{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  løn for en ny udlært tømrer svend
  • #1   26. jul 2011 Jeg har været udlært i over et halvt år nu, og få 150kr i timen.. ´Fik arbejde om vinteren, så kunne ikke forlange mere, men er fint tilfreds med det lige nu ihvertfal.

• #2   26. jul 2011 må man være så fræk og spørge hvad du får udbetalt ca? +/-

• #3   26. jul 2011 Min kamerat fik 160 kr på falster og arbejder i kbh pt og lønnen er `kun` 200 kr i timen. Det er som tømrer

• #4   26. jul 2011 du kan jo ikke regne med hvad andre har udbetalt, da folk ikke har det samme i fradrag.

• #5   26. jul 2011 Rasmus P: Det tal kan du da intet bruge til, da ingen svende går til mindsteløn.

• #6   26. jul 2011 Jeg er udlært tømrer, og selv der er/har været krisetider, så kunne jeg aldrig drømme om at møde op hos en mester og arbejde for under 180 kr i timen!!!

Hvilket svare til ca 8000 kr udbetalt hver 14 dag...

• #7   26. jul 2011 jeg regner selv med at gå til de 180 i timen, da det er fast løn i vores firma, derudover er der akkord overskud hvis det ellers er til at følge med de lave priserne.

• #8   26. jul 2011 Hvorfor spørger du ikke der hvor du er i lære.

Dine svende vil vel gerne fortælle hvad de får eller hvad du skal forvente. det er vel også deres pligt og give dig lidt indblik i det, når du nu er ved og være udlært.

• #9   26. jul 2011 Når i nævner jeres timeløn, så sig lige hvor henne i landet i får den løn, det er også meget relevant...

• #10   26. jul 2011 Kalundborg - 150 kr , kigger dog efter nyt job med højere løn , har været udlært et år

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #11   26. jul 2011 Christian M sådan kan man jo ikke stille det op. Kommer jo helt an på folks forskellige skatter og fradrag !

• #12   26. jul 2011 Hvis ingen tømrer-svende går til mindstelønnen, så må det virkelig være verdens bedste branche, og den eneste hvor det er tilfældet smiley

Men i andre brancher vil man stige i graderne med årene, og man starter derfor med lavere løn end flertallet, og vil så med årene stige op til cirka samme lønning som andre (dem med mindst anciennitet stiger mere end dem med mere anciennitet)

• #13   26. jul 2011 hmm tror kun det er ved kommunen de går til mindstelønnen og tvivler da på de gør det. alle får da mere end overenskomsten siger man skal ha..

• #14   26. jul 2011 satme godt man ikk er tømrer med jeres løn da;-)

• #15   26. jul 2011 Ja, overenskomsten, men det kræver at fagforeningen har en overenskomst med virksomheden, det kan også nemt være mere end mindstelønnen, men hvis ikke der er en sådan, så er der mange steder hvor man er nødt til at gå for mindstelønnen, og på den måde økonomien er i Danmark for tiden, så er jeg helt sikker på at der er nogen der går på grænsen af mindstelønnen.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#17   26. jul 2011 Giessing blot husk på hvem der har nemmest ved at få et nyt job hvis man endte uden et på et tidspunkt.
    Jeg er ikke faglært men får mere en en tømre kan jeg høre.

Men gad sku godt jeg var faglært nogen gange. Må være rart at have noget at falde tilbage på altid smiley

• #18   26. jul 2011 Giessing og Casper K

Må man spørge om hvad i laver som ufaglært?

• #19   26. jul 2011 N B G L tænkte jeg også siden de kan hive sådan en løn

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#20   26. jul 2011 Arbejder lidt på skift på lager og produktion.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#21   26. jul 2011 Ikke skiftehold. Om dagen. Det andet kunne misforståes smiley

• #23   26. jul 2011 Du skal nok regne med en startløn på omkring de 150 kr.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#24   26. jul 2011 Giessing nej det hele skal helst gå op i en større enhed jo smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#26   26. jul 2011 Kan sagtens følge dig. Det er ikke lige i disse tider man siger jobbet op og satser på at finde en læreplads. Man skal være sikker på at ha en plads klar !

• #29   26. jul 2011 Det lyder til der kommer flest fra Sjælland/Københavns-området i denne tråd.

Her i området er lønningerne bestemt ikke så høje. Eller jo, det kan de godt blive, men ikke som nystartet.

Giessing >> Den løn du regner som rigtig god, det er så også med fem års anciennitet? Det stiller dig jo i en helt anden situation end en der er nyudlært.

Til alle >> De timelønninger der er opgivet i denne tråd, er det rå timeløn, eller er det med tillæg, overtid, pension, osv. ? Og hvor meget af det får I oveni. Derudover hvor er i placeret geografisk.

