{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olie til en træ plade
  • #1   19. jan 2006 Er du bombe sikker

• #2   19. jan 2006 Jeg vil nok også bruge linolie. Det giver en flot og holdbard overflade.

<b>AJay

• #3   19. jan 2006 hvad giver raps olie så??? jeg skal give det noget lige nu og det eneste der er i miles omkres er Getto=Netto

• #4   19. jan 2006 Du kan både bruge madolie og lindolie eller en anden form for Biologisk olie.

Du skal først slibe plade med et fintkornet sandpapir, for at åbne porerne, så træet kan suge. Derefter fordeler du olien med en 3M grydesvamp eller med en bommuldsklud.
    Lad det tøre ca. ½ time og se så efter "helligdage" hvis disse er til stede fordeler du det resterende olie fra plade, på resten af bordpladen. lade det tørre ca. 10 min. og tør så efter med en ren bomuldsklud.

Du kan gentae processen igen de næste par dage, bortset fra slibningen, hvorefter du efter et par dage har mættet træet og vil få en fin silkeblød overflade.

Denne overflade skal så bare vedligeholdes med en opvreden klud til dagligt og efter ca. 3 måneder giver du den lidt olie igen, hvis den har behov for det.

Du kan nemt se om pladen har fået olie nok, ved at stænke lidt vand på med fingerne. Suger pladen vandet til sig skal den have mere olie. Hvis ikke har den det fint.

Mvh AlfaBo køkkenkonsulent.

• #5   19. jan 2006 Sådan det er altid dejligt at bilgalleri kan hjælpe med alt hvad der har med biler at gøre åhh og OT

Kommentér på:
Olie til en træ plade

Annonce