{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.621 visninger | Oprettet:

Forbeholder mig retten til ikke at sælge...... {{forumTopicSubject}}

Endnu et ubrugeligt indlæg :):):) Men det regner og jeg keder mig :):):)

Sidder og surfer annoncer herinde,og det er faktisk er ret grineren oplevelse,hvor er folk da dumme og naive til tider,ingen nævnt,ingen glemt smiley

En tekst som går igen i rigtigt mange annoncer,og som jeg undrer mig rigtigt meget over lyder sån her "Jeg forbeholder mig retten til ikke at sælge hvis det rigtige bud ikke kommer"
Sig mig er de folk der skriver sån dumme eller hvad? Tror de køberne kommer og vrider armen om på dem og tvinger dem til at sælge til en pris de ikke kan godkende? Der er da kun EN person som bestemmer om en vare skal sælges eller ej,og det er ejeren...

For det ikke skal være nok så har jeg faktisk en enkelt gang osse set en købsannonce hvor der stod at personen forbeholdt sig retten til ikke at ville købe skørterne "som der var tale om her" hvis ikke de var i ok stand :):):)

Jeg syns det er dagens griner må jeg nok sige :D:D


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forbeholder mig retten til ikke at sælge......
  • #1   14. jul 2011 jeg synes det er lige så sjovt i en salgsannonce til en bil når der står "skal ses" jeg ved ikke om folk regner med at der bare kommer en køber og smider en bundt penge uden at have set bilen for det er som regel ikke sådan en annonce til en gammel møgspand det står i
    men jeg ved ikke om det bare er mig der synes det lyder lidt mærkeligt ?


  • #2   14. jul 2011 ja, man kan mange gange få sig et godt grin ved at følge med i div. salgs annoncer smiley

  • #3   14. jul 2011 ''Og forbeholder mig retten til ikke at sælge hvis den rigtige pris ikke opnåes''

    Det er da klart. Mange gange kan man næsten tvinges til at høre på folk der vil sammenligne ens bil med en anden der har måske samme årgang, samme km tal, samme udstyr osv.. men hvor de måske er forskellige farver og i lidt forskellige stand.

    Og næsten ligefrem at tvinges til at høre på tåber gider man da næsten ikke.

    Så derfor kan jeg godt forstå de skriver de. Mange tror jo, at hvis de ser en tilsvarende bil et andet sted til billigere pris (og alt det jeg lige har nævnt) så tror de at man kan byde under det som de billigere biler står til, fordi det måske kan være forhandlere der sælger bilerne og de tager somregl mere for bilerne end private bør gøre.


  • #4   14. jul 2011 Nu er det ikke kun sælgere her på siden der fejler noget på øverste etage. Kan nævne annoncer hvori der står INGEN BYTTE, og alligevel er der 100 idioter der spørger om man vil bytte.

    Var også selv udsat for en sjov en idag, der spørger en person om jeg vil sælge til skrotprisen, hvortil jeg svare at jeg jo nok ville have solgt den til skrothandleren hvis det var skrotprisen jeg var ude efter..


  • #5   14. jul 2011 F-S.
    Så ville det da give mere mening at beskrive det som ikke kan ses i annoncen i stedet for bare at skrive "skal ses"


  • ED
    ED Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 40 Følgere: 41 Svar: 1.611
    #6   14. jul 2011 BT: Hvad snakker du om? Gu kan han da ej som privatperson.. og hvis han kunne, så var det sku da ikke nok lige at nævne det i en salgsannonce.



  • #7   14. jul 2011 Thomas

    Nej, for en annonce kan altid skrives bedre end bilen faktisk er.
    Derfor er det nemmere at skrive ''SKAL SES'' for når man så kommer og ser den kan den være i bedre stand end man lige ku se på billederne.
    DERFOR folk skriver det.


