{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.438 visninger | Oprettet:

Macbook pro - Kan det betale sig ?? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal ud og købe ny bærbar her i næste uge.. Er forelsket i Macbook pro 13" med i5 processor.. Den står til 8999kr...

Men samtidig kigger jeg så på HP's nyere bærbar med Quad-core processor, som er proppet med ting og sager til 5.600kr ..

Er der nogen grunde til jeg skal være Macbook UDOVER designet ?

Skal egentlig kun bruge computeren til skolebrug, internet, lidt spil og downloads..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Macbook pro - Kan det betale sig ??
  • #1   11. aug 2011 Mac'en helt klart..

ikke kun for designet, men os for styre systemet, det er jo fantastisk lækkert !

• #2   11. aug 2011 det virker bare 100% altid og den bliver aldrig langsom smiley ..
    when you turn mac you'll never turn back ! ..

• #3   11. aug 2011 ... Næ smiley ... Linux smiley

• #4   11. aug 2011 også virker det bare 100% sammen med alt andet du smider på nettet smiley .

• #5   11. aug 2011 Ikke så lang tid siden jeg købte min MacBook Pro 13", bare med I7 - og fortryder ikke et øjeblik, overhovedet!

• #6   11. aug 2011 Husk der ikke er lavet så mange spil til Mac

• #7   11. aug 2011 Men når jeg kigger på grafikkortet og diverse, så er der jo ingenting at råbe hurra for ?

• #9   11. aug 2011 Syntes du skal købe mac'en jeg har selv den samme 13" og jeg har på intet tidspunkt fortrudt at jeg ikke købte en PC smiley

• #10   11. aug 2011 Skal du spille, hold dig fra Mac.Hvis du er ligeglad med det, så vender du aldrig tilbage til noget andet.

Jeg er den lykkelige ejer af alt fra Macbook Pro (slutningen af 2009), Mac Mini Server (medio 2010), iMac (slutning 2010), iPad 1 og 2 og iPhones siden den første lavet i aluminium.

Det hele spilelr sammen, opsætning m.v. er tæt på ikke eksisterende, osv. osv. osv. Det er dyrere nu, men min Macbook Pro er to år gammel nu, aldrig ofrmateret og ligeså hurtig som da jeg fik den. Support har været fantastisk, og jeg er ikke i tvivl om at den nok skal klare sig 2 år til, hvis ikke jeg taber den.

I'd go Mac!

• #11   11. aug 2011 jeg skal osse ha mac næste gang smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #12   11. aug 2011 Jeg har lige købt den nye MacBook Air.

Og er nødt til at holde døre og vinduer lukket for ikke at kaste den ud !

• #13   11. aug 2011 CAsper: HVordan kan det være da?

• #14   11. aug 2011 også for dumt at købe en air, den er kun god som rejse kammerat, til dokumenter osv. i den stil ...

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#15   11. aug 2011 Stage Lige præcis . Ville aldrig købe en Macbook Pro ! Den er så tudegrim og ligner bare en almindelig bærbar bare til overpris ! Air'en har i det mindste et flot design man så osse betaler for.

Men nu er det ikke selve designet jeg er ved at blive sindsyg af men styresystemet !

• #16   11. aug 2011 Jeg har selv lige købt helt ny macbook pro, er mere end tilfreds med den, den larmer ikke, holder strøm i flere dage, og så har jeg ikke fundet noget den ikke har kunnet klare endnu, eller bare blevet det mindste smule langsom af. Og det er selvom jeg kører både windows og Lion på den på samme tid, med programmer kørende i begge styresystemer (:

Det er ihvertfald den bedste computer jeg nogensinde har haft!

• #19   11. aug 2011 har både en 13" pro og en 11" air, kommer ALDRIG tilbage til en windows pc....

