{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.022 visninger | Oprettet:

Kemiske stoffer - til kemiforsøg {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der ved hvor man kan købe sådan de lidt sjovere ting til kemi-forsøg? Man kan jo ikke længere købe en skid i matas eller lignende - men kan man andre steder?
- Evt. i udlandet, men så er det vel ulovligt at få sendt til Danmark, hvad sker der hvis det bliver set i tolden?

- Og nej, jeg skal ikke lege terorrist og lave en motherfucker bombe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kemiske stoffer - til kemiforsøg
  • #1   21. jun 2011 Mikkel.......i BR har de et spil, den lille kemiker evt. det kunne være noget for dig ?.........

Ellers er det jo bare at gå i silvan og diverse steder og købe kabler og diverse flydende ting så skal du nok få dit mål i hus med at sprænge jylland i stykker:

• #2   21. jun 2011 Du kan bare købe noget cilit bang !

• #3   21. jun 2011 hvad er det du skal bruge?

• #4   21. jun 2011 Ja, hvad vil du lave?

• #5   21. jun 2011 saltsyre og sølvpapir og så ned i fx en cola flaske, på med låget, det kan godt give en lille puf hehe:D

• #6   21. jun 2011 kunstgødning og en sort sæk og så lidt gas/ilt fra en skærebrænder... og så er jeg ikke i nærheden

• #7   21. jun 2011 Phønix: Den med gas og ilt i en affaldssæk er fin, men hvorfor vil du have kunstgødning deri?

• #8   21. jun 2011 lad os sige det sådan at det hjælper lidt på det... er afprøvet...

• #9   21. jun 2011 Husk og blande diesel i gødningen

• #10   21. jun 2011 Sjooovt.

Darkwing Duck:
    - Forskellige ting, har ikke direkte navne. Synes tit man finder ting på youtube som kunne være sjove at prøve, men det er altid sådan noget skod, som man ikke kan købe herhjemme, fordi Danmark er så antitoerrist forskrækket - selvom at en hver idiot kan gå ud og købe 50 kilo salpeter i form af kunstgødning og så ellers lave en bombe..

• #11   21. jun 2011 Mikkel.........hvorfor køber du ikke bare nogle mentos og så en cola og så er det da en sjov dag.

• #12   21. jun 2011 Bl.a. herinde er der mange fine ting: http://www.youtube.com/user/NurdRage
    - Nogle af tingene er dog mulige selv at fremstille, meeeeeeeen det kunne være nemmere at købe dem.

• #13   21. jun 2011 -_- P: Kan du ikke bare holde dig væk fra tråden hvis du ikke har noget fornuftigt at bidrage med, det er da belastende det andet.

• #14   21. jun 2011 Svovlsyre + saltpeter + glycerin = Nitroglycerin

Kan købes i diverse materilister og byggecentre.

Og hvis du kan skaffe noget kiselgur, så har du praktisk talt hvad der svare til dynamit.

• #15   21. jun 2011 Mikkel B: Ja, det er så sygt.. Man kan efterhånden kun købe neglelakfjerner og parfume i Matas.. Og som du selv siger kan enhver alligevel skaffe hvad der skal til for at lave krudt..

Både med kno3, men jeg har faktisk en lille historie.. For et par år siden lavede mig og nogen venner noget acetoneperoxide. En af mine venner der var lidt for smart, lagde så en video på nettet hvor vi hyggede og lidt med det. Politiet kom for at snakke med hver af os. Betjenten spurgte nysgerrig hvor vi havde købte remedierene til at lave det med, og da jeg sagde "Bilka" kikkede han chokeret på mig, med store øjne og begynde straks at notere, mens han mumlede "Hmmm, Bilka hmm." Som om at han da i hvert tilfælde nok skulle ud og snakke med den butik bagefter:D Jeg ved ikke om han havde tænkt sig at få butikken lukket eller hvad han havde, men det var sku lidt sjovt:D

• #16   21. jun 2011 Kristian K: Ja det er helt vildt. Var for en del år siden ude for at høre om man kunne få salpeter i Matas, det kunne man så ikke, måske også fair nok, men ikke engang knust trækul havde de heller - og de kiggede meget anklagende på en, når man spurgte til det..
    -Hvis man ville lave en stor bombe, hvem ville da så også lige hoppe i Matas og købe det i verdens mindste beholdere for en mindre guldmine - det er blevet lidt hysterisk..

Lyder voldsomt at politiet sådan dukkede op og det hele haha - lidt overkill måske smiley Men acetoneperoxide er rimeligt farligt at lege med, er det ikke? Er det ikke meget ustabilt overfor friktion og stød?

• #17   21. jun 2011 Mikkel: Jo, det er ikke det sikreste.. Men hvis man bare holder det i små portioner, og åbent (altså ikke i noget, hvor det kan opbygges tryk eller lignende) Så sker det ikke så meget.. Hvis det endelig skulle gå af, ville det bare brænde voldsomt hurtigt.. Altså uden eksplosion.. Man kan endda sidde med noget i hånden, og tænde det uden at kunne mærke det, lidt som nitrovat.. (Nu skal der sikkert komme nogen og fortælle mig at det må jeg aldrig gøre) Kommer man det så i en flaske eller lignende skal jeg da også lige love for at det kan give lyd fra sig, og et hul i jorden:)

Det værste er når man laver det, der skal man gerne være meget forsigtig med det:D

• #18   21. jun 2011 Kristian K: Ah ja okay, men tror jeg nu lige at jeg springer over - har en pænt stor respekt for sådan noget stads, især sådan noget halvt ustabilt noget.
    - Men det er sjovt når alt går godt! smiley

• #19   21. jun 2011 Mikkel: Ja, man skal jo være noget forsigtig med det, men sjovt var det da også.. Jeg har ofte lyst til at lave noget mere, da det jo er forholdsvist uskyldigt, så længe man bare opføre sig ordenligt med det. Men sidst politiet var der fik vi kun advarsler, og besked på at hvis det skete igen, ville vi både kunne risikere at blive anklaget for våbenbesiddelse, terror, og hvad ved jeg.. Så nu er jeg desværre nok nødt til at holde igen:(

(Hvorfor et par drenge skulle vælge at begå terror imod deres eget land ved jeg ikke:S)

Kommentér på:
Kemiske stoffer - til kemiforsøg

Annonce