{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.169 visninger | Oprettet:

ide til nyt forum ang. politi {{forumTopicSubject}}

ok hør nu godt efter. herinde i forum er der en rimelig fornuftig informations uddeling til dem der er intra.
nu har jeg igennem en måneds tid observeret at mange af brugerne der er blevet stoppet af politiet eller har mødt dem i forbi farten er blevet chikaneret på et til delvis groft plan.
så her kommer ideén: hvis nu man laver et forum hvor folk kan komme med deres historie om deres møde med ordensmagten både skidt og dårligt. hvor der så selvfølgelig skal opretholdes en seriøsitet ang. ens historie. og at det ikke bare er det pure opspind. men simpelthen bruge det til at kunne understrege politiets gode sider og dårlige sider overfor evt. justitsministeren eller pressen.
lidt ligesom en klageside. bare for bilentusiaster.
der kan endvidere bygges på at man f.eks kan lave en opdeling af forumet med i tre dele, 1 hvor man giver sine udtryk for en god behandling. 2 hvor man giver sit udtryk for en dårlig behandling. og så 3 hvor man afgive sin fulde utilfredshed (klage) med/mod politiet og deres opførsel i forbindelse med et rutinetjek eller bare en kortvarig konfrontation. dette skulle så være den del hvor man skulle ligge sit syv segl (adresse og navn) på at det er en ægte oplevelse og ikke bare at man har følt sig truffet over at blive stoppet med 120 km i timen i en byzone. det er som sagt bare en idé jeg har haft´. eftersom jeg har snakket med min svoger som er betjent i los angeles.han synes det er grotesk at politiet herhjemme opfører sig på den måde. han siger ud fra sine egne erfaringer at ham og hans kollegaer tiltaler folk med respekt og hvis det er at personen har en venlig fremtoning bliver man også behandlet ligeledes. men hvis ikke er det klart at fløjlshandsken ryger.
kom med jeres bud på om det er en god ide ellers dropper jeg bare tanken.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ide til nyt forum ang. politi
  • #1   27. jan 2006 Der findes sådan et forum! Jeg kan ikke huske hvad det hedder, men der er et.. Måske der er andre der kan?

• #2   27. jan 2006 fin idé.

De efterhånden mange gange jeg har haft med dem at gøre har de måske været flinke og snakket pænt til mig 3 ud af 10 gange... Og det er for dårligt!

• #3   27. jan 2006 det er også derfor at man i den egentlige klage skal oplyse om sit navn og adresse, så man kan stå ved at man er blevet chikaneret. eller andet.

• #4   27. jan 2006 BDog

Det er nok rigtigt nok. Men for mit vedkommende er det ikke det at få bøden, det er den måde de snakker til en på. De snakker ned til folk. Og de er uforskammede.

Folk snakker jo ikke sådan til dig andre steder...
    Hvis det nu var en købmand der snakkede sådan til dig, ville du jo aldrig have lyst til at komme i hans butik igen...

• #5   27. jan 2006 det skal jo sam sagt opdeles i 3 dele. 1 del til de gode oplevelser med dem, 1 del med de dårlige hvor folk kan skrive deres rædseldhistorier som så ikke behøver passe hvis det kan more dem. men 3 del er den decideret klageside hvor man skal stå ved at man har haft dårlig oplevelse med dem. som sagt ved oplysning af navn adresse og div. ligesom enhver anden offentlig klage.

• #6   27. jan 2006 God ide men tror desværre at sådan et forum vil gå op i hat og briller.
    99% af gangene er det jo folks egen skyld når de får en bøde, det glemmer mange bare desværre. Og så vil sådan et forum blive brugt til at komme af med en masse (usandt) brok over den og den politimand.

My 50 cent....

• #7   27. jan 2006 Syntes egentlig det er et meget fint enme og bringe op. Selvom det rimelig tit er oppe og vende i bl.a. medierne, men oxo herinde når en eller anden netop har haft (efter hans mening) en ubehagelig oplevelse med Politiet.

Personligt syntes jeg Politiet er helt ok og iorden herhjemme i Danmark. Self, er der tider hvor der er noget eller nogen der ikke helt passer ind i den dansk system og holdning.
    Det kan ikke undgås der er "brodne kar".

