføleren også. Har set nogle gange efterhånden at ved at skifte kun den ene føler ikke løser problemet helt.



  • #3   18. mar 2011 har slettet koden. den kommer bare igen. tjekker lige op på det med ledningerne. har en krumtap føler så den ryger lige på også

  • #4   18. mar 2011 Der er kommet ny model knastføler, de gamle duer ikke smiley

    Så du skal lige forbi Opel og ha en af de nye, plus nye ledninger.

    P0340 er i 99,9% af tilfældene en knastføler.


  • #5   18. mar 2011 hvis ikke det hjælper at skifte følerne så tjek evt om den får forbindelse

  • #6   18. mar 2011 So Martin S skriver, fåes der både en ny model og en gammel model. Den gammel model er typisk rimelig billig, har blandt andet set nogle følere ved hovwdiaudi til ~270 kr, hvilket sandsynligvis er både uoriginale og den gamle model. Jeg var ved at undersøge det, da min egen stod af for længe siden. Opel silkeborg ville have cirka 2500 for en ny, hvor opel flensborg skulle have 1200 kr. Der fulgte føler og en ny stump ledning med, og det har bare spillet siden montering (1½ år cirka).

  • #7   19. mar 2011 nu har jeg prøvet 3 forskellige føler uden held.

    der går 3 ledninger ud til føleren en brun en sort og en grøn
    den brune kan jeg hyle ud til stel. det kan jeg også med den sorte men det er sku da en plus ledning der er nemlig 12 volt i den når der er tænding på. piller jeg boksen af er der ingen forskeld.


  • #8   19. mar 2011 har også skiftet krumtaps føler uden held

  • #9   21. mar 2011 Du skal have 12+volt på den sorte når du har tænding på, og det er uanset om du har din styreboks pillet fra eller ej.

    Den brune er stel, og den skal du tjekke om er ok.
    Den grønne er den som går til din motorstyreboks, og den skal du også tjekke for gennemgang.. sidder i styreboksen ben a5. prøv og måle om der er gennemgang i den ledning fra styreboks og ned i stikket til din knastføler.

    Har skiftet 2 motorstyringsbokse på vb pga. knastfejl. så det kan godt være din motorstyring der er defekt, men mål lige lidt på det.



Kommentér på:
vectra b fejl kode

Annonce