  • #8   14. jul 2011 syntes det er ligeså latterligt når folk skriver en pris i annoncen og de så regner med folk vil give det 3 dobbelte , hvorfor skriver folk så ikke det prisniveau de regner delen til ?

    ligesom 1234kr. og 1kr. annoncerne , hvor seriøst er det ?

    gode grinere er nok folk skriver grunden til et salg : har ikke tid til at køre eller lignende deres bedstemor er syg osv. er så fucking ligeglad med hvorfor din rustne møgspand skal sælges , skriv det relevante for selve bilen og hvad DEN indeholder


  • #9   14. jul 2011 RR R

    Det kommer nok meget an på hvilken bil der kan være til salg.
    Snakker vi dyr mercer så svinger priserne jo rigtig meget.
    Så det nemmere at skrive man gerne vil modtage bud, og eftersom der SKAL skrives en pris under pris, ja så skriver de ofte 1 kr eller 1234 kr.

    De seriøse mennesker der faktisk søger sådan en bil vil jo komme med et bud som der bliver bedt om i annoncen og så kan man altid tage den videre derfra.

    Sværer er det jo ikke.

    Jeg har da oplevet med andre ting end biler, at hvis jeg satte det som den billigste på markedet (dba eller ligende) så ville folk alligevel byde under den nævnte pris.

    Så kan godt forstå folk siger de vil modtage bud uden at have skrevet en pris selv.


  • #10   14. jul 2011 de må jo smide en forventet pris , kan ikke være svært ellers modtager de jo for det meste skambud !


  • #11   14. jul 2011 ......... .

    Der skal da ikek skrives en pris, du kan da bare lade vær med at skrive noget i feltet, så bliver den oprettet uden pris. det er da meget bedre end de der latterlige 1234567 priser folk skriver


  • #12   14. jul 2011 .......... Jamen det er netop min pointe. Hvorfor skrive det,for det er da logik,at man selv bestemmer om man vil sælge.
    Jeg tvivler stærkt på at folk holder sig fra at skambyde bare fordi der står at JEG selv bestemmer om du må købe MIN bil til den pris jeg har sat. smiley

    Rene... Ja det forstår jeg sgu heller ikke,syns det er at ydmyge sig selv,og gøre sig selv dummere end man egentlig er. Eller osse er det fordi man egentlig er dum´,,


  • #13   14. jul 2011 ......... .

    Men det er nu noget irreterende med de der 1234 annoncer set fra købers synspunkt. Står man feks og skal bruge en vinterslæde til max 10000 kr og søger efter dette i annoncerne, så er det ligefør der er flere 1234 annoncer end reelle annoncer der holder prisen.

    En sælger må da altid have sig en ide om hvad han/hun vil have for bilen, og derfor kan det da ikke være så svært at skrive det samt evt skrive pris ide, hvis man er åben over for bud.


  • #14   14. jul 2011 RR R

    Seriøse og interesserede folk skambyder ikke.
    Og det er meget nemmere at skrive byd og så se hvad der sker. Hvis så personen virkelig er interesseret så kan man jo skrive en udbudspris og så kan man tage den derfra.

    Hvis du havde 350.000 i tankerne for en Mecedes E350 med 230.000 på tælleren og sælgeren kun ville have 320.000 kroner for den, ja så får han da 30.000 mere end han havde regnet med.

    Dette er kun et eksempel dog. Tror jeg ikke rigtig ville ske.

    Men kan du se ideen?


  • #15   14. jul 2011 jeg forbeholder mig altid retten til ikke at sælge...
    hvis dem der kigger på den virker "forkerte" så sælger jeg ikk...


  • #16   14. jul 2011 Myggen '

    Fatter det heller ikke, var også udefor at en hjernedød bimbo bød 1000 kr... Hvor dum har man lov til at være ?


  • #17   14. jul 2011 Og lige en anden ting.
    Dem der faktisk også sætter en pris på f.eks 400.000, de kan være udsat for at folk vil byde 250.000 eller 300.000 i kontant handel.

    Hvorfor sku man dog springe så langt ned i pris ved en kontant handel? Altså, private sælgere er da ligeglade om de kommer med pengene i kontanter eller på chek. De får da samme penge uanset om det er kontant handel.


