{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indsamling på Dr1 og Tv2.
  • #1   27. aug 2011 Sidste år nåede de næsten 100.000.000 kr.

• #2   27. aug 2011 et sted imellem 40 og 50 milioner

Men sjovt at folk vil af med penge, nu hvor der er "krise"

• #3   27. aug 2011 ikke en krone herfra!!

• #5   27. aug 2011 Jeppe - Hvordan skal en holdingsændring hjælpe på tørken i afrika? Jeg spør bare..

• #6   27. aug 2011 Tørke = meget lidt vand og grønt til dyrene.
    Uden vand og mad kan dyr ikke overleve.
    Uden vand og mad kan mennesker ikke overleve.
    Og så dør de som fluer.

• #7   27. aug 2011 Giver personligt heller ikke selv en krone til det..det hele ryger til adnimistration og man ser alligevel ingen forskel på at de for fx. 50 milioner..

Og den dag det er omvendt, så er de da det første til IKKE at sende noget herop

• #8   27. aug 2011 Jeppe N. kunne ikke havdet skrevet det bedre selv.

• #9   27. aug 2011 har ikke noget mod at give en skilling til afrika... bare somalia ikke får nogen af pengene... dem er dere pirateri tager jeg stærkt afstand fra og har derfor ikke givet nogen penge denne gang...

og ja kan godt være der er mange uskyldige i somalia... men lur mig om de såkaldte pirater ikke tager største delen af de penge der kommer til dem...

• #10   27. aug 2011 Jeg ved så at de penge som skulle gå til de nødstedte så ikke ender hos de nødstedte men hos fucking magtliderlige kællinger som sidder og skovler ind, vågn nu op for helvede hvis de kom til afrika så havde afrika sku da lignet DUBAI idag.............

• #11   27. aug 2011 Støt de fattige børn i Danmark. det er noget man kan forholde sig til,,

• #12   27. aug 2011 BMWN.......kunne ikke være mere enig

• #13   27. aug 2011 hartmann..........Men så sidder der en magtliderlig kælling med sugerør og tar det hele

• #14   27. aug 2011 This is M - Sådan er bureaukrati...

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #15   27. aug 2011 Støtter hellere en tigger på gaden i Danmark end at smide en tyver i Røde Kors.

• #16   27. aug 2011 Lige præcis B.M.W N!

• #17   27. aug 2011 12.000.000 der sulter. 50.000.000,- i indsamling. = 4,- til hver.. Stor hjælp hva?
    Det eneste der hjælper i Afrika er, at der dør nok af dem, så befolknigsantallet passer til mængden af mad og vand. Sørgeligt, men sandt smiley

• #18   27. aug 2011 enig brian,de har jo alle sammen mellem 5-12 børn,det kan ikke andet end gå galt.

• #19   27. aug 2011 Jeppe N. Du har så evigt ret.!!
    Det hjælper ikk.!!

• #20   27. aug 2011 Heller ikke en krone herfra.

Istedet for at forære dem "fisk", så lær dem at "fiske" istedet.

• #22   27. aug 2011 Giv en afrikaner en fisk og han har mad for en dag
    Giv en afrikaner en fiskestang og han dør af sult

• #23   27. aug 2011 gad vide om alle værter og kunstnere arbejder gratis i aften

• #24   27. aug 2011 Jeg synes godtnok ovenstående er rystende læsning. Hvordan kan man være så ignorant at man ser bort fra at over 20 mio mennesker risikerer at dø af sult og tørst!

Man kan redde menneskeliv for 25 kr. Tiggeren nede på gaden i Danmark har ALLE muligheder for at få et bedre liv - vi har et socialt sikkerhedsnet her i Danmark, som kan tage sig af sådanne stakler. Derudover så er jeg ganske sikker på at de danske pensionister har det udemærket her i Danmark på skattefinansieret efterløn og pension set i forhold til ofrene i Afrika.

Man kan argumentere for at der er et generelt holdningsproblem i Afrika, der er en hæmsko for udviklingen. Men denne tørke over Afrika har intet med deres holdning at gøre. Der er børn og hele familier der dør udelukkende fordi de ikke har adgang til vand - det kan 25 kr ændre på!

Det er iøvrigt heller ikke redde penge der sendes til Afrika, det primært udstyr, medicin o. lign.

Det var min lille opfordring fra mig, til at man lige genovervejer situationen inden man konstatere at tørken er afrikanernes egen skyld!

