{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.190 visninger | Oprettet:

A-kasse kontingent (HK vs. ?) {{forumTopicSubject}}

Betaler pt HK 872,50 pr. mdr for A-kasse og fagforening. Hvorfor? beats me! Har haft HK siden jeg kom på arbejdsmarked for godt 9 år siden, og har aldrig haft brug for dem. Så pengene var godt givet ud! ha! Det eneste jeg har brug for er A-kasse, fagforening er ikke nødvendigt. Hvem har i? hvad betaler i? og ER I TILFREDSE? Jeg overvejer ASE, jeg kan se de tager 432 pr mdr for A-kasse alene. Nogen der kan sige noget godt/skidt om dem?

på forhånd tak for svarene =)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  A-kasse kontingent (HK vs. ?)
  • #2   27. jun 2011 jeg betaler 4xx for a kasse hos HK
    du kan jeg bare meld din fagforening fra dog er det en dårlig ide hvis man er i arbejdes market

• #3   27. jun 2011 DLO giver jeg ca 600 for fagforening+akasse

• #4   27. jun 2011 Jeg forstår godt, hvis du ikke gider at være med i en fagforening. Hvis man har et arbejde, hvor det hele bare kører, så kan det virke som spild af penge!

Min kæreste har Krifa, som har behandlet hende utroligt godt. Hun var på supplerende dagpenge en periode efter sin uddannelse, indtil hun fik arbejde.
    Der var ingen unødvendige møder, ingen grund til at sende en masse "proforma-ansøgninger" osv. Og de var generelt meget flinke og hjælpsomme.

• #5   27. jun 2011 <--Al-BagDaddy--> : Jeg er på arbejdsmarked, hvorfor er det en dårlig ide at melde det fra? jeg har alligevel ikke overenskomst på min arbejdsplads. Jeg forhandler selv løn.

• #6   27. jun 2011 Bay: point til Krifa. Tak for info =)

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 925
    #7   27. jun 2011 A kasse medlemskab koster stort set det samme uanset hvor du melder dig ind (omkring de 400 kroner). Det der koster er fagforeningsmedlemskabet og det kan du bare medle fra og beholde din akasse hos HK

• #8   27. jun 2011 Jeg har 3f og giver 12xx og er godt tilfreds

• #9   27. jun 2011 Jeg er meldt til hos Fire Funktionærer. Er under uddannelse så får a-kassen gratis, eller også er det fagforegningen? En af delene i hvert fald, og den anden del betaler jeg 50 kr pr md for.

• #10   27. jun 2011 +1 til Krifa herfra.

Ikke noget dér smiley

• #11   27. jun 2011 *Frie Funktionærer

• #12   27. jun 2011 Jeg betaler 416 pr mdr. til A kasse hos HK...

Men er lige blevet fyret fra 31/12-2011... Så må vi se hvor flinke de er til den tid, hvis man ikk har fundet noget andet smiley

• #13   27. jun 2011 Jeg har også HK. Er godt tilfreds med dem, dog skal jeg i a-kassen fra på fredag. Har aldrig prøvet det, så er spændende på hvad der venter mig.

• #14   27. jun 2011 Jeg tror sgu jeg bare fremelder mig fagforeningen og bliver hos HK. kunne se på nettet at A-kasse prisen er stort set den samme. Så slipper jeg også for alt det papirarbejde med at skifte =) I skal have tak alle sammen. Lad endelig tråden forsætte. 80SIX ® havde hvis også interesse i emnet. God aften herfra!

• #16   27. jun 2011 80SIX ®: Præcis

• #17   27. jun 2011 jeg har 3F og jeg har ikke tænkt mig at skifte og hvorfor skulle jeg det, med hensyn til de "billige A-kasser & fagforeninger", tjaaaa, det kan de jo nemt tilbyde, fordi de har jo ikke nogle overenskomster at forhandle om dog -krifa, som jeg ikke vil kalde en fagforening, da de også representer arbejdsgiveren, og det er særligt smart, men anden ting jeg også vil sige, alle de goder vi har idag, er ikke noget der kommet af sig selv, bl.a. 37 timer om uge, feriepenge og jeg kunne blive ved.
    mvh

• #18   27. jun 2011 Tommy H
    Du giver 400 kr. ekstra for det hver måned. Jeg tror godt nok ikke, det kan tjene sig ind på den eventuelle ekstra løn, du får ud af det smiley
    Det kan det i hvert fald ikke for mig.