  • #18   14. jul 2011 ......... .
    ja , folk er naive , men smider aldrig bud på annoncer hvor folk forventer udspil fra en evt.seriøs køber de lægger selv useriøst ud !

    ville nogen her byde på tomaterne i brugsen ? bare fordi man er interesseret og mangler en tomat

    manden der har grisen , bestemmer prisen og ingen anden !


  • #19   14. jul 2011 Eller kontant pris f.eks 100k

    Byttepris 110k. Tager gerne bil til 10k i bytte, øh ja, den er fin, så kan man jo da lige så godt smide de 100k kontant og så beholde sin bil til 10k og så sælge den for hvad man nu lige kan få for den. De annonce støder jeg da regelmæssigt ind i . hehe


  • #20   14. jul 2011 Per R
    Det er fordi folk ikke gider bytte, og hvis de så endelig skal vil de også have noget ud af det ekstra besvær.


  • #21   14. jul 2011 ja ja, men hvorfor skulle man så ikke bare nøjes med at betale de 100k kontant så. Nu er det jo lige i dette beskrevne tilfælde jeg hentyder til, at det er for dumt !

  • #22   14. jul 2011 Per R... Tit så er de skrevne ord bare ikke logiske,om det så er fordi folk ikke selv kan se,eller de bare ikke ved bedre.... Who knows:)

  • #23   14. jul 2011 synes det er sjovere når de skriver "hvad er prisen" selvom det står længere oppe

    og "bytte med min" selvom de ikke vil bytte


  • #24   14. jul 2011 Thomas

    Haha ja ''Hvad er prisen?'

    Den står i annoncen, den er 389.000 kroner''

    Køber svarer ''Nå okay, hvad siger du til 300.000 i kontant handel?''

    Det ofte det man ser.


  • #25   14. jul 2011 Det ville også være lettere hvis folk skrev hvad de rent faktisk vil ha for bilen istedet for at skriv 1234 eller et andet lavt beløb bare for at blive vist i alle søgninger.
    De samme folk bliver tit sure hvis der så kommer et bud som de synes er for lavt.


  • #26   14. jul 2011 Må indrømme at jeg næsten altid byder de 1234 kr, hvis jeg støder på sådan en annonce.. Det er fuc.ing irreterende at folk ikke fatter at skrive en pris, eller forsøger at snyde sig til at blive vist noget mere.. Hvad opnår de egentligt ved det, udover at genere os andre ? Ikke en skid, da de folk der feks vil have en bil til under 10k, nok ikke just har lyst eller penge alligevel til at feks købe den nye e klasse merc.

  • #27   14. jul 2011 Jeg har også pisset et par sælgere af på den konto smiley

  • #28   14. jul 2011 That´s the spirit smiley

  • #29   14. jul 2011 I ved jo i ikke får meget bil for 2000 kroner (skrot prisen er jo omkring 2000) så sæt dog minimums prisen på 2000 kroner og så op til hvad i vil have.
    Så får i ikke de 1234 annoncer.
    Sværer er det simpelthen ikke.


  • #30   14. jul 2011 Man ved jo også at man ikke vil sælge sin bil for 1234 kr. Så kan man jo bare skrive hvad man vil sælge den for.
    Sværere er det simpelthen ikke.


  • #31   15. jul 2011 Martin

    Eller du ku tænke selv og gøre som jeg forslog. Så slap du for at de annoncer kom frem.


  • #32   15. jul 2011 ......... .

    Så vidt jeg husker er 1234 annoncer ikke "lovlige" iflg bg´s reglsæt, så hvorfor skulle vi ? Det er da ikke os der er galt på den..


  • #33   15. jul 2011 Du mener ikke at det hører ind under at tænke selv at skrive en realistisk pris på sin annonce?
    Som Rene`skriver så er det sgu også fjolserne selv der er galt på den.


Kommentér på:
Forbeholder mig retten til ikke at sælge......

Annonce