{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.278 visninger | Oprettet:

Ikke mere katte på bilen! :D {{forumTopicSubject}}

Jeg har altid været i tvivl om det var lovligt at kværke naboens kat hvis den hele tiden render rundt oven på ens bil.

OG DET ER DET FAKTISK!
Så der må skydes med skarpt og hele skidtet hvis en fremmed kat render ind på ens grund

Det er nemlig op til ejen selv at holde sit kæledyr inde på egen grund smiley

http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1549402.ece

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ikke mere katte på bilen! :D
  • #1   6. maj 2011 gælder det også hunde??

ikk fordi jeg har nogen hund rendende på bilen men min tæve har det med at få hvalpe.......

• #2   6. maj 2011 Hvad med naboen hane som begynder kl 5 om morgen?? må man også slå den ihjel?

• #3   6. maj 2011 Det kommer an på om en hund er omfattet af mark- og vejfred loven, det ved jeg faktisk ikke.

Men som de skriver i artiklen "Spørg efter den tekniske forvaltning, der kan oplyse om proceduren"

• #4   6. maj 2011 Det er da ikke nogen nyhed, det har jeg gjort i mange år..

• #5   6. maj 2011 jeg tror hurtigt man kan blive upopulær i nabolaget hvis man vælger at nakke en kat.

fodspor og lort er træls..

men at slå ihjel fordi man er så sart.. så burde man måske dække sin bil til når man ikke bruger den. !

hvad vil du gøre med fuglene som skider på din bil eller hvad med alle de insekter som klatter ud på din bil ?

suk

• #6   6. maj 2011 Volvo 460: du kan kontakte en eller anden på kommunen, så går de ind ìg kræver at hanen bliver aflivet eller solgt...

Det gjorde mine forældes bekendte nemlig da deres nabo gabede en hane der gik igang kl. 04.30 hele sommeren:)

/Kasper

• #7   6. maj 2011 Hunde må du også gerne selv "jage", så længe du har gjort ejeren opmærksom på dette... Du må ikke bare fyre løs uden advarsel først... men hvis du har fortalt det til ejerne, er det faktisk lovligt.
    Hvordan du så vil aflive dyret på en human nok måde, må du selv finde ud af... Du kan jo blive meldt for dyreplageri, hvis det ikke er gjort "korrekt"

• #8   6. maj 2011 Fugle skal også bare dø, og insekter DØ, alle skal bare DØ,DØ,DØØØØ!!!!!

• #9   6. maj 2011 det er vel kun i byen at der sker noget..

bor på landet

• #10   6. maj 2011 jeg ved der har været en sag oppe ved helsinge i nordsjælland med omstrejfende hunde der skambed nogen rådyr, der skulle jægerne bare gøre opmærksom på at de ville begynde at skyde løse hunde på det givne matrikelnummer i lokalsprøjten 8 dage før det ville træde i kraft...

• #11   6. maj 2011 Så hvis katten strejfer rundt og lægger 'visitkort' i sandkasserne i nabolaget, må andre gerne skyde med skarpt efter den, "sålænge ejeren er blevet advaret"

• #12   6. maj 2011 Så der skal man også advare katteejeren smiley

• #13   6. maj 2011 jeg tror lige i skal læse mark og vejfredsloven før i begynder at tro på hvad ekstrebladet skriver

bliver man påført en skade eller udgift på sin grund pga. en hund står man til ERSTATNING.... man må IKKE aflive den.. kun på ejendomme der bliver plaget af strejfende hunde, så må man efter annoncering i ugeaviserne i området skyde indfagge og aflive på human måde.

for katte er loven anderledes. her er det stort set aldrig muligt at kræve erstatning med mindre man direkte kan bebrejde ejeren.
    man må jage katte bort med vandpistoler etc. men metoden SKAL VÆRE DYREVENLIG!. eller indfange katten og kræve "optagelsespenge" dvs. 0,50 kr pr døgn. Kommen katten (eller hunden) til skade under uddrivelsen så er man ikke erstatningspligtig (§14 mark- og vejfredsloven)... men metoden skal være human....
    kilde: mark og vejfredsloven samt familieadvokaten.

