{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
19.551 visninger | Oprettet:

Kørekort (igangsætning) {{forumTopicSubject}}

heya

har endelig fået taget mig sammen til at gå igang med mit kørekort, jeg har nu værret ude og køre på offentlige veje 3 gange, men jeg har endu ikke lært en hurtig igang sætning, min kørelære siger jeg skal køre med koblingen når jeg starter, men det går jo ikke at det tar 5 min at komme igang ved hvert lyskryds.
vis jeg på nogen måde kombinere kobling og speeder får at komme hurtig igang så siger han det der må du ikke :S

mit spørgsmål er så, da i tog jeres kørekort hvornår lærte/måtte i kobinere tingene til at få en nogenlunde hurtig igangsætning?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørekort (igangsætning)
  • #1   25. jun 2011 På manøvrebanen smiley

• #2   25. jun 2011 ehm tja.. ved ikke hvad jeg skal sige...... en hurtig igangsætning hvad mener du lige med det?...... vil du overhale taxaer?

• #3   25. jun 2011 jeff

der fik jeg afvide præcis det samme, jeg skulle køre koblingen ud før jeg måtte bruge speeder, og jeg syntes det lyder rimlig fucked

• #5   25. jun 2011 undercover mis R

heh nej, men man kan få en nogenlunde normal igangsætning, når jeg holder stille i et lyskrydt eks, og skal starte op så tar det 1-2 min før jeg er i 2 gear, og det er sådan min kørelære vil have jeg skal køre, men den går jo ikke i længden,

• #6   25. jun 2011 Giessing

syntes det lyder meget underligt at man ikke må sådan noget,

• #8   25. jun 2011 vis jeg kombinere det med speeder og kobling, så får jeg en advarsel af min kørelære, han vil KUN have at jeg må sætte igang med koblingen, når jeg så har lsuppet koblingen helt, først der må jeg begynde at bruge speeder

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #9   25. jun 2011 Thomas K
    Nej er ihvert fald en dum ide ;D Folk der ligger bag en bliver virkelig provokeret af det..

andre M
    Det er langt fra alle steder hvor de gider ha deres biler bliver "ødelagt" på den måde.. Det er jo deres levebrød, men bare kør som du plejer, og tryk lidt ekstra på pedalen længst til højre, så burde du nok kunne komme op i fart hurtigere end nu smiley

• #11   25. jun 2011 Det sagde min kørelærer ikke noget til, han lærte os faktisk at vi skulle give gas for at komme hurtigere afsted. Du skal jo selvfølgelig ikke hamre speederen i bund og gasse afsted med hjulspind, det kan være han er bange for at dét sker smiley

• #13   25. jun 2011 jeg lærte at jeg skulle slippe koblingen ind til den fik "fat" altså så bil trillede og så var det ellers bare om at give gas - vi lærte at accelererer så hurtigt som overhoved muligt.. men bare kør som han siger imens su tager kortet når du kommer ud og køre selv lærer du hvad der er nemmest og du føler dig bedst tilpas med - der er jo heller ingen der holder hænderne på 22 og 2 vel? ;D

• #14   25. jun 2011 siden de er kørelærere må de vel have en forsikring til når koblingen bliver slidt osv..

men vis jeg ikke er den eneste der har lært at køre med koblingen er det jo fint, hader bare at det tar så langtid at komme op i 2-3gear og man er et problem i trafiken smiley

• #15   25. jun 2011 man kan ikke andet end være langsom når man tager kørekort, for tit og ofte er det nogle total hjemmelavede regler de laver. Sådan er det vel når man tilbringer for meget ved siden af og føler sig overflødig? smiley

Jeg lærte også den der med koblingen først og så speeder bagefter. Bare noget PIS hvis man skal sætte i gang op af bakke

• #16   25. jun 2011 syret, troede sku ikke der var nogen der blev lært at køre på den måde? har aldrig hørt om det.
    i kolding bliver man sku oplært i at gi den nogle omdrejninger, koble til og ja så ellers accelere som man noralt gør!
    Det andet der er da ikke en måde at køre bil på..

• #17   25. jun 2011 altså hvor lang tid tager det dig om at komme op i fjerde gear? eller er du slet ikke nået så langt?

