{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.035 visninger | Oprettet:

SU og bistand {{forumTopicSubject}}

vil lige høre om der er nogen herinde som har lidt styr på det.
Sagen er at jeg går på grundforløbet som mekaniker, har gået på grundforløbet i cirka 30 uger, men jeg følger ikke at jeg har lært nok og vil derfor gerne tage mit grundforløb om igen efter sommerferien.
mine spørgsmål lyder således:
1. kan jeg stadig få SU hvis jeg tager mit grundforløb om?
2. kan jeg få bistandshjælp hvis jeg dropper ud af uddanelsen nu, for derefter at starte efter sommerferien?? og skal jeg så lede efter job hvis jeg skal have bistandshjælp eller hvordan er det, det foregår?

håber nogen kan hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SU og bistand
  • #1   23. mar 2011 Plejer et grundforløb ikke at tage 20 uger?

• #2   23. mar 2011 Vi havde nogen på grundforløbet der havde gået der over et år. Så mon ikke, at de kan lade dig blive?
    Selvom de dygtige sluttede det på 10-15 uger.

• #3   23. mar 2011 Du kan selv bestemme om det skal tage 15 eller 60 uger eller noget derimellem, det kommer an på hvor hurtigt man gennemfører det.

• #4   23. mar 2011 Hvis du vil have kontanthjælp, så SKAL du stå til rådighed for et arbejde. Altså være arbejds-søgende. Du kan også blive sendt i aktivering eller på kursus.
    Men JA du kan godt søge kontant-hjælp, hvis du stopper på dit grundforløb. Men du kan ikke bare gå og hygge dig smiley

Som andre skriver, ville det så ikke bare være nemmere at blive på skolen og vente med at gøre det færdigt. Da jeg selv er voksenlærling, ved jeg at det kan lade sig gøre.

• #6   23. mar 2011 jep.. og går de under 2-3 måneder mellem den ene udd. til den anden, så kan du hverken få su eller kontanthjælp..
    Eksen var igennem samme dyne, da hun afsluttede sin hg eller hva faen det var og begyndte på det nye studie efterfølgende..
    Så du skal til at beslutte dig inden det også bliver for sent..

• #7   24. mar 2011 Hvis du skal starte forfra på dit grundforløb skal du droppe ud af det du må ikke gå til eksamen.

hvis du dropper ud nu stopper din su indtil du igen starter på grundforløbet

hvis du er under 25 år og er på bistand / kontanthjælp skal du finde en udd. du vil starte på og det er jo ikke svært for dig.

er du over 25 så kan du selvfølgelig stadig sige til dem at du vil starte på en uddannelse

Du kan godt risikere de siger du skal søge arbejde også men så siger du bare at du vil starte på uddannelse så plejer de ikke at sige noget til det.

Kommentér på:
SU og bistand

Annonce