{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
802 visninger | Oprettet:

Teknologien strejker {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der kan forklarer mig hvorfor alt teknologi blir langsommere? Hvorfor skal min nye phillips fladskærm bruge 12 sekunder om at starte op. Dybt belastende. Det samme gælder min nye sat boks når man trykker på power. Tager evigheder. Synes man blir sparket 25 år tilbbage i tiden nogen gange når man køber noget nyt teck. Uanset om det gælder billede eller lyd. Og synes ikke jeg køber det billigste på markedet...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Teknologien strejker
  • #1   18. mar 2011 Mit phillips er også hundrede år om at starte op smiley det blinker og blinker med der sker ikke en skid

• #2   18. mar 2011 Mit sony har lige fået en update og nu starter den op med det samme, spiller totalt.

• #4   18. mar 2011 Det samme med mit 6 mdr gamle samsung smiley

Og min Yamaha Forstærker tager også lige en 5-7 sek om at "starte op"

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
    #5   18. mar 2011 Mit NAD tv er 18 sekunder om at trylle billedet frem. Men jeg tror det hænger sammen med at der er indbygget harddisk-optager i fjernsynet. Den skal nok lige boote op først smiley

• #6   18. mar 2011 Det er jo klart, der stoppes så mange funktioner og gejl i. Det er lidt ligesom en computer; desto flere programmer der skal indlæses før windows er klar, desto langsommere.

• #7   18. mar 2011 Tingene efter min mening burde bare blive hurtigere. Det kan ikke være rigtig vi skal vente på tingene. Computere burde efterhånden være hurtigere end os. Det burde være dem der skulle vente på os. Fjernsynet skulle starte af sig selv når jeg føler trang til at se på det. Tag et eksempel. Dankort automater... wow de er langsomme og når man skal hæve penge i sin lokale pengeautomat står man også i is kulde og venter på den lille blå tænkestreg i bunder der skal loade hver gang man trykker på en knap... grrr. Fik lige brug for at komme af med lidt galde...

• MG
    MG Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 40 Følgere: 41 Svar: 1.608
    #8   18. mar 2011 Dan C: macbook pro ;D

• #9   18. mar 2011 ja har altid syntes dette var rigtigt

min gammel commodor Amiga 500 starter hurtiger op end min xbox

http://i271.photobucket.com/albums/jj125/gmtgmt/progress-technology-tradeoffs-demotivational-posters-1294351770.jpg

• #10   18. mar 2011 Det er også jordens undergang at vente 10 sekunder. Der er steder i verden hvor der opleves tsunami, jordskælv, atomproblemer... hvor er det småt!

• #11   18. mar 2011 Philips fladskærme er også nogle af de langsomste efter min erfaring, og når jeg er vant til mit Sony TV, så er de også utroligt irriterende, og indviklede at indstille, og programsortere.

Derudover kan en Laptop, med Linux og SSD være køreklar på 3-4 sekunder. Det der tager længst tid er rent faktisk bios. Så jo, det kan godt være hurtigt.

Men de andre har ret, når et tv står i standby, så skal det bruge så lidt strøm som muligt, og derfor slukkes for alt andet end ir-modtageren. Derfor er den ikke rigtig klar. Der er sikkert mere end en processor i et tv i dag, der er en der sørger for at modtage signalerne, og processere disse, det var det de kunne i gamle dage. Men der er i dag også brug for en større processor der tager sig af alt det der nu skal til, som HD billedkvalitet, internet, video, billeder, og alt muligt andet. Det tager tid at starte alle disse processer op, så et tv der ikke kunne andet end vise signalerne, det ville sikkert være meget hurtigere. Der er mere software i et tv i dag, end man nogensinde kan forestille sig.

Men tilgengæld for den langsomme opstartstid, så får man også et godt og hurtigt tv. De funktioner der er lidt langsomme, det er også dem man ikke havde før i tiden. Det er i hvert tilfælde min erfaring med de tv jeg har haft.

Men analogt tv var også meget hurtigere, men det var også en helt anden kvalitet. Dem der så har tv-forbindelsen over internettet, det vil være endnu langsommere, fordi der med vilje er indlagt en forsinkelse når man zapper, for ellers vil man stresse udstyret hos udbyderen.

• #12   18. mar 2011 Rune Anker. Det kan der selvfølgelig være noget om. Men måske det er deres straf for at lave langsomt teknologi til os. Spøg tilside. Men når vi nu har det emne oppe og køre, så er det beklageligt hva der er sket i japan og vi kan ikke gøre noget ved det. Jordskælv og tsunami er også beklageligt men de sætter deres egen skæbne ved og lave alle de atom kraftværker i et land med fare for de naturkatastrofer som de lige har haft. De vidste det ville ske før eller siden.. Alle andre gør hva de kan for at lukke deres værker men japan gør intet for det. Og bare vent. De værker der er sprunget i luften blir bygget op igen...

Kommentér på:
Teknologien strejker

Annonce