Fortsat god lørdag.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#26   27. aug 2011 Jonas din lange velskrevne opfordring hjalp desværre ikke på mig.

• #28   27. aug 2011 spild a penge.. de skulle bruge dem herhjemme i stedet fx til pleje a de gamle eller lave alle de dårlige veje de er i dk

• #30   27. aug 2011 vi er jo nødt til selv at have styr på landet og økonomien før vi kan hjælpe andre

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#31   27. aug 2011 Hartmann takker.

• #32   27. aug 2011 Så længe det ikke regner i Afrika kan de ikke lave noget bæredygtigt og vil være afhængige af hjælp udefra forevigt, og det er jo ikke holdbart, og når så samtidigt de skal have 10 børn?.
    Jeg kan ikke se hvad det hjælper at vi holder folk i live til næste år. Evolutionen har stået på i millioner af år, og kan mennesker ikke leve et sted, er de flyttet eller har lært at leve der..

• #33   27. aug 2011 Casper K:

Det var ærgerligt - men tak fordi du læste og reflekterede over det. Jeg må forsøge at forbedre min overtalelsesevne:)

• #34   27. aug 2011 De kunne vel stoppe med at lave så mange børn dernede, de fleste af dem bliver født for at dø i en tidlig alder og resten kommer til at leve det liv som dem der overlever dernede har.
    Syntes da det er fedt vi hjælper dem, men uanset hvilket land det er, så burde man også kigge ind af!

• #35   27. aug 2011 Der er gigantisk overbefolkning i Afrika. De formerer sig VILDT (af samme årsag er AIDS særdeles udbredt i Afrika).Så længe dette fortsætter kan ingen penge hjælpe dem. Det bedste de kan gøre er at kopiere Kinas et-barns politik.

Ondt men ikke til at komme udenom.

• #36   27. aug 2011 Mikkel L : lige præcis!

• #37   27. aug 2011 men det er vel derfor de samler ind til alle de sultne børn,og hvis der kun var 1:10 del var der jo ikke brug for så mange mio/mia

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#38   27. aug 2011 Jonas Hehe tror skam talen er fin nok. Men lige med sager som disse har folk som regel allerede valgt enten at støtte sagerne eller ikke.
    Uanset hvor meget der bliver talt for sagen.

Og tror med årene at mange folk er begyndt at se at det ikke rigtigt gør den store forskel selvom der bliver sendt penge derned konstant og er gjort i så mange år.

Tror der skal mere til at rette op på hele Afrika end nødhjælp.

• #39   27. aug 2011 - Støtter heller ikke med en krone. Det er naturens måde, at ryde op på. Hvorfor sende penge, til afrikanske kvinder, der skider den ene unge ud efter den anden, vel vidende, at de ikke kan forsørge dem.

No. Hjælp os selv, før andre.

• #40   27. aug 2011 kan i huske afrika sangen med omkvæddet som lyder,afrika afrika det blir bedre dag for dag,de skulle simpelthen sagsøges for det er da gået lige modsat.men hvis de nu indsamlede til at sterilisere befolkningen så var jeg da den første der sendte 500kr.

• #41   27. aug 2011 jonas j Det er iøvrigt heller ikke redde penge der sendes til Afrika, det primært udstyr, medicin o. lign.

\Ved du hvor meget der forsvinder\stjålet af medicin?. Vis du ikke ved det skal jeg fortælle dig det "75%" som så bliver solgt i butikker og hvor meget får den helt fattige så af det tror du?.Så hvad er det værd.

• #42   27. aug 2011 http://www.redbarnetungdom.dk/Default.aspx?ID=7977

fra link . Undersøgelser viser, at op til 75 pct. af medicinen forsvinder i det offentlige system pga. svindel og korruption.

• #43   27. aug 2011 Hold da kæft hvor er der mange DUMME mennesker her i dk. Små dumme folk der har ondt i røven over at de for samlet så mange penge ind, som gør en forskel. Vi har ingen ting at klage over. At der er en der siger vi skal ha' bedre veje.. Hold kæft en uvidene replik a' sige.....
    Og det er ikke pengene de for. Man bruger pengene på alt andet godt der hjælper dem.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#44   27. aug 2011 Vincent hvordan hjælper det dem ? De sidder i samme situation som de gjorde for 10 år siden ! Kan ikke se hvor alle de milliarder hjælper dem !