• #18   25. jun 2011 Man kører en til to vognlængder i 1.ste gear og skifter så op til 2 gear, noget længere hvis man skal ud af stedet i en fart!
    Man slipper jo ikke koblingen i tomgang, men giver 500-1000 omdrejninger mere end tomgang og så KOORDINERER man højre og venstre fods bevægelser og vupti, Jens Betjent er der med blokken og du får en billet:)

• #20   25. jun 2011 ud og øv med en kammerat..tror jeg havde kørt omkring 100 km inden min køre prøve..en kammerat og jeg tog ud på et øde sted og kørte lidt..så man får lidt føling med det..havde nu også kørt bil før men mest markræs og det med at sætte igang med hjul spind er nemt nok men er man vant til det er en blid igang sætning svær..

så ud og øv lidt..

• #21   25. jun 2011 nu vi lige er inde om de der hjemmelavet regler -- står der nogen steder i loven af man kun må køre 40 km/t i villakvarter?? det lærte jeg nemlig men min bror der er ved at generhverve i samme by lærer ikke noget om villakvarter (2 forskellige kørelærere)

• #22   25. jun 2011 annesofie......ja du må kun køre 40 igennem villakvatrtere hvor der står en 40 km zone.. det gør der så overalt i kbh, men ved ikke om det faktisk er generelt

• #24   25. jun 2011 undercover mis R

jo har været på motortrafik vej så har været deroppe, og efter jeg er kommet i 2 gear så tar det ikke mange sek før jeg er i 4 gear

• #25   25. jun 2011 jeg har aldrig set et 40 skilt ved et villa kvarter her i byen der er kun trafik signering med 30 km/t - dvs. hvis der ikke er skilte så kører man bare 50 kmt se DET kunne være rart hvis man ikke havde fået plottet ind på sin hjerne at det er 20 km/t i ALLE villakartere lige meget hvad.. smiley

• #26   25. jun 2011 *40 km/t

• #28   25. jun 2011 ford mondeo stationcar

• #29   25. jun 2011 Giessing - vejene må være små der hvor du tog kortet .. tog selv i en Avensis 2.2 diesel og det var da noget af det letteste at lave 3 punkts i, tror jeg mislykkedes 1 vending ud af 20 smiley

• #30   25. jun 2011 Ford Mondeo 2,0 TDCi stationcar helt præcist

• #31   25. jun 2011 Jeg er i gang med at tage kørekort nu. Og der lærer vi sku at vi skal rydde kryds og komme over vejene så hurtigt som muligt, så nogen gange kommer man sku til at lave en smule hjulspind smiley Ej, men jeg lærer at ramme koblingspunktet give gas og så ellers køre smiley

• #32   25. jun 2011 man kombinere helst ikke for meget speeder og kobling da det koster en kobling i ny og næ grundet hurtigere slid, din kørelære skal lære dig at køre økonomisk, ansvarligt og fornuftigt.

Den rigtige kørselserfaring får du når du er færdig og har din egen bil.

• #34   25. jun 2011 Andreas R

den med at ramme koblingspunktet lærte jeg heller ikke engang på min manøvre bane, heldigt at jeg selv ved hvad koblingspunkt er og at man heldigvis kan mærke når man er på koblings punktet.
    ham læren på manøvre banen var osse bare helt blæst

• #36   25. jun 2011 Giessing

jeg håber det er rigtigt ^^
    ellers så er jeg sku på røven, jeg har lært at blinke, og kigge på det blinde vinkler, sådan set det eneste jeg har lært

• #37   25. jun 2011 Giessing.
    ja okay, den må sku os' ha været svær! smiley de første par gange jeg lavede vending ramte jeg også kantstenen - men ellers vil jeg sige at mit speciale er vendinger og parkeringer - lavede altid perfekte parallel parkeringer.. bare synd jeg aldrig får det brugt smiley

• #40   25. jun 2011 Lærte det som 14 år

• #41   25. jun 2011 andre M - bare trøst dig med at det typisk kun tager 3 mdr. at få kortet og tiden flyver jo afsted - så kan du for alvor lærer at køre bil efter du har fået kortet smiley

• #42   25. jun 2011 Det er sgu da en amatør kørelærer hvis man ikke må bruge en smule speeder ved igangsætning.

Hvad fanden er det for noget fis at lære dig?

• #43   25. jun 2011 Jeg fik afvide jeg skulle ramme koblingspunktet også gi den lidt speeder indtil man kunne slippe koblingen uden fare for at bilen ville gå ud.. Så sådan har jeg altid gjort lige siden.. Sjældent det er mig der sænker trafikken, uden at det er voldsomme igangsætninger jeg laver.

