{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.546 visninger | Oprettet:

Vilde kattekillinger {{forumTopicSubject}}

På min arbejdsplads har vi en vildkat som holder til i vores koldhal. Den har nu fået killinger og man bliver jo helt blød om hjertet når der ligger sån 3 små killinger i kulden. Så vi har snakket om at lave en kasse som er lidt foret så katten kan ligge killingerne i den. Men er det en dum ide? Kan de overhovedet holde varmen imens moren er ude og finde føde?

Jeg ved godt at man bør aflive vildkatte, men den gør et godt stykke arbejde med at holde mus og rotter væk. Vi fodre den ikke selv og har ikke kontakt med den som sådan.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vilde kattekillinger
  • #1   14. okt 2011 I kan sagtens lave en god kattekasse, evt fore den med forskellige ting.. men aldrig flyt på killingerne selv.. og så håbe på a moderen selv flytter dem..

• #2   14. okt 2011 Når i laver den så bare prøv at undgå at 'gnubbe' jer for meget op af den smiley

• #3   14. okt 2011 vi havde en på vores terasse, der fik killinger, der lavede vi også en foret kasse og moderen lagde selv killingerne ind, da de så begyndte at rende ud var der en ræv der snuppede dem og moren fik vi aflivet da hun havde humpet rundt på en brækket pote i nogle uger. ( sikkert efter møde med ræven)

• #4   14. okt 2011 det ville ikke være nogen dårlig idé.
    det gør man jo os med tamme katte (:

• #5   14. okt 2011 Vi rører selvfølgelig ikke killingerne selv. Jeg har fået foret en kasse med bobleplast, pap og fyld-papir. Det burde isolere en smule. Så håber jeg at den selv vil lægge dem ind i den.

• #6   14. okt 2011 Kan man ikke flytte killingerne hvis man har handsker på eller sådan noget?
    så de ikke kommer til at "stinke" af mennesker smiley

• #7   14. okt 2011 Man skal være meget forsigtig med omgang med dem..

- Hvis i har tænkt jer at lade dem blive skal i være opmærksomme på at der er en god sandsynlighed for at killingerne vil holde til i det område, evt også når de selv får killinger.. - bare så i er klar over det (:

• #8   14. okt 2011 der sker nu intet ved at flytte killingerne selv, men jeg tror det er lidt af en opgave i vil igang med, som regel flytter en vildkattemor sine killinger flere rundt mellem forskellige steder i ren beskyttertrang og derfor er det ikke sikkert at den kasse i vil lave til dem bliver brugt ret meget. jeg ville istedet tage kontakt til den lokale dyreværnsforening og høre hvad de syntes der skal gøres. tit kommer de ud og henter killingerne og får dem (sorry to say) aflivet , det lyder hårdt, men vildkatte.bestanden i danmark er voksende og det med hastige skridt og det frygtelige er at mange af kattene er blevet smidt ud af deres mennesker enten fordi de er blevet fpr stort et ansvar,fordi de ikke har råd til dem , de er blevet kønsmodne eller ganske enkelt at de har mistet deres nuttethed..

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #9   14. okt 2011 Utroligt at der endnu ik har været nogen inde og skrive at i bare skal jogge hårdt på dem, så i var af med de lorte katte.. Såen plejer det ellers altid at gå, så snart der bliver nævnt katte herined:S

• #10   14. okt 2011 De skal behandles med respekt og omsorg som alt andet levende.
    Alt det andet fis giver jeg ikke en skid for.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #11   14. okt 2011 Ørbæk .
    Gir dig helt ret.. Men normalt er det den anden tone vi finder herinde.. Jo mere smerte der kan påføres på de små dyr, jo bedre smiley

• #12   14. okt 2011 Moderen gider dem jo kun i 8-12 uger, så skal de have noget andet mad end det hun kan komme med. Får de ikke det kan de gå en grufuld død i møde. Men tager nogen dem væk omkring de 6 uger kan de stadig blive til alle mands katte, no problemo.

• #13   14. okt 2011 Jeg bakker op omkring at hjælpe killingerne..... De har da absolut fortjent at være her, ligeså meget som vI har. Jeg håber du finder en løsning smiley

• #14   14. okt 2011 De typer der har det sådan er de typer der får tæsk i byen.. de gør skade på noget mindre for at føle sig større.. det lader jeg mig dog ikke provokere af når det er det de vil opnå.. jeg smiler blot ved tanken om hvad der ville ske hvis jeg nogensinde oplevede nogen gøre de dyr noget mens jeg var der.

• #15   14. okt 2011 Nu er det ikke fordi vi vil tage hverken katten eller killingerne til os. Katten har holdt til i koldhallen i mindst et par år og det er ihvert fald det tredje kul den får. Normalt plejer den bare at få dem når det er varmere i vejret og den plejer også at holde dem oppe i en gammel afdækket maskine hvor de er sikre og ligger i læ og varme. Men nu faldt jeg så over det her kul som lå i en åben palle som stod på gulvet og det var mildest talt pisse koldt så fik sgu lidt ondt af dem. Om moren vil bruge kassen må vi jo se... Så har jeg da idet mindste gjort et eller andet.
    Jeg ved godt at man bør kontakte nogle myndigheder, men den har som sagt været der i et par år og der er ikke andre katte fra de andre kul. Og som sagt, så har vi ikke længere problemer med mus og rotter som vi havde før den slog sig ned hos os. Den generer os ikke på nogen måde og vi prøver at genere den så lidt som muligt.

• #16   14. okt 2011 Kul til grillen? Jeg blev sgu lige forvirret, da du skrev kul og noget om en åben palle. Men kan se, at du mener kuld:-)

• #17   15. okt 2011 Nå ja, sorry... Kuld, selvfølgelig. smiley

• Ping
    Ping Tilmeldt:
    dec 2005

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 551
    #18   15. okt 2011 Nemmeste er vel at købe sådan en plante kasse i flamingo, sådan en fra byggemarkedet man sætter forårs planter i, og så ellers fore den med noget halm, stof, eller ligende
    alene flamingoen varmer rigtig meget i sig selv, så hvis de er nogle stykker kan de nemt holde varmen
    Evt. kan i smække nogle osb plader rundt om, men brug handsker når i laver det for ikke at sætte for meget "lugt" på smiley

Kommentér på:
Vilde kattekillinger

Annonce