Men kan på ingen måde - overhovedet, snuppe de folk som bare flyver op i en spis fordi de bliver stoppet i tide og utide af Politiet eller noget i den retning.
    Men så har folk oxo nok selv været uden om det, folk udtrykker eller visser den der "mistanke" som gør at Politiet kigger lidt ekstra efter dem, f.eks ved at have en bil med en anderledes udseendende. Det ved vi alle sammen lige så godt som mig selv, dig, ham ved siden af, hende... alle, at det betyder noget.
    Men så beder folk sku oxo selv om det.
    !!! Jeg har haft kørekort i snart 4 år - er ALDRIG BLEVET STOPPET !!!
    Og jeg er ikke den pæneste eller dygtigste i trafikken. Men jeg ved sku alligevel hvordan man skal kører, ikke skal kører, opfører sig ¨på de danske ladeveje, huske og visse af, have lys på, ikke larme for meget - når der evt. er "risiko" for at Politiet er der, og når og hvis Politiet er der, jamen så være stille og rolig, visse eksemplarisk opførsel.
    Helt ærligt, hvor svært kan det være "for fanden" - Tæskeholdet smiley

Nogen der kan følge mig ???

• #8   27. jan 2006 det kan godt være at der er et andet forum. jeg ved det ikke. men grunden til at jeg siger det her er fordi at der er mange brugere og det måske ikke er alle der gider bruge tid på at gå andetsteds med deres klage. her kan du jo så meget så hvorfor ikke indgive oplevelserne (gode/dårlige) og klager her.

• #9   27. jan 2006 Og ja, har oxo hørt... og senere set det forum. Men kan ikke huske hvor der er og om det overhovedet findes mere.

• #12   27. jan 2006 ok nu vil jeg fortælle en lille historie: en dag kommer jeg kørende ude på sj. odde og idet at jeg kører forbi en mark ser jeg en bil holde derinde, jeg når lige at køre for langt så jeg bakker tilbage og tænker at jeg hellere må tjekker om der er nogen inde i bilen. så jeg går ned til den og finder så en ældre herre sidde bare rattet med hovedet hængende forover da jeg så løfter hvovedet op kan jeg godt se at han er død, og la nu vær med at komme med nogen kommentarer ang. førsthjælp og div. fordi jeg ved sgu når jeg kigger på en død mand. nok med det jeg ringer til 112 og der kommer ambulance og det hele, og han var død og havde været det i lang tid (12 timer). der kommer så to betjente og de udspørger mig så om div. og jeg svarer så godt jeg kan. men lige pludselig skifter tonen i betjentens stemme og han spøtger så om jeg ved hvad der er sket med ham. i det hele taget lød det som om at han ville have mig til at tilstå et mord. det var fandme modbydeligt.

• #13   27. jan 2006 Lene C:
    Undskyld hvis jeg er grov.
    Men så er det netop at jeg mener at det er fordi at hans bil og ham selv har udvist den der atitude mht. unge mennesker, biler, race, ulovligheder osv osv... Er du med ?
    Og så beder man sku selv om det engang imellem.
    F.eks som jeg skrev tidligere.
    Er aldrig blevet stoppet, og har derfor ikke fået en bøde, eller ikke i en fotofælde eller noget.
    Men min kammi ( http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=37340 ) som lige er fyldt 19 her i Dec. har haft kørekort i 13 mdr nu. Han er blevet stoppet 21 gange siden, han tæller dem og vi griner og hygger os da lidt over det. Men prøv og se på hans bil's udseende, og så spiller lyden self oxo et puds !

Vil ikke sige jeg forsvarere Det Danske Politi, men der er sku mange der selv er udenom det, når man bryder loven. Self, self, self går det oxo galt engang imellem og indrømmer at de da oxo går over stregen, men ikke noget jeg har set eller oplevet i mit liv... endnu !
    Hvis folk har været provokerende eller generet den ene eller anden eller selve Politiet, jamen så er han sku selv uden om det.