• #14   6. maj 2011 Det er sjovt at artiklen er skrevet så ringe, og starter med at lægge op til at det er fuldt ud lovligt for enhver at dræbe andre folks kæledyr blot de er på anden mands private grund.

Når der senere, let forsigtigt bliver skrevet hvordan reglerne egentlig er - At man IKKE som privat person uden videre må gøre noget som helst, det _SKAL_ være en certificeret person som gør det. Så det man må er at få den indfanget og så få taget stilling til det derfra.

Heldigvis er det jo mere end sjældent at nogen af alle de store typer der gør sig til på nettet i virkeligheden gør noget som helst.
    Hvis man virkelig mener at andre folks katte konstant er i ens have - Så er det meget nemt at finde sig en vandpistol eller en spand vand og give den en god tur, det skal ikke ske mange gange før dyret mister al lyst til at gå i det område.

• #15   6. maj 2011 I er da syge i potten hvis i vælger at slå et andets menneske kæledyr ihjel pga nogle poter og snavs

• #16   6. maj 2011 præcis fam... men nogen folk kan jo ikke gennemskue disse artikler og gider ikke selv sætte sig ind i reglerne.. de opfordre bare til dumme ting..

• #17   6. maj 2011 Tror folk skal fixe sig selv en længere lunte, hvis der ikke skal mere til, at ville slå et andet menneskes dyr ihjel.

I sommerperioden vasker folk vel alligevel deres bil ca. en gang i ugen, såeh..

• #18   6. maj 2011 Min nabo har omkring 14 katte :-S Så her hos mig gælder det om at lukke bilruderne, for de hopper sgu ind i bilerne. De er også slemme til at gå op på min tagterasse og skide, hvilket er ret irriterende.
    Men jeg finder mig i det, og husker at lukke vinduer og lægge låg på ungernes sandkasse, fordi her så til gengæld ikke er nogen mus. Dengang jeg flyttede ind, var her nemlig mus overalt og de var endnu mere irriterende.

Men altså, det er sgu lidt grimt når man lige har stået opg vasket og pudset amerikanerbilen, så går man op og henter familien for at køre en tur og når man kommer ned igen er der mudderpoter over det hele smiley

• #19   6. maj 2011 Ja, hunde gælder det samme for hvis du har set den gentagene gange og informeret ejeren om det.

• #20   6. maj 2011 Har ingen problem med en kat der render rundt, så længe bollerne er taget af den og at den ikke skider i min have. Sådan en hankat der render rundt og pisser på sko, ting i garagen, vasketøj og hvad den ellers kan finde for at markere sit territorium fortjener ikke at leve. Har katten først pisset er det stort set umuligt at få lugten væk. Har personligt intet problem hvis folk lovligt skyder en kat, der skider og pisser på ens ting! Kunne ikke selv finde på det dog.

• #21   6. maj 2011 TheMan : Det handler ikke nødvendigvis kun om det, men også om at de måske pisser i/på havemøbler, lægger lorte og pisser i ungens sandkasse - Hvorfor er det at vi andre skal belemres fordi naboen ønsker at have en kat?

Hvis de vil have en kat, så hold lortet hos dem selv - JEg vil ikke have kat og er desuden allergisk, hvor er retfærdigheden for mig?

Nix, hvis lortet konstant vendte tilbage og gjorde det, så ville jeg ingen problemer have med at tage lortet i nakken og aflevere det hos dyrlægen - Kunne ikke drømme om at skyde på nogen eller noget da jeg er imod alt hvad der hedder skydevåben i privat regi!

• #22   6. maj 2011 Hamster

så det er entet at dræbe kæledyret eller lade hver? kæft hvor er du kynisk mand smiley prøv dog med et vandgevær eller en højtryksrenser for den sags skyld.. der er mellemveje

• #23   6. maj 2011 Hvis en af mine katten nogen sinde kom ud, og løb ind på en grund og derefter blev skudt, ved jeg ikke hvad jeg ville gøre ved den person.

Desværre er det jo ikke i orden at skyde dem, fordi de syge i bolden.

Det er direkte svineri at skyde folks dyr..

