{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.409 visninger | Oprettet:

Trucker - radio koder {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg ingen bruger på lastbil galleri, det ville ellers være det oplagte sted at spørge,

Men lige som der i America findes de her trucker-koder (10-4, 10-73, "There's a bear at your back door")

Hvad siger man i Danmark? Bruger man slet ikke sådan nogle koder og sætninger?

Bruger lastbiler stadig CB-radio'er? Der er jo også de UHF/VHF, men er ikke sikker på hvad forskellen er.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trucker - radio koder
  • #1   16. sep 2011 Jeg kører lastbil, og jeg kan ikke huske jeg har hørt nogle koder som sådan. Andet end div slaaaang udtryk for politi længer fremme. Men det jo ikke ulovligt at advare folk om dwr politi mere jo. Så folk plejer bare at kalde på den åbne kanal 19. Pas på der politi.....så jeg vil mene nej der bliver ikke brugt koder som sådan

• #2   16. sep 2011 Mener de kaldte en motorcykelist for en æggeskal og bilerne for reklamevogne.

• #3   16. sep 2011 10-4 bruger vi, ja... Nogle af os.

• #4   16. sep 2011 Troede heller ikke det var udbredt herhjemme, selvom det ellers var smart smiley omkring 100 koder.

Men det er altså stadig CB-radio'er eller i hvert fald noget som kan opfanges af CB radioer, eller bruger de fleste de mobile-walki-talkier?

• #5   16. sep 2011 Nej, det er de helt almindelige, gammeldags CB radioer.

Jeg bruger aldrig walkien. Men i daglig tale, er det let bare at sige/skrive 10-4, når noget er i orden.

Kommentér på:
Trucker - radio koder

Annonce