• #45   27. aug 2011 Vincent R,helt ærlig:hvad forskel gør de penge der bliver indsamlet i aften

• #46   27. aug 2011 Det er forfærdeligt, at et helt land er i nød, MEN jeg forstår bare ikke, at vi ikke får styr på vores hjemland, før vi smider penge til andre lande.

Vi sparer og sparer alle steder, af den påståede årsag, at vi ingen penge har. Alligevel sender vi milliarder af kroner om året, ud over landets grænser, for at hjælpe andre lande.. Og til hvilken nytte?

Jeg donerer personligt ikke en krone.

• #47   27. aug 2011 Var det ikke bedre at de afleverede nogle af de gidsler de har nede i somalia inden man giver dem så meget som en krone??????

• #48   27. aug 2011 Casper K

Selvfølgelig hjælper det dem. Det klart at de ikke lige pluselig for hus og bil som os i dk, men de for tag over hovedt og mad til dem selv og deres børn.
    Fordi der er det diktatur som der er, og syge magt styre. Er det vært at lave om på et helt kontinent fra den ene dag til den anden. Men det gør en forskel. Kan godt være der komme til at gå noget tid før Afrika bliver et fuldt funktionelt land som andre, men det vi gør ved at sende den hjælpe, hjælper Afrika på vej til det..!
    Og det er det vi skal tænke på.

• #49   27. aug 2011 det er bare svært at se nogen steder,de laver samme indsamling hvert år

• #50   27. aug 2011 Vincent R
    Ja gu hjælper det, men det er nok som at pisse i bukserne,det varmer dejligt et stykke tid, vi kan smide milliarder der ned og det ville stadig ikke være nok desværre.I et land hvor der fødes så mange børn prg af deres region er det håbløs, det ville være meget mere hjælp vis fødselstallet kunne nedbringes markant.

• #51   27. aug 2011 Jt !

Er det svært.. Du kan da tænde dit tv og så hvad de for ud af det. Eller også kunne du sætte dig ind i tingene.
    Så er det ikke svært at se hvor stor en forskel det gør. Hvad mister i ved at gi' 150,- DDK

• #52   27. aug 2011 Cecilie Frøkær hopper i havnen hvis de når 90.000.000.
    Det burde være undskyldning nok for at støtte..

• #53   27. aug 2011 Synes ikke vi skal sende og give dem en skid det er deres eget valg der har gjort det er havnet hvor de er nu!!

MEN vi kunne jo sende S og SF der nede de går jo ind for alle skal have det lige godt og tænker ikke på økonomien så de ville da nok passe meget godt der nede!!

• #54   27. aug 2011 hvad er der forandret de sidste 10 år med alle,alle de mia de har modtaget,det hjælper jo ikke på naturen som er skylden

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#55   27. aug 2011 Vincent hvad jeg mister ved at give dem 150 kr ? Den var svær ! Jeg mister vel 150 kr !

• #56   27. aug 2011 Chr. F Kan ikke se hvad det skader, at bidrage lidt til indsamlingen.

NÆ det skader ikke nogen. MEN gavner det noget?

• #57   27. aug 2011 Chr. F . Det da osse flot, men kan så godt forstå dem der osse syntes det er håbløs for det er det, indsamling eller ej.

• #58   27. aug 2011 Chr. F. Fedt nok, men du mener måske ikke en del af problemet er selvforskyldt? De laver jo børn som skidt dernede, det kan virkelig ikke passe de ikke kan se det er for dumt at få så mange børn til at leve i den verden de selv render rundt i.

• #59   27. aug 2011 så rundede de sku 90 mio.

• #60   27. aug 2011 Nikolaj N så rundede de sku 90 mio.
    Ja det flot det en femmer til hver sulten barn dernede. Det skal nok hjælpe da.

• #61   27. aug 2011 Chr. F Måske ikke , men alligevel vælger de at få børn til den visse død, det jo flot må man sige.

• #62   27. aug 2011 Det er naturens måde at holde bestandene nede.!

Mega synd for de stakkels børn, men hvorfor sætte dem i verden hvis man ved de vil sulte ihjel!!

• #63   27. aug 2011 og ja det sker fremskridt i afrika men dem hører man bare aldrig om...

