{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.339 visninger | Oprettet:

hjælp, ang. internet forbindelse (Macbook) {{forumTopicSubject}}

hey, jeg har lige fået købt mig en Macbook Pro ..Super glad for den smiley

Mit problem er, når jeg har haft den på standby, også skal bruge den igen, så har den ingen forbindelse til internettet, der står bare 'timeout internet forbindelse' .. Jeg er nød til at slukke og tænde min Mac før den virker ..

har søgt på nettet, uden held. nogen der ved hvorfor?

på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp, ang. internet forbindelse (Macbook)
  • #1   9. aug 2011 Dogan @ TS6 .
    Du er ikke den eneste med dette problem.
    har søgt lidt på google, og prøv at gå ind i,
    Systemindstillinger --> Netværk
    Og så til venstre er der dine netværks valgmuligheder, tryk på Aiport og vælg så (-) i bunden, det fjerner den!
    Derefter væk (+) og add den igen som default,

Det har hjulpet for nogle, ved ikke om det kan hjælpe dig! Men prøv det.

• #2   9. aug 2011 det var da mærkeligt, når man betaler så meget for en computer..

hvad siger Apple til det??

men jeg har prøvet at gøre det du siger smiley nu må vi se om det hjælper.

Tak!

• #3   9. aug 2011 mats N
    du lyder som en haj til det her smiley
    så har 2 andre spørgsmål. '

1. når man er inde i flere Safari vinduer, hvordan kan man så skifte i dem? jeg synes min ven gjorde det ved at fører pillen op til venstre hjørne, så kom de andre vinduer op?

2. I forretningen viste sælgeren man bare kunne skrue op og ned på lys styrket ved at holde hånden oppe ved skærmen. min gider bare ikke+ smiley

• #4   9. aug 2011 You're holding it wrong smiley

• #5   9. aug 2011 har da lidt styr på det smiley
    Er IT-supporter elev og bruger selv Mac privat derhjemme.

1. Jeg forstår ikke helt hvad du mener.
    Når jeg har flere tabs (vinduer) åbne, skifter jeg selv umiddelbart med musen. Derudover bruger jeg CMD + W til at lukke fanerne ned med.

2. Ved at holde hånden oppe i toppen af skærmen dækker du af for den sensor Apple har indbygget, den skal selv regulere skærmbelysningen hvis dette er aktivt slået til i Systemindstillinger.

Jeg bruger selv FN + F11/F12 til op og ned tror jeg nok det er smiley
    Sidder ved min Windows maskine på arbejdet.

Håber du kan bruge det, eller send mig en PB.

- Mats

• #6   9. aug 2011 Dogan

Mht. at skifte vinduerne i safari, så tryk CTRL+TAB, så kan du skifte mellem vinduerne.

Du kan også holde 4 fingre på din touchpad og kør op, så åbner du Mission Control, så du kan skifte mellem programmer hvis du vil :-).

Det med at holde hånden over skærmen for at skrue lysstyrken op, har jeg ikke hørt om før :-).

• #7   9. aug 2011 cs .

hehe argh tror jeg ikke smiley

• #8   9. aug 2011 Edit: FN + F11/12 er til lyd smiley men du kan se lys ikon oppe på F tasterne.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #9   9. aug 2011 Dogan kan se vi er i samme båd smiley har osse altid brugt Windows og lige købt den nye Air. Man har meget nyt at lære smiley

• #10   9. aug 2011 tak til jer begge smiley

det jeg mener med det er at, når jeg fx er på 4 forskellige Safari sider, på 4 forskellige vinduer, hvordan jeg så kan komme rundt i dem. på windoes trykkede jeg bare ctrl+tab tror jeg nok knapperne hed, så kunne jeg skifte i rundt i de programmer (internet sider) jeg var inde på smiley

men det med at holde 4 finger på touchpad'en er en udemærket mulighed smiley

• #11   9. aug 2011 casper - JA! meget, har søgt om rimelig mange ting på google synes jeg, siden jeg har fået min Mac 'hvordan gør man det, hvordan gør man dat' men jeg bliver klogere smiley men fed og hurtig er de sku!

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #12   9. aug 2011 Dogan ja bliver osse klogere og klogere på det dag efter dag smiley

• #13   9. aug 2011 Hvis du vil skifte igennem vinduer, så er det CMD+TAB.
    Hvis du vil skifte igennem faner, så er det CTRL+TAB.

CMD+TAB er nøjagtig ligesom med windows (som er ALT+TAB) :-).

Hvis du går under Systemindstillinger>Pegefelt, så er der en masse smarte genveje med toucpad'en :-).

• #14   9. aug 2011 Ronnie - tak skal du have! så kan jeg lege lidt med det smiley

Kommentér på:
hjælp, ang. internet forbindelse (Macbook)

Annonce