• #24   6. maj 2011 nu er jeg selv katte-ejer og elsker katte, men vores katte er kun på vores egen grund,da den er hegnet grundigt inde, men i området render der utrolig mange katte rundt som er kælekatte et sted og ja gu er det irriterende at vade i en kattebæ, men det er vist meget ejældent det sker, for katte graver altså i de flete tilfælde deres efterladenskaber ned.
    jeg kan osse godt forstå folk der er trætte af at ha disse katte rendende i deres haver og liggende på bilerne, det ville jeg selv være hvis jeg havde sådanne problemer, men derfra og så til at skyde dem, no way.

det er så osse sådan at i loven står der at du skal holde dine dyr inde på egen matrikel.

og det fis med at katte er udedyr/frie dyr er pis og papir, det er noget der hører til i fortiden, da der ikke var så store farer derude for dyrerne, idag burde alle dyre-ejere være så ansvarsfulde at holde dyrene på egen grund både for egen,andres og ikke mindste dyrenes skyld

• #25   6. maj 2011 nej, det er svineri at lade sit kræ rende rundt og skide og pisse på andres ejendom.

• #26   6. maj 2011 og så skal jeg lige huske at sige at skulle en af vores katte stikke af og så der var en psykopat der skød den fordi den var i hans have, vær ganske overbevist over at hans liv ville blive trist meget trist endda

• #27   6. maj 2011 Har ikke læst alt hvad folk har skrevet. Men som udgangspunkt må du gerne skyde en kat eller en hund på din ejendom eller på dine marker.

MEN du skal have gjort ejeren opmærksom på det, dette kan gøres ved at skrive i den lokale avis, da man har pligt til at læse den.
    Det er ikke nok at sige det til ejeren, det skal være skriftlig, så man kan dokumentere det.

Fik vi afvide da jeg tog Jagttegn. men man bliver nok ikke så populær blandt naboerne.

• #28   6. maj 2011 Rune H - præcis...

Brian autotransport ! - forstår problematikken, men syntes bare at den løsning at nakke alle naboens kæledyr er for tåbelig. Hvis han ikke reagere på dine hendvendelser, kan du jo bare politianmelde ham for chikane, eller melde ham til kommunen og sig der render strejfende katte rundt. så må de jo hente dem og så kan han "købe" kattene igen, så lærer han det måske..

• #29   6. maj 2011 Rune H: Hvorfor? Du har valgt at have kat, det har dine naboer ikke! Jeg har hund, men min hund løber da ikke ind hos naboen og sætter sig og skider, ædelægger havdemøbler eller ridser lakken på bilen for mange tusinde kroner!

Hold nu op med at pive og tag ansvar, det er jeres dyr, jeres ansvar og ingen andres!

The Man: Hvis du læser, så skriver jeg også at hvis det(katten) konstant vender tilbage, altså til trods for at man har talt med ejeres og prøvet andre midler, naturligvis render man ikke bare ud og aflvier kræet!

Iøvrigt gælder ovenstående regel vidst også for hund, der skal så bare annonceres så vidt jeg husker!

• #30   6. maj 2011 Problemet her er dem der ejer katte.. hvis man har en kæledyr skal det holdes INDENFOR!

Hvis jeg havde en hund og bare lukkede den ud i nabolaget om natten ville der jo lyde et ramaskrig, men sjovt nok er det helt ok at lukke sin kat ud til at strejfe som det passer den.

Har selv konfronteret en katte ejer med problemet at deres kat blandt andet lagde og sov på min bils tag om morgenen.
    Ejerens reaktion: "Og hvad vil du gøre ved det?"

SÅ bliver jeg sq en smule harm

• #31   6. maj 2011 Men at dræbe en kat syntes jeg osse er at gå over stregen.

Måden man gøre det på er at fange katten i en fælde og så aflevere den på det lokale dyre internat, så koster så et temmeligt anseligt beløb for ejen at få sin kat tilbage.
    Når det er sket nogle gange lære de det smiley

• #32   6. maj 2011 er ligeglad med pote spor men naboens kat bruger klør bilen er jo gerne ny poleret og blank og klat og så ups klør derfor har jeg købt en stor hund

• #33   6. maj 2011 man er syg oven i hovedet hvis man dræber en kat for at gå på bilen..

