{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  afgift regler?
  • #1   7. aug 2011 Til toldsyn med bilen - synsmanden vurdere stand på den, du sender papirerne ind til skat, og så får du afgiften og vide efter 2-6uger.. Skat ser ikke bilen..

• #2   7. aug 2011 den skal synes/toldsynes,vurderingen bliver lavet i samme forbindelse med synet.

• #3   7. aug 2011 Har i nogen anelse om hvad min calibra vil koste?

• #4   7. aug 2011 den koster fra 18-35 smiley og søger du en calibra i god stand så se min 16v 22500 og evt med noget 9x16

• #5   7. aug 2011 Hvis man får til toldsynet får man så regningen med det samme eller får man et sivekort?

• #6   7. aug 2011 Jeg har fornyligt fået en golf 3 hjem og betalt afgift, og det forgår sådan.
    1. Man køre til et toldsyn med bilen, så gennemgår de bilen ud fra et skema de har, og vudere selvfølgelig om bilen kan synes som et helt normalt syn. Hvis din bil har læder osv så bliver det noteret ned på en toldsynsrapport. Den skal du fremlægge når du hendvender dig til skat.
    2.Når du har taget kontakt til skat og givet dem din toldsynsrapport så går der som sagt 2-6 uger, men jeg mødte op på skat i Århus da de har med import og eksport og gøre. Der var jeg så heldig at hun havde tid den dag til at fastsætte prisen.
    3. Da prisen blev fastsat fik jeg et giokort jeg skulle gå over til en anden kasse og betale. Da den var betalt skulle jeg så hen til en anden kasse for at indreg. bilen i mit navn også fik jeg plader med hjem.

Det de fastlægger prisen ud fra det er din toldsynsrapport samt km. tal. Da min er en diesel og havde gået få km i forholdt til alder så fik jeg en yderliger afgift på 6000 kr. Så det er en fordel hvis bilen har gået mange km, i hvertfald hvis det er en diesel man har.

Og nej du får ikke nogle regning fra synshallen udover den vandvittige takst de har for at lave et told og registreringssyn!

Håber det var til en hjælp, er der mere du vil spårge om så kom bare med det.

• #7   7. aug 2011 du skriver at du sku over til en anden kasse og betalte hvad mener du med det ?

og altså det koster ikke noget at kommer til toldsyn så eller hvad ?

hvad gav du for din gold i afgift så ?

• #8   7. aug 2011 Det jeg mener er jeg mødte personligt op i Århus på motorkontoret. Der har de ikke mindre end 3 forskellige steder man skal hen for at få betalt afgiften, du ved kasser som i et supermarket.

Jo et et told og registreringssyn koster lige omkrin 1000kr som du skal betale på stedet, mener jeg gav lige knap 1100 for et et told og registreringssyn.

Jeg endte med at gi lige omkring de 20000 kr i afgift for min golf. Det skal jo så også nævnes at det er en 1,9 TDI GT spichal variant, med alt i udstyr samt læderkabine. Bilen havde gået 198xxx km og er fra 94. Ifl. told og skal regnemaskine skal en diesel bil der skal indreg. køre 40000 km om året. så 40000x17 år = 680000 km. Først der efter kunne jeg havde sparret de 6000 kr.

• #9   7. aug 2011 Her på denne side kan du beregne din CA afgift, og jeg mener ca da det ikke er den præcise pris du kommer frem til men noget tæt på.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=4877&newwindow=true

På dette link kan du se hvad andre folk har måtte give i afgift for den bil du søger. Det er bla, også noge de beregner din afgift ud fra. Hvad andre har fået indreg i DK.

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=171&newwindow=true

• #10   7. aug 2011 Der er ikke nogle 8v på skats side, men de har på en 2,0 16v coupe og den ville de have 25588,00kr for.

• #11   8. aug 2011 hvad tror du så de skal have for en 8 v ? det trækker vel en del ned ?..

er det ligemeget hvordan satanden er på bilen ? det er fordi min forkofanger og skideskørter er lidt ødelagte nu. har en ven som er autolakere så vil ha ham til at male det. men ved ikke om jeg skal vente hvis de vudere bilen på om den ser godt ud også?`

• #12   8. aug 2011 jamen jeg vil skyde på af din afgift også ville komme der op omkring, Ang stand på pilen, så har det lidt af sige men ikke det helt vilde. Så der er da ikke andet for end at prøve at bestille tid til et told og registreringssyn og så se hvad de siger til det synshallen smiley Du bestemmer jo selv hvornår du vil betale afgiften når den er fast langt!

• #13   8. aug 2011 *Edit omkring de 20k smiley

• #14   8. aug 2011 nårh okay. så kan bare få den told synet og synet uanset hvad ? hvad koster sådan en tid ?

• #15   8. aug 2011 Du kan ikke få den toldsynet hvis den ikke kan gennemgå et normalt syn..

Det giver jo lidt sig selv?

De tjekker om den er "i stand til at kører på de danske veje" også fastsætter de bare bilens værdi..

• #16   8. aug 2011 Men.. Kan de virkelig betale sig at betale en Calibra fri?

Her i Toftlund holder der en i hvid og sort med læderkabine med Borbet T.. Også en 8V'er til 25.000..

Og hvis du regner indkøbspris + evt. omkostninger ved at få bilen synet + afgiften der skal betales.. Kan det så ikke bedre betale sig at købe en der allerede er dansk?

• #17   8. aug 2011 Brede fælge og dæk ---> http://lmgtfy.com/?q=Toldsyn

• #18   8. aug 2011 Den kan ikke blive synet uden et told syn der er fuldstændig korrekt smiley Men de kan jo fortage bedde dele på en gang, og hvis du kigger lidt læbger op i denne tråd har jeg også skrevet hvad du skal regne med at gi for et toldsyn inc et normalt syn!

• #19   8. aug 2011 Okay tak smiley bremser lys dæk rust osv er ok så er sikker på den kan synes nemt.

• #20   8. aug 2011 Så lidt. Så er det jo nare at komme igang

• #21   8. aug 2011 ja. skal lige ha 20 kg i kassen først smiley haha men tak du har været en stor hjælp lasse.

Kommentér på:
afgift regler?

Annonce