- Og på manøvrebane lærte vi overhovedet ikke at sætte igang ordenligt.. Det var tarvelige Suzuki Swift'er 1.3 med nedslidte koblinger.. Næsten umulige at sætte igang uden at lave hjulspin smiley

• #45   27. jun 2011 Mathias: Hvis koblingen er slidt kan du IKKE lave hjulspind! Det er jo heller ikke normalt at en elev ved hvornår en kobling er slidt, det gjorde du jo så heller ikke:)

• #46   27. jun 2011 nå du kan mærke koblingspunktet træder du let på gassen (så den kommer op til 1500omdr.
    og slipper rimelig hurtigt men stadig kontroleret koblingen. en opstart må max tage 2-3sek når man har lært bilen at kende...

kørte med slidt kobling i minførste skole vogn det krævede lidt føling med bilen men det var sku ikke svært at køre med bare pisse træls..

• #47   27. jun 2011 Hvad for skolevogn kører du i,,, for 1-2 minutter er sgu lang tid,,, for at komme op i fart...

Men selvfølgelig hvis folk gerne vil have størrer udgifter til at vedligeholde sin bil, så lytter du bare til deres råd...

Koblingen holder meget længere hvis du lytter til din kørelære,,,,,

Men 1-2 minutter indtil du skifter gear er sgu for lang tid vil jeg mene, har du tjekket den reelle tid eller gætter du bare.....

• #48   27. jun 2011 Mathias M

Du skriver...

- Og på manøvrebane lærte vi overhovedet ikke at sætte igang ordenligt.. Det var tarvelige Suzuki Swift'er 1.3 med nedslidte koblinger.. Næsten umulige at sætte igang uden at lave hjulspin smiley

Jeg skriver nu.:

Slidt kobling og hjulspind,,, æhhh,, lyder mere som en fejl 40 og det skal man ikke give bilen eller koblingen skylden....

Men altid tager jo tid,, også at lære at køre bil..... ;-))

• #49   27. jun 2011 Andre

Jeg ER kørelærer. Og jeg meget udtrykkeligt beder mine elever at aldrig nogensinde at starte KUN på koblingen, da det ikke er godt for noget - hverken for bilen eller igangsætningen. Altid lidt speeder før koblingspunktet. Det er den eneste rigtige måde at køre på.
    Hvis din kørelærer ikke har fattet det, så skift dog til en anden - der er mange andre køreskoler. Du betaler mange penge for det og skal sgu da ikke have den slags amatørundervisning.

• #52   27. jun 2011 Morten

Frisk kørsel (hurtigt op til hastighedsgrænsen hvis forholdene tillader det), er noget, der faktisk trækker op i bedømmelsen til køreprøven. Og de kræver ligefrem frisk kørsel til erhvervsprøver, ellers dumper man...

• #54   27. jun 2011 sikkert meget nemt i en mondeo tdci ikke at bruge speeder mens man kobler ud, men spørg ham så lige hvordan han mener du skal gøre det når du nu har fået kortet og overtager din mormor's død kørte polo hit 1.0 fra 86.

• #56   27. jun 2011 Vigtigt er = trafikafvikling! Kom igang så trafikken glider!

• #57   27. jun 2011
    *280hk Galant VR4 til salg * - har lært at køre præcist som du beskriver det, det var bare med at komme ud af starthullerne når der blev grønt smiley

• #58   27. jun 2011 Morten - kender mindst 50 prøvesagkyndige og har kendt dem i de 12 år jeg har været kørelærer;) Og jeg ved, at de fleste bliver ellervilde, hvis eleven kører friskt - sætter igang i samme øjeblik der bliver grønt, følger med trafikken til en vis grænse, kommer hurtigt væk fra kryds efter svingning osv...

Jeg siger, koblingen tættere på koblingspunktet mens de venter på grønt, omdrejninger over tomgangen (1200-1500), hvorefter de fanger midten af koblingspunktet og så kører dyret...
    Og selvfølgelig kan de risikere at give for meget gas en gang imellem, men det er jo dét man ude for at lære. Og har skolevognen, som kørte på samme kobling i over 300k. Så det slider ikke mere end normalt

• #59   27. jun 2011 Benzinbiler risikerer at gå ud så snart man rammer koblingspunktet i tomgangen, derfor er det en dårlig idé at give gas EFTER bilen er begyndt at rulle, plus så sejtrækker bilen mere på denne måde

• #61   27. jun 2011 Haha, ja, til køreprøven drejer det sig om hurtigst muligt at komme væk fra Toftegårds Plads krydset, eller går det galt:)

Kommentér på:
Kørekort (igangsætning)

Annonce