• #20   11. aug 2011 Ville klart anbefale dig en Mac også smiley
    MEN, inden du køber en Mac, så lov dig selv ikke at flippe ud, det tager lidt tid og tilvænne sig et nyt operativsystem, og du er nødt til at læse og lære på nettet som ny.
    Du må væbne dig med tolmodighed, men når du har lært det! Så vil du ikke tilbage til windows smiley

Jeg kan bla. anbefale www.macbay.dk som et godt sted at starte, der er mange danske support forums.

• #21   11. aug 2011 Jamen CS source er da også et vildt krævende spil.. smiley

Mac skal man vænne sig til... Skal man spille ret meget andet end tetris så hold dig fra mac... Især hvis du til spil der bare har lidt godt grafik og lidt bevægelse på samme tid smiley

• #22   11. aug 2011 Ramus P:
    En Mac er ikke en PC!!!!
    Og netop derfor kan du ikke sammenligne de 2 computere som du gør, forskellen er stor! sæt dig ind i sagerne.
    Det er rigtigt Apple's hardware halter lidt til tider set i forhold til en PC, men OS X er skrevet direkte til den hardware der ligger i en Mac, derfor kører operativsystemet "bedre" og uden fejl stortset.
    Har haft mac i 2 år, og min computer har crashet et par gange i et spil, men ALDRIG gået ned.

• #23   11. aug 2011 Når det så er sagt.
    Hvis du er en spillefugl, kan du uden problemer købe en mac, jeg har selv installeret Windows 7, som jeg spiller på da OS X ikke kører directX men openGL. Så jeg har 2 operativsystemer på.
    Windows 7 på en mac kører flawless, og faktisk bedre end på en PC også smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#24   11. aug 2011 Tror min Macbook Air havner i skabet snart og så køber jeg mig en almindelig bærbar igen =)

Min tålmodighed er ikke til det =) Alt er så besværligt på en Mac kontra PC

• #25   11. aug 2011 Casper K
    Hvorfor er det besværligt?
    Fordi du har brugt Windows de sidste 5 år? og kender det ud og ind?
    Bange for at lære noget nyt?

• #26   11. aug 2011 Casper, Jeg havde slet ingen problemer med at blive "omvendt" ... hvad er mere besværligt? smiley

• #27   11. aug 2011 Jeg har selv brugt windows lige siden windows 95 smiley og har for en måned siden købt mig en iMac, det skulle jeg have gjort for lang tid siden, det tog da godt nok lige 1 dags tid at komme ind i systemet men det var da også det, kæft det kører bare, super lækkert billede osv. og kører alle de spil, film og andet grafik jeg ber den om i højeste opløsning og detaljer! super lækker kvalitet og design, køber aldrig en alm. pc igen.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#28   11. aug 2011 Mats Nej ikke bange for at lære.. Har bare ikke tålmodighed nok med Computere og mobiler og alt andet elektronik hehe =)

Og har ikke brugt meget pc men alt synes bare mere simpelt på en PC for mig !

Men hvem ved kan jo være jeg vænner mig til skidtet en dag =)

Lars S ved ikke om det er mere besværligt . Nok meget viden og vanesag jo =)
    Men bøvler med alt programmer, billeder filer og alt virker bare så underligt !

Måske jeg skal på et Mac-kursus hehe =)

• #29   11. aug 2011 Og så er der lige nogle fordele ved en macbook i forhold til en alm bærbar. noget længere batteri tid, og ingen blæsere osv under bunden på den, så du kan sagtens sidde med den på benene eller i sengen osv. uden den bliver varm eller stoppet til smiley

• #30   11. aug 2011 Casper, prøv at suse ind på apple.com og kig i deres support mappe. Ellers søg på google. For der har været nogle dumme ting jeg ikke lige har kunne hitte, men da jeg så fandt de par få genveje jeg manglede, uhh, så har jeg bare været mega lykkelig for skiftet (men den første måned var satme underlig!!)

• #31   11. aug 2011 en air kan ikke klare fed billed redigering osv.
    http://www.youtube.com/watch?v=FxOIebkmrqs&feature=related
    tjek disse film ud på youtube, du vil ikke være i tvivl efter ..