• #34   6. maj 2011 ikke drebe slagte HEHE

• #35   6. maj 2011 *Hamsteren* - Et pelsdyr med attitude! - Som jeg skriver, at HVIS min kat slap ud - som hvis den fx. slap ud af en indhegnet have, og derfor kom over hos en nabo og blev skudt.

Mine katte får aldrig lov til at gå fri i naturen. Lige nu er de helt indekatte, men skal en dag have fri adgang til en have med hegn.

Verden er sgu blevet et for fucket up sted til man kan lade sine katte løbe frit. Folk der binder kanonslag i en kat, hælder kogende vand over dem osv. Det er fandeme handlinger fra syge mennesker. De skulle have samme tur.

Dog mener jeg stadigvæk IKKE at det er ok at skyde en kat der går igennem ens have. Så er man fandeme smålig..

• #36   6. maj 2011 vi har lært vores 2 katte ikke at gå op på bilerne,

men naboens kat, den fatter ikke 1 meter, den vil gerne ligge på den varme motorhjelm, eller når solen har varmet bilen op,

den få da bare en spand vand,

• #37   6. maj 2011 Jeg plejer gerne at skyde dem, med airsoft. En 6mm BB på 0.43g med 170 m/s, så ser du ikke den kat mere.

Og med det scope der er på min L96, misser man IKKE smiley

• #38   6. maj 2011 T.H

Det er bolt action og på 40 meters afstand, når først man rammer engang løber den væk. Og så god en skytte at jeg ville kunne ramme en kat i løb er jeg satme ikke smiley

Og dyret lider ingen last over det. Bruger jo våbnet til at skyde efter mennesker med.

• #39   6. maj 2011 Hvad så den dag du rammer den i øjet eller i øret?

• #40   6. maj 2011 Fam J

Sker ikke.

• #41   6. maj 2011 ja hvor mange vil egentlig stå og skyde efter en kat eller hund ...

Hvor mange hjernedøde er der herinde ? op med hænderne

• #42   6. maj 2011 Tomas J

Jeg har gjort det et par gange nu, og jeg tøver ikke med at gøre det igen. Vi har mange problemer med katte der hopper op på vores biler og op i vores barnevogne. Vi har prøvet alt andet, men det eneste der får kattene til at blive væk er et skud i kroppen.

Der er en familie af alkoholikere på nabovejen hvis katte det er. De burde blive fjernet, men ingen gør noget ved det når man anmelder det.

• #43   6. maj 2011 Skyder gerne katte på klods hold , så er man også fri for at grave et hul !
    hellere det end pille flere katte ud af generatoren og kileremmen på bilen
    , det er trods alt mere humant ,-

• #44   6. maj 2011 Hold dem oppe mens jeg tæller

• #45   6. maj 2011 Tomas J. er åbenbart katteelsker , men skal da sende næste kat i en pakke til dig der har været turen igennem kileremmen !

• #47   6. maj 2011 Tror i har slugt noget i ikke kan tåle...... hunde er inde i en anden regel så dem må man sku ikke bare skyde katte er under betegnelsen lidt ala skadedyr...... hvor hunde er ejet af folK:)

• #48   6. maj 2011 må man så skyde efter din bil fordi den oser ind i naboernes have når den kører ?? eller larmer når du kommer og gasser op ??

• #49   6. maj 2011 T.H uhh...... tror du misforstod mig lidt har selv to skønne katte .. men hunde er beskyttet under en anden lov, så dem må man ikke bare skyde, hvorimod katte må man godt det er en sindsyg lov :(....... men ja formulerede mig forkert undskyld

• #50   6. maj 2011 De katte her hvor jeg bor, er heldigvis så fede at de ikke gider overlaste sig selv med at hoppe op på bilen.. Og de går sjældent langt fra madskålen. Så det er fint nok

• #51   6. maj 2011 nej hundeelsker ... men derfor skyder man sgu da ikke katte.

• #52   6. maj 2011 Var der en der skød min hund eller kat hvis jeg havde det, så kom han sku til at lide for det resten af hans liv!!

Kommentér på:
Ikke mere katte på bilen! :D

Annonce