Det er fair nok, hvis man vælger at være med i en rød fagforening osv. Det er jo op til én selv. Hvad jeg ikke kan klare, er når folk har ondt i røven over, at man ikke selv vil være med...

• #19   27. jun 2011 tjaaa om folk vil være medlem eller ej.. men så syntes jeg heller ikke de steder hvor der er en overenskomst de skal have den samme løn eller arbejdstid som os andre.. de skal bare have 48 timers arbejdsuge, til mindste lønnen, uden mulighed for andet ;)...

Krifa.. tjaaa har hørt om dem.. de kommer løbende hele tiden.. svaret er altid vil i noget må i lægge sag an, i har ikke overenskomsten... så kommer medarbejderen med dem som har overenskomstne, så kan man drøfte tingene...

• #20   27. jun 2011 ++ til krifa herfra også... aldrig haft problemer med dem smiley

• #21   28. jun 2011 Jeg havde Dansk Metal, både fagforening og A-kasse, men fik afmeldt mig fagforeningen og betaler således kun til A-kassen nu. Jeg er heller ikke overenskomst ansat, og min abejdsgiver er ikke medlem af Arbejdsgiverforeningen. Så det var penge ud af vinduet for mig.

• #22   28. jun 2011 +1 til krifa - har aldrig haft brug for dem, men hvis der skulle ske noget er de småpenge det nu koster, nok det hele værd.

• #23   28. jun 2011 Ken P
    Det er vel reelt set også det, der sker. Man forhandler bare selv sin løn i stedet for at lade fagforeningen gøre det. Og hvis man mener, man kan gøre det bedre end dem - hvis man fx arbejder bedre eller mere effektivt end andre - så er der da ingen grund til at blive "trukket ned" på lønnen, fordi den skal dække alle.

Personligt vil jeg principielt aldrig blive medlem af en rød fagforening. Jeg synes, det er forkasteligt, at de i så høj grad kan påvirke politik - og det vil jeg på ingen måde støtte! Jeg skal altid kun være medlem af en neutral fagforening. Det er helt sikkert.

• #24   28. jun 2011 Jeg har 3F

Jeg har afmeldt fagforening og betaler kun A-kasse

Kan ikke se nogen grund til andet, ISÆR når jeg ikke har noget arbejde.

• #25   28. jun 2011 tja... jeg har ingenting, tager chancen... føler mig ret sikker på mit job.
    den sælger med mest omsætning og samtidig har det godt med chefen + kollegaer

• #26   28. jun 2011 Bay -> Krifa er ikke neutral smiley den er arbejdsgiverorienteret..

så det holder ikke ;). Du mener altså dem som ikke er gode til at forhandle selv.. Bare skal have intet smiley (ja ja sat på spidsen ved jeg godt).. selv om de måske er lige så gode som dig til arbejdet..

• #27   28. jun 2011 Ken P
    Jeg er ikke i Krifa. Så det slipper jeg for at tage stilling til.

Jeg mener, det må være op til folk selv, om man vil forhandle løn individuelt eller kollektivt, ja. Hvis jeg var den bedste på arbejdspladsen, ville jeg da ikke trækkes ned af de andre.

Problemet opstår, når medlemmerne af de røde fagforeninger bliver pigesure, fordi det ikke er alle, der vil være med. Det synes jeg, er noget pjat.

• #28   28. jun 2011 Bay

Problemet er nok nærmere at de er med til at betale for at fagforeningen får trumfet nogle goder igennem... som også dem som ikke er medlem af også får..

Og på den måde forstår jeg dem sku godt smiley

• #29   28. jun 2011 Det er det lod, man trækker. Det er i mine øjne ikke en legal grund til at blive pigesur - det kan jeg virkeligt ikke få øje på.

Jeg kan ikke se, hvorfor man skal høvles ned for at være af en anden politisk overbevisning end de andre. Jeg er af en meget liberalistisk overbevisning og kunne aldrig drømme om at blive medlem af en rød fagforening.

• #30   28. jun 2011 Man behøver nu langt fra at være "Rød" for at være medlem af en fagforening ;)..

• #31   28. jun 2011 Jo, det gør man sådan set - indirekte. Man støtter jo implicit de røde ved at være medlem af en politisk fagforening. Og det har jeg på ingen måde tænkt mig.

Kommentér på:
A-kasse kontingent (HK vs. ?)

Annonce