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#32   11. aug 2011 Lars må jeg lige prøve =) Giver den en månede så ellers ryger den ud =)

• #33   11. aug 2011 MAC

• #34   11. aug 2011 Prøv at se på de to priser du har fundet, og spørg så dig selv om hvorfor det kan være at Apple pt. er verdens rigeste firma!

Du får ikke noget der er meget bedre end noget andet. Du betaler bare (meget) mere for det!

Dermed ikke sagt at en MacBook ikke er en god bærbar, for det er den. Men som andre også skriver, så er det jo lige så meget om du kan forliges med OS'et.
    "jamen du kan da bare installere Windows ved siden af" Men hvorfor give en meget højere pris for en middelmådig PC når du i stedet...

Den bærbare jeg sidder med her, har kørt de sidste 3½ år. Er ikke blevet formateret i den tid, og kører stadig samme hastighed.
    Den har været med på rejser. Bla. brugt til rejsebreve hjem til en online avis under tur til Spanien.
    Den har installeret diagnoseprogram til bilen, og kommer derfor også med i garagen en gang imellem.

PS. Den dual/multi-touch mus der er med iMac'en er rigtig fed.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#35   11. aug 2011 Den ting jeg bedst kan lide et starttiden når man tænder. Og den lukker ned på 2 sekunder osse =)

• #36   11. aug 2011 casper du kan bare sende den til mig hvis du ikke kan enes med den smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#37   11. aug 2011 Neerup tror sku bare den ryger ind på DBA. Burde kunne sælges når den kun er en uge gammel smiley

• #38   12. aug 2011 en mac kan umuligt være besværlig, dens mus og genvejstaster er 1000 gange bedre gemmentænkt end windows ..
    en mac kan måske være svær at lærer, men det fungere bare meget bedre.
    Rasmus P: du er da vist ikke for heldig ? ..

• #39   12. aug 2011 en mac kan aldrig blive en pc .. og tal er jo intet på papiret, tjek en gang hvor mange kamera producenter der er gået et skridt ned af megapixel stigen på deres nyeste produkter kontra den gamle model ..

faktum er at Mac OSX er bygget til macs egne systemer og hardware, det kan windows aldrig hamle op med, kan godt være deres grafik kort ikke lyder godt, men faktum er at, du skal satme betale meget for en skærm og grafik kort, før at det kommer i nærheden af macs grafik .. det er vel ikke forsjov at 90% af dem der lever af at lave film og billede redigering bruger mac .

• #40   12. aug 2011 Skrev ingen steder at de bruger MacBook. De bruger nok imac ..
    Men forstår ikke hvorfor du skriver max osx er være end Windows ? ..

• #41   12. aug 2011 De bruger væsentligt kraftigere Mac Pro maskiner koblet på en stak af Macs 1-unit servere til rendering.

Hemmeligheden er jo at Apple 100% diktere hardwaren, og dermed skriver software til det. Tjek fx iPhone. Kører med halvdelen af rammene på alle de nyere telefoner, men loader, booter og reagerer stadig hurtigere. Det er jo fantastisk i sig selv! På samme måde er det med Mac vs. alm. PC. En Mac er en specielsyet PC med et specielsyet OS på. Fordelen her er at man ved 100% hvordan det hele spiller, og ikke skal tænke på "Gad vide hvordan det virker med næste generation" og så er nød til at bygge ind så det virker med ALT.

Forestil dig en motoropbygning og hvor mange steder det kunne gå galt hvis den skulle kunne køre på el, benzin, diesel og raketbrændstof. Jeg synes godt man kan vælge at se det lidt på samme måde... smiley

• #42   12. aug 2011 Hvad med Medion med fastboot, 10 sekunder så er den oppe og køre!

Kommentér på:
Macbook pro - Kan det betale sig ??

Annonce