FX. det der er sket/sker i Nordafrika, I Vestafrika (fx. Gahna) Det hjælper os meget på den i Congo

• #64   27. aug 2011 jeg er sikker på at dem der gerne vil støtte kan få lavet en ordning med betalingsservice og de skal være velkommen til at give alt de har.men lad os andre slippe for jeres jamren og piben for at give os dårlig samvittighed.jeg støtter kun hvis det er til sterilisation af samtlige kvinder mellen 13 og 50 år

• #65   27. aug 2011
    erik s og ja det sker fremskridt i afrika men dem hører man bare aldrig om...

Det lyder da som en dum ting man ikke gør det,tror du ikke det vil hjælpe på indsamlingen vis de viste det????

• #66   27. aug 2011 Og hvorfor gør de ikke det????

• #67   27. aug 2011 what de har indsamlet over 100 mil. tænk hvad vi kunne bruge dem på i det danske samfund!!

• #68   27. aug 2011 sørgelige mennesker herinde der har skrevet i denne tråd.. den eneste bekymring er vel bezinpriserne og om mc d pommes er slatne..

vi snakker menneskeliv. var det jeres eget var i på knæ.

• #69   27. aug 2011 . Trinity .
    Selv menneskerne i danmark kan skele om de har råd til et barn eller flere, og er sikke på vis de viste de måske skulle dø så blev der ik født nogen.
    Hvorfor er det de har så svært ved det dernede???

• #70   27. aug 2011 HVEM MIG!!!!! !

det er meget muligt, og du vil sikkert sige at de ligger som de har redt! men det er bare ikke korrekt for mig at sige i sådan en situation! Det største problem dernede er en årlig monsun der for 3. år i træk er udeblevet.. det kan en strukturændring intet gøre bedre. At det så ikke var godt for 3 år siden heller er som det er, men i dag er det værre, og det er hvad østafrika+medier ber os handle på.

• #71   28. aug 2011 At der bliver smidt mad og drikke for mere end 100 mio kr derned i forbindelse med denne indsamling hjælper intet.
    Det er en dråbe i havet, og situationen bliver ikke bedre.

De gamle har været i Afrika flere gange, og det største problem dernede er de utroligt mange børn de får, derfor har de ikke råd til at brødføde dem alle.

Hvis de alle får 10 børn pr. par, så vil de jo femdobles for hver generation. Og der kommer ikke ligefrem flere ressourcer til.
    Så generelt set ville læren om prævention og sterilisation nok være det bedste middel.

Som andre har sagt, så giv dem en fisk i dag, og sulten er stillet, men hvad med i morgen? Så længe de formerer sig som de gør, så vil det være et bundløst hul.

Som i nok kan regne ud så støtter jeg med 0 kr ! Og jeg har endnu ikke fået et argument som holder vand i denne sammenhæng.

Men ja, 150 kr er ikke meget for de fleste af os, men 120 mio er 10 kr/mand, det rækker ikke særlig langt.

Hvis man endelig skulle hjælpe, så skulle man poste penge i at etablere firmaer dernede, der kunne beskæftige folk, og dermed give dem midler til at få etableret en infrastruktur.

Hjælp til selvhjælp vil være meget bedre.

Men nu der er tale om støtte, så støtter vi ALLE over skattebilletten, der går mange skattekroner ud af landet til disse formål.
    Folk og firmaer klager over de ikke har råd, men alligevel kan vi indsamle over 100 mio på en aften?
    Ja, det er maks 20 kr/indbygger i Danmark, så det kan alle og enhver nok undvære. Men hvad nytte gør det?

Pengene bliver brugt forkert, de bliver brugt på mad, drikke og lægehjælp.
    Det burde i stedet blive brugt på investeringer, udvikling og undervisning, der kunne være hjælp til selvhjælp. Således at vi ville komme problemet til livs.
    Dette skulle så ikke spildes på nationalt tv, eller for den sags skyld af staten.

Nej, det skulle være private firmaer, der kunne etablere sig og tjene penge, med lokal arbejdskraft. Det er det der har virket alle andre steder i verden.

Giv dem arbejde, og redskaber til at etablere sig, så løser man problemet, i stedet for at fylde penge/mad i et bundløst hul.
    Men for alt i verden løs vores egne problemer først, der er mange der har det elendigt i Danmark. Selvom det i mange tilfælde er deres egen skyld, så skulle de have hjælp til selvhjælp først.

Forebyg i stedet for at helbrede...

• #72   28. aug 2011 Regnen er udeblevet i 1 år kun, og dvs den har været der, bare ikke så meget som de skulle bruge.

Kommentér på:
Indsamling på Dr1 og Tv2.

Annonce