• #14   27. jan 2006 TIL BDog så tror jeg at du har prøvet længe nok på at få folk væk fra denne ide. og du har gennemhullet mit grundlag. det er typisk hver gang der er forslag til noget nyt. og jeg citerer mig selv:
    "det skal jo sam sagt opdeles i 3 dele. 1 del til de gode oplevelser med dem, 1 del med de dårlige hvor folk kan skrive deres rædseldhistorier som så ikke behøver passe hvis det kan more dem. men 3 del er den decideret klageside hvor man skal stå ved at man har haft dårlig oplevelse med dem. som sagt ved oplysning af navn adresse og div. ligesom enhver anden offentlig klage."

• #15   27. jan 2006 BDog:
    Just præcis. Godt det ikke er helt som i USA - "Skyd først, spørg bagefter".
    Prøv lige og forestil jer et ramaskrig i lille bitte egoistiske Danmark !!!

Politiet må jo hellere ikke en skid her hjemme i Danmark, uden at det skal igennem 3 Statsadvokater, 7 Politiske råd, 19 Dommere og jeg skal komme efter jer. Latterligt !

• #16   27. jan 2006 BDog:
    Igen er du god og dygtig.
    Folk tænker ikke over at Politiet altså oxo er ude og kører engang imellem, og tilfældighvis en dag, lige bag dem.
    Folk er skeptiske... ultra skeptiske endda, og er bliver pisse bange og nervøse.

• #17   27. jan 2006 Til BDog nu var det sån at de spurgte hvorfor jeg ikke havde givet førstehjælp og der udtalte jeg at jeg ikke så det nødvendigt. og dertil spurgte han mig med den der tone hvorfor jeg ikke syntes. og der fortalte jeg at jeg før har fundet en død person hvilket var min mor. og jeg også har været med til ligsyn flere gange og enda også læst om kroppens tegn på rigor mortis.

• #18   27. jan 2006 Hmm, til din store overraskelse.... Nej, kan jeg ikke smiley
    Hvor har jeg dog hørt og set den henne ! Ak ja.

Syntes det er herre godt med sådan et tråd som denne, og syntes heldighvis at den forløber på en pæn og god måde... endnu.

Sker der ikke noget på arbejde ?

• #19   27. jan 2006 nej det er ikke for at få skulderklap eller noget det var bare en ide jeg ville lufte.
    og BDog det er som sagt før at der skal være hold i folks klager. og ikke bare at man føler sig forfulgt hver gang man møder dem smiley

• #20   27. jan 2006 David:
    Syntes oxo det er fint med sådan en tråd, selvom det tit er oppe og vende. Ingen problemmer fra min side.
    Men når man så kommer til selve sagerne, ja så er det noget "markværk" i sidste ende... Det er ihvertfald min opfattelse, men self vil der komme nogle ting frem som skal kigges, gåes efter !

• #21   27. jan 2006 jeg synes selvfølgelig selv at politiet de har noget at skulle havde sagt. men stadig er der mange der bliver behandlet på en grov måde. og det er det som jeg syntes er for meget. en betjent skal repræsentere loven i menneskelig form, også hjælper det jo ikke at folk mister respekt for loven fordi de ikke behandler folk ordentligt.

• #22   27. jan 2006 det der også kan gøre mig lidt harm er at politiet kan til enhver tid stoppe folk uden grundlag.
    min svoger fortalte mig engang at man i usa skulle have et grundlag for at stoppe en bil . f.eks hvis den havde for tunede ruder eller lys der ikke virker. eller sågar hvis der hang et eller andet i bakspejlet.
    herhjemme så vidt som jeg har forstået er det efter betjentens instinkt at man kan blive standset.

• #23   27. jan 2006 Hmm, det tror jeg nok det er. Altså, betjentens instink og erfaring.
    Nogen der så Station 2 i mandags ?
    Hende den lige unge pige i den hvide Opel Kadett Van St.car, med fire unge drenge omme i bagagerummet og en på forsædet !!!

Jeg citere (så godt som jeg kan huske) betjenten:
    "For det første kan vi starte med at, du ingen lys har på bilen. Og det der omme... (står oppe ved førerdøren og pigen er trådt ud, og peger om i bagagerummet)... bliver meget meget dyrt"
    Er det lige begrundet mistanke, ingen lys og at hvis så samtidig har kunne se de personer omme bagi !!!!!! Bling bling så er det ind til siden unge dame smiley

• #24   27. jan 2006 ok en anden lille ting herhjemme har vi en rimelig mild kriminalitet i forhold til usa. hvor folk bliver skudt for et godt ord.
    men stadig synes jeg at når en betjent skyder en sindsyg mand med en kniv som står og skærer i sig selv er det lidt for meget at skyde ham tre gange i benene. også dør han senere. og så er der den historie med ham der blev mast ihjel af tre betjente også kalder de ham et fedt læs bagefter i radion. uden konsekvenser.
    også det sidste med en ung mand der bliver ramt af en civilvogn i høj fart uden udrykninglys/lyd. manden er i dag lam og kan dårligt tale.