Jeg gætter på at der er stor forskel på om man bor og arbejder i Storkøbenhavn, eller i Hanstholm. Der er i hvert tilfælde stor forskel på huslejen smiley

• #30   26. jul 2011 jeg var så heldig at komme i lære der hvor jeg arbejde så har snart været i voksenlære i 3md nu 135kr i timen syntes jeg sku er okay i disse tider, det er som skilte tekniker

• #31   26. jul 2011 Giessing >> Jeg ville nu ikke bytte mit job for den løn smiley Det kan slet ikke betale sig, jeg er dog ikke timelønnet, men månedslønnet.

• #34   26. jul 2011 Nu har håndværkere en hel masse fordele som rigtigt mange ufaglærte ikke har, bl.a. ting som firmabil, telefon, mulighed for at købe materialer gennem firmaet, mulighed for at arbejde orange (selvfølgeligt noget man ikke må regne med), og flere andre ting.

• #36   26. jul 2011 Har du firmabil hjem som postbud?
    Men ja, elektriker er slet ikke så skidt, er da det jeg render rundt og er i færd med at uddanne mig til hver dag, og nu er jeg da endeligt ved at kunne se en enden på det:)

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#37   26. jul 2011 Brian jeg kommer fra Midtjylland !

• #39   26. jul 2011 Giessing >> Lad nu være med at regne med de "sorte penge" det går bare galt.

Casper K >> Jeg er også selv fra Midtjylland, og får også mere end der nævnes her, men jeg har så også en mellemlang videregående uddannelse.

Men det ser ud til at der er mange der har høje forventninger når de er nyuddannede.

• #40   26. jul 2011 Ang. disse firmabiler, så kan jeg ikke se fordelen i det? Som elektriker og postbud har man ikke lov til at bruge bilerne privat, da det er firmabiler, og man skal beskattes af dem hvis de bliver brugt privat.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#41   26. jul 2011 Voksenlære er vist mindst 107 kr i timen.
    Ude på mit firma får man dog cirka 175 kr i timen som lærling.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#42   26. jul 2011 Brian men tror du har ret i løninger generalt er højere i f.eks Kbh kontra Jylland.
    Men jeg klager skam heller ikke over min løn som ufaglært smiley

• #43   26. jul 2011 Brian D: Jeg kan da sagtens se fordelen i at have bilen til og fra arbejde, og tvivler meget på at der findes ret mange elektrikere som betaler skat af det.

Og som elektriker er det jo en kæmpe fordel at have firmabilen i forbindelse med at man laver "sort"..

Giessing: Jeg går til ca. 76, men er jo heller ikke voksenlærling. Du får det samme når du er på skole, altså for 37 timer ugentligt, også selvom det reelle timetal på skole ligger noget nærmere 25.

• #45   26. jul 2011 Det er muligt at lønnen er højere i København, tilgengæld kan du så også købe 200m2 hus hvor jeg kommer fra, til det samme som du kan have 60m2 lejlighed i København til.

• #47   26. jul 2011 Anders N >> Så skal du bare passe på din firmabil ikke bliver spottet et sted hvor den ikke må være.
    Og teoretisk set så må man kun have firmabilen hjem hvis man kører hjemmefra og så til en given arbejdsplads (det gør de fleste håndværkere med nok også firmabil).
    Men det er heller ikke privat kørsel det er i firmaets interesse.

• #48   26. jul 2011 Som de skriver og nævner mange steder.. Tømrer, murer og elektriker jobs er noget er det dårligst betalte lige pt.

Så sats på max 150kr i timen. Hvis du da kan finde noget?

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#49   26. jul 2011 Giessing tror det er få steder de giver en så høj løn til en lærling smiley

• #50   26. jul 2011 Min erfaring er nu at mange håndværkere møder på firmaet, ihvertfald de fleste elektrikere, på trods af at de har firmabil hjem, det er jo bare svært at opdage.
    Brian D: Jeg siger ikke at det er noget jeg gør, men jeg ved at man når man laver sort, flere steder skriver det i systemet på firmaet, som enhver anden ordre, og så bare sletter det sidenhen, så er det jo ufatteligt svært for skat at bevise.

Men igen, det kræver nok en flink mester.

Simon V: Der er da meget der er ringere betalt.., og der er da firmaer som stadig har masser og lave, hvor folk stadig går til en udemærket løn.

• #51   26. nov 2012 Du skal være glad for at få 150 kr som nyudlært. Har hørt om mange der kun får 135-140 kr/timen. Latterlig løn! Ikke noget jeg gider at knokle for!

• #52   26. nov 2012 Søren o >> Du vil ikke arbejde for 135 kr/time? Det er da en fin løn, også som nyudlært, det er noget andet når man har anciennitet og nogle år på bagen.

Kommentér på:
løn for en ny udlært tømrer svend

Annonce