{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nummerplader på golfbil
  • #1   31. jul 2011 De er indregistreret som ATV. Ergo skal den opfylde de krav. Der er ikke så mange krav som ved en normal personbil, men det hænger også sammen med at den ikke kører så stærkt.

    Elektriske golfbiler, går ind under samme kategori som elbiler, ergo ingen registreringsafgift. Har den derimod forbrændingsmotor, skal man betale 180% registreringsafgift, som ved alle andre biler på hvide plader.


  • #2   31. jul 2011 Hvis du skulle stå med 150000 kr som du ikke ved, hvad du skal bruge til.
    http://www.bilmagasinettv.dk/video/2059127/gariaverdens-mest-eksklusive

    (den kører iøvrigt rigtig godt!)


  • #3   31. jul 2011 vil det sige jeg kan købe en golfbil på strøm, lave lys på den og så køre til syn..? den har jo ingen reg. attest eller noget..


  • #4   31. jul 2011 Nej det vil det ikke.
    For at bilen kan godkendes til kørsel i DK, skal der foreligge en EU-typegodkendelse på bilen.
    Modellen skal være lavet af en fabrikant. Der er nogle ting der skal være opfyldt, såsom at lygterne skal være godkendte, der skal være et gyldigt stelnummer, der skal være styrkeprøver på seleforankringerne osv osv. Så det er ikke bare sådan lige til.
    MEN: Der er flere af producenterne der tilbyder en version der kan gøres gadelovlig.



  • #5   31. jul 2011 Rasmus - TT 225 Quattro

    Det er en super find golfbil, Tom K har en til at holde i Volstrup Golf Klub. Jeg ser ham af og til deroppe, når han lige kommer omkring med hans Bentley GT.. smiley


  • #6   31. jul 2011 okay.. så er det her nok mit bedste bud..

    http://www.dba.dk/vogn-meget-fin-el-golf-bil/id-76099595/

    havde ellers håbet at kunne slippe billigere.. smiley

    hvad koster det så at blive stoppet i en golfbil..;) ?


  • #7   31. jul 2011 Det er nu alligevel en meget god pris, når man tænker på at batterierne alene næsten koster 35000.
    Det kan koste rigtig dyrt, både mht kørekortet, bøder osv, og bilen er jo heller ikke forsikret, så skulle der ske nogle skader, hænger du ene og alene på regningen. Det ville ikke være anbefalelsesværdigt at gøre.


  • #8   31. jul 2011 Det koster ikke noget at blive taget i en golfbil der er indregistreret. Medmindre du har kørt for hurtigt. Den må ikke køre mere end 30km/t hvis den har trekant bagpå.

  • Kurt M
    Kurt M Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Svar: 2
    #9   15. sep 2011 Jeg har studeret emnet indregistrerede golfbiler intenst. Der kører flere steder i landet golfbiler med gule plader - indregistreret som mini-trucks. I Århus og på Anholt er et antal benzindrevne golfbiler blevet indregistreret.
    Men i forsøget på selv at få en til Anholt , fik jeg at vide at typegodkendelsen var sket ved en fejl, idet "kun batteridrevne golfbiler kan indregistreres" Herudover kræver det "en tilladelse fra politimesteren i det pågældende område, hvori kørslen begrænses til et særligt område"
    HVIS denne opnås kan man køre i en mini-truck, der max må køre 30 km i timen, med max 2 personer, være forsynet med lad, advarselstrekant, samt lys for og bag, blinklys. Må desuden være forsynet med anhænger (med lys). Vognen får en gul nummerplade, bliver betragtet som et "motorredskab", der ikke skal synes - undtaget ved ejerskifte!! Der skal ikke bruges seler eller hjælm!
    I Århus kører de "ulovlige" benzinmodeller ved vejvæsenet, og bliver brugt ved rengøring af vejskilte mv. På Anholt har de indtil sidste år kørt på udlejningsbasis for turister. Forretningen er nu ophørt, og de 8 køretøjer er - efter syn - solgt til private på øen.
    Mvh
    kurt Møller


  • #10   12. jan 2013 Vedr. nummerplader på golfbiler kan jeg oplyse at jeg for nylig har købt en indregistreret golfbil. Den er indregistreret som 4-hjulet cykel med hjælpemotor, også kaldet quatro-bike, skønt de eneste pedaler jo er speeder og bremse. Bilen skal ikke køre med lys om dagen, der er ikke krav om sikkerhedsseler, lys, bremselys, blinklys, døre eller vinduesviskere. Topfarten er
    efter fabrikantens oplysninger ca. 48-50 km/timen, men er nu i virkeligheden snarere 35 km/timen. Der er ingen vægtafgift, og bilen skal ikke til periodisk syn. Bilen er en Bellier MiniHummer H3. Sjov 4 personers sommerbil uden tag, med en rækkevidde på ca. 65 km ved normal kørsel.


  • #12   5. okt 2017 Vedr. min kommentar ang. golfbiler på plader er der sket flg. ændringer:
    Bilen skal nu til periodisk syn, og der skal betales en halvårlig afgift på kr. 310,-


    profilbillede
Kommentér på:
nummerplader på golfbil

Annonce