• #25   27. jan 2006 Lige præcis, har man ikke gjort noget galt. Jamen hvorfor så være bange. Og f.eks værre på tværs over for Politiet, Betjenten.
    Som man så offe hører de laver sjov med i fjernsynet, radio'en og medierne generalt. Ihvertfald de medier for der peger på os unge...

• #26   27. jan 2006 ok jeg har prøvet at min kammerat blev stoppet inde i københavn vi var fire i bilen og på vej ind for at få noget at spise der kommer så en patruljevogn efter os og vi bliver blinket ind til siden og dee ville bare se min kammerats kørekort. de spørger så om de må kig rundt i bilen og min kammi siger ja selfølgelig. men da de åbner døren tager min kammi sit videokamera op og filmer mens de undersøger vognen og siger den kvindelige betjent "du hygger dig rigtigt hva" og min kammi nikker. så siger den anden betjent "jamen der var jo ikke noget denne gang heldigt for dig" min kammi siger så fortsat god aften. og vi kører videre. det syntes jeg er lidt af en farce at blive stoppe uden at der var noget galt.

• #27   27. jan 2006 jeg lader lige indlæget blive hængende lidt for at se om der er noget i det her.

• #28   27. jan 2006 Det er da ikke en farce.
    Det er jo netop deres job og udfører prøver, kontroller (stikkontroller) og så er det igen... Beklager, at hvis I har udvidst den der atitude, bilen har haft det der udseende af unge mennesker, fart og race... Jamen så kigger de sku lige en ekstra gang.
    Og engang imellem bliver de da oxo nød til at være liiiidt "negative" provokerende.
    Personligt syntes jeg selv at din ven var lidt provo ved at optage det med et videokamera, men så igen, oxo fair nok at han gør det, sådan at han selv har bevisserne iorden hvis der skulle ske noget eller være en eller sag.

• #29   27. jan 2006 Kim H jeg tænkte på er du nogensinde blevet stoppet af politiet.

• #30   27. jan 2006 Nej, har jeg oxo skrevet.
    ALDRIG - og har haft kørerkort i snart fire år.

Hmm, hvis den tæller med. Så er jeg blevet stoppet af Militærpolitiet da jeg var i Kosovo, EN ENKELT GANG.
    Er den med i den endelig regnskab ?? smiley

Beklager drenge, den står sku på weekend.
    I er velkommne til at skrive til mig hvis der er noget.
    Har trådt nogen af jer over fødderne, andre meninger... etc.. Bare så længe det er på en go, fin og pæn måde som vi alle kan holde ud og leve med.

GOD WEEKEND og tak for snakken. Hyggeligt og sjovt, når det kan lade sig gøre som dette.

• #32   27. jan 2006 www.blivbetjent.dk

• #33   16. feb 2006 har ikke læst ALLE svar for der er efter hånden mange så hvis jeg gentager nogle så er det derfor... men mener efterhånden at de er lige lidt for hurtige til at "dømme" folk/biler som Jesper K siger vil en Golf f.eks. blive stoppet mere end en gammel Lada så længe det ikke er en eller anden gammel dame der køre.. men vil lige indskyde at det ikke kun er hos biler sådan nogle ting her forgår... hvis jeg går ude en aften med min hætte trøje, hængerøv og hætten over hovedet bliver man stoppet ret hurtigt og der plejer at blive søgt efter en tusch, noget narko eller om ens Ipod eller mobil eller noget en nakket.. så ja attitude har nok en hel del med sagen at gøre de skal bare ikke være så hurtige til at slå til..

(skal lige sige at jeg ikke stjæler og tager stoffer eller er mere en sådan hverdags kriminel) smiley

Kommentér på:
ide til nyt